Gå til innhold

Hva for motor har jeg.

Ranger emnet


stepside

Anbefalte innlegg

Har kjöpt en golf cab.

Det er en USA import med 2.0 motor (det står 2.0 på motoren)

Den er registrert förste gang 9-97.

 

Hvordan finner jeg ut hva for motor det er AGG,AKR eller noe annet?

 

Er det så at 8 ventil motorene tåler at registerreimen ryker uten motorhaveri?

 

Er det noen av disse 2.0 motorene som er "bedre" en andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med en Golf ;)

 

Type Motor finner man som regel oppført i Servicehefte, bak i bagasjen på ett klistermerke der, eller høyt på blokka på høyresiden om jeg ikke husker feil :)

 

Det påståes at 8v tåler regreimbrudd enn mange andre motorer, men har ikke ville satset på det, selv om motoren mest sannsynlig overlever ved normalt turtall :)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorkoden skal stå på framsiden av blokka, kan være vanskelig å se med en gang, gjerne du må skrape bort litt drit.

Men uansett

har du motorkode 2E, ADY, AGG, AKR har du vanlig 2,0 115hk

men d finnes også 2,0 gti 8v, men har desverre ikke koden på denne.

 

Det med registerreim, min hoppet over noen hakk en gang, og etter skift av reim så sviver den helt fint igjen, dette er en 1,8 da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjöpt en golf cab.

Det er en USA import med 2.0 motor (det står 2.0 på motoren)

Den er registrert förste gang 9-97.

 

Hvordan finner jeg ut hva for motor det er AGG,AKR eller noe annet?

 

Er det så at 8 ventil motorene tåler at registerreimen ryker uten motorhaveri?

 

Er det noen av disse 2.0 motorene som er "bedre" en andre?

 

Hvis dette er USA import som du sier så har du motorkode ABA.

2,0 8v med X-flow topp lik den du finner på 1,6 101hk og 2,0 fra New Beetle.

Denne er bedre enn den vanlige Counterflow motoren som ble levert her i landet.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar men hva er forskjellen litt mer detaljert, hva er det som er bedre.

 

Innsuget på ABA sitter i forkant av motoren, i motsetning til bl.a. 2E som har begge manifoldene på baksiden.

En ulempe med dette er selvsag at eksosmanifolden varmer på innsuget.

ABA toppen skal ha bedre flow, og ergo bedre egnet for trim enn f,eks 2E.

 

Hvis du går på http://www.vwvortex.com så finner du mye fin info om denne motoren, og ting du kan gjøre med den.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsuget på ABA sitter i forkant av motoren, i motsetning til bl.a. 2E som har begge manifoldene på baksiden.

 

Jeg har innsuget på siden (fremsiden av motoren) men jeg finner ingen koder som stemmer med det du skriver.

 

På blokket (oppe/gearkassesiden) står det 3ME 067 AD og muligens C.

I motorrommet står det

Engine family TVW2.0V8GFEM

 

over strekkodene (samme sted i motorrommet) står det

20V8GFEE

 

Bilen er förstegangsregistrert 20/9-97

 

HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår