Gå til innhold

Hvordan trimme en b230F?

Ranger emnet


Holmsburacing

Anbefalte innlegg

K/H eller D kam.

 

Husker ikke komp. på f motoren men bør ha 10:1 og oppover på de kammene.

 

Men hvis du bare skal skifte kam uten noe annet som forhøyning av komp.,lett porting(uansett topp,men spes. på 530 o.l),nye ventilseter med litt mer "sporty" vinkler,justerbart kamdrev,grenrør og tukling med tenninga. (Er vel mulig å få mer fortenning ved å jorde noen pins på ECU..)

 

Så hadde jeg heller kun satt på et grenrør. Er litt å hente her pga. det org. sitt dårlige design.

Så får du litt mer dreiemoment/hk.

Grunnen er at hvis du monterer en kam uten noen annen mod. så vil ikke forskjellen bli så ulik det å sette på kun et grenrør.

Vil sef. dra bedre på turtall med kambytte enn med bare grenrør. Men hvis bensinforbruk er et tema så er grenrøret å fortrekke.

Tenker da på om du vil bare ha litt mer guff.

Må jages endel på turtall de kammene for å dra skikkelig,der er grenrøret bedre for det gir mere effekt lengre nede i registeret først og fremst.

Men har du nok komp. så får man jo en merkbar effekt med kvassere kam,men ville uansett kombinert det med et grenrør. Siden det org. er helt tragisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår