Gå til innhold

Hjelp med bs bildeler

Ranger emnet

tommynes

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med bs bildeler. Her er historien: Jeg skulle bestille et K&N luftfilter for en kamerat siden han bare er 17. Det hadde bs bildeler så vi bestilte derfra med frakttid max 3-4 uker.

Etter 4 uker ringte jeg for å spørre hvordan det gikk med bestillinga. Jeg fikk mange forskjellige svar som; vi kan ikke se at du har bestilt, den er sendt for lenge siden og vi vet rett og slett ikke.

Etter nesten seks uker er vi lei av dette og avbestiller. Jeg får svar med en gang at dette er greit. Uka etter dukker en hentelapp opp og jeg ringer bs for å spørre hvorfor. Der kan ingen svare meg og sier at de som kan svare meg skal ringe meg tilbake. Det gjør de aldri. Jeg ringer også posten for å spørre hvordan reglene er i forhold til betaling av frakt når jeg har avbestilt og fått bekreftelse. Får svar at jeg har gjort alt riktig og bs må betale.

Etter ca en måned ser jeg at bs har ringt meg flere ganger i skoletida på tidspunkt da jeg ikke har hatt mulighet til å svare. Når jeg ringer tilbake får jeg svar at de ikke har ringt og jeg svarer at de får ringe meg på bestemte tidspunkt hvis de skal ringe meg. De fortsetter å ringe meg i skoletida og jeg ringer tilbake og sier at de får sende mail.

Jeg får mail om jeg at må betale frakt og retur og får en kjeft for å ikke kunne reglene om å skriftlig avbestille. Jeg sier at det har jeg gjort og sender over kopi av avbestillings-mail og bekreftelses-mail. Får ikke noe mer svar men i går dukka det opp en gebyr for frakt og retur.

Dette er kanskje litt mye informasjon men...Hva bør jeg gjøre for å slippe å betale noe jeg mener bs har slurva med? Jeg har gjort alt riktig. Jeg kommer jo til å få purring etter purring...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du kan bekrefte at du har avbestilt før dem sendte pakken så har dem ingen sak.

Se i mailen du sikkert fikk som ordrebekreftelse om det står noe om annulering av ordre.

Skriv et formelt brev til dem der du legger ved kopi av alle e-poster mm. du har hatt med dem, samt giroene du har fått tilsendt.

Du kan gjerne minne dem på at neste brev fra deg går til Forbrukerombudet e.l.

Hvis purringene plutselig skulle komme som innkasso er det viktig at du kontakter innkasso selskapet og bestrider kravet, ellers blir bare snøballen større og større.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg kan tenke meg er at du har blitt ringt opp av et felles tlf nr de har der borte! men når du da ringer tilbake kommer du til et sentralbord som IKKE er på huset der de som har ringt deg sitter!

Om du igjen ringer dette nr, får du mest sannsynlig svar av en jente, Si at du vil bli satt over til PER CHRISTIAN, det er han som eier kjappa! og er jævli enkel og greit å gjøre med!

Han kan nokk få ordnet opp i problemet ditt

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet kun en ting hos bs, og det virker som det blir den siste med mindre det er absolutt nødvendig. Makan til rotehuer er det lenge mellom hver gang jeg treffer!

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting i Forbrukerskjøpsloven som sier at du må avbestille skriftlig. BS kan imidlertid kreve erstatning for tap som følge av avbestillingen din, men når de i forkant av leveringen har bekreftet at de har mottatt avbestillingen ser jeg ikke at de skal kunne kreve deg for noe som helst.

http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-005.html#23

http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-008.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider