Gå til innhold

turbo dilemma, hvilken turbo burde jeg velge ?

Ranger emnet

CalnoR

Anbefalte innlegg

Du trenger neppe noe så stort... Originalt plenum volum,ikke motorvolum...originalplenumene jeg har målt til de bilene har oftest vært rundt 1-1,5 liter.

Tja,ikke helt ork til å regne ut eksakt hvilke dyser som holder akkurat nå siden jeg ikke har sovet siden natt til i går.. men jeg får bite tenna sammen.. Den mølla på E85,100% VE som sug,1.7 bar trykk,630 hk på 7000 rpm,7.36:1 AFR og 91.4% duty cycle: 1200cc dyser med 4 bar grunntrykk..

misforsto litt jeg da..hehe.. så et på plenum på 3 liter ville passe bra ca da og korte runnere?

da får jeg gå for et sett 1200cc dyser, som da ville holde til mitt effektuttak.. kjempelott og lærerikt at du tar deg tid til å forklare litt for meg her. er glad i å lære så mye som mulig om motor og motorstyring ;)

92mod sierra stv blå dohc (satt inn v6 24v cosworth motor og manuell) bruksbil/vinterbil... solgt:(

87mod sierra 3 dørs (vingebil) ist som er bremset 294hk 5734omdr/386,7nm 4342omdr...ny bremsing 6.1.08 290hk 4133/498,5nm 4025omdr cluthen slapp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 til 4 liter funker bra. Ikke noe vits i å lete panisk etter den siste desiliteren med volum,økningen er stor nok uansett. Runnerene kan du lage så korte som det er praktisk,og og hvis mulig (helst) få laget de med en kon på rundt 3º...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider