Gå til innhold

Få ut maks effekt ut av Focal stereo

Ranger emnet

Hassa

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har kjøpt meg 2 sett med Focal Polyglass 165Vr til og ha i dørene foran og i dørene bak.

Har koblet til delefilter på alle sammen, i tillegg til at jeg kjøpte en Mtx 3404 Thunder 4-kanals forsterker for å drive høytalerene. Men jeg kan ikke si at jeg hørte noen merkbar forskjell når jeg stilte på "Tweeter adjustment level" knappen på delefilteret(0dB, -3dB, -6dB).

Må føye til at jeg ikke hadde koblet høytaleren til forsterkeren enda da, men til cd spilleren, i tillegg til at jeg bare prøvde en høytaler.

Er også en såkalt "Filtering slope setting" knapp som kan justeres fra 6dB til 12dB på delefilteret, som jeg heller ikke klarte å høre noe forskjell på.

Har ikke prøvd og stille inn på alle etter at jeg monterte de på forsterkeren da delefilterene sitter under dørtrekket, og jeg er dritt lei av å ta de av og på ute i kulden nå, så jeg tenkte jeg skulle spørre her før jeg går ut og tester.

Høytalerene spiller veldig bra de og ikke minst høyt, men sliter litt med å få ut potensialet som er i de tror jeg.

For han som driver TvBoden sa at jeg kunne spille så klart og høyt jeg bare klarte med de, og at jeg skulle få igjen det dobbelte av hva jeg ga for de hvis jeg ikke ble fornøyd.

Spiller såpass høyt nå at det gjør vondt i øra, men jeg sliter litt med å få den lyd kvaliteten jeg ønsker(Kraftig og ren lyd).

Noen som kan hjelpe meg med noen tips? Hjelper det med litt støydemping i dørene for å få litt kraftigere lyd?

High pass filteret på cd spilleren står på 125hz nå, noe som er maks. Er vel ikke noe særlig og spille bass på høytalerene!?

Har denne kassa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=33294 pluss forsterker.

Pioneer DEH-5000UB spiller.

1 frontsett med Focal 165Vr, og ett bak som sagt.

Mtx 3404 4 kanals forsterker.

Kjøpte overdimensjonerte strøm kabler, topp kvalitets høytaler ledninger og såkalte Monster kabler over allt i tillegg.

Skal ut og prøve å få fin justert lyden imorra, er ingen spesialist i bilstereo akkurat, så alle tips tas imot med åpne armer ;)

Takk for svar :)

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monteringen har veldig mye å si, og skru de inn i orginalfestene, er sjelden opptimalt. Skal du ha ut maks, så må du nok bygge om dørsidene dine, og dempe dørene skikkelig ;)

Ok. Nå har jeg bare satt på ett adapter fra 5.25" høytaler til 6.5". Så da får jeg kjøpe noe så jeg får dempet lyden i dørene da.

Må jeg dempe hele døra, eller akkurat rundt der høytaleren ligger?

Hjelper det såpass mye at jeg hører noen klar forskjell på lyden?

Har du noen forslag til hvilket merke som er best å bruke?

takk for svar.

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider