Holmsburacing Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 Har en B230F motor med lh 2.2 som jeg skal trimme, men skal ikke ha turbo, Takker for svar Mvh Jørgen Siter Førstegangsprosjekt Volvo 240 88mod:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 Bytt kamaksel til K eller H-kam. Noe annet vil jeg si er bortkasta penger. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 K/H eller D kam. Husker ikke komp. på f motoren men bør ha 10:1 og oppover på de kammene. Men hvis du bare skal skifte kam uten noe annet som forhøyning av komp.,lett porting(uansett topp,men spes. på 530 o.l),nye ventilseter med litt mer "sporty" vinkler,justerbart kamdrev,grenrør og tukling med tenninga. (Er vel mulig å få mer fortenning ved å jorde noen pins på ECU..) Så hadde jeg heller kun satt på et grenrør. Er litt å hente her pga. det org. sitt dårlige design. Så får du litt mer dreiemoment/hk. Grunnen er at hvis du monterer en kam uten noen annen mod. så vil ikke forskjellen bli så ulik det å sette på kun et grenrør. Vil sef. dra bedre på turtall med kambytte enn med bare grenrør. Men hvis bensinforbruk er et tema så er grenrøret å fortrekke. Tenker da på om du vil bare ha litt mer guff. Må jages endel på turtall de kammene for å dra skikkelig,der er grenrøret bedre for det gir mere effekt lengre nede i registeret først og fremst. Men har du nok komp. så får man jo en merkbar effekt med kvassere kam,men ville uansett kombinert det med et grenrør. Siden det org. er helt tragisk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 Du kan jo putte på dyser fra f motor med lh 2.4, dem er gule mens dem som står på bilen din nå er svarte? Di gule skal vist være noe større. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg