Gå til innhold

Fiat Ritmo Abarth

Ranger emnet

L&D

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borte i tenningssystemet på denne motoren??? Sliter med å få gnist på jævelen. Har sporet opp ledningene som går fra tenningsmodulen og den er strøm på alle. Snakket med et verksted som har jobbet med fiat noen år og der sa de at det mest sannsynlig at det var giverene på enten svinghjulet eller veiven som var gåen. Målte spenning og motstand på disse og på den på veiven var det 0,2V og på svinghjulet var det 1,5V på begge var motstanden ca 660kohm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by L&D

Noen som har vært borte i tenningssystemet på denne motoren??? Sliter med å få gnist på jævelen. Har sporet opp ledningene som går fra tenningsmodulen og den er strøm på alle. Snakket med et verksted som har jobbet med fiat noen år og der sa de at det mest sannsynlig at det var giverene på enten svinghjulet eller veiven som var gåen. Målte spenning og motstand på disse og på den på veiven var det 0,2V og på svinghjulet var det 1,5V på begge var motstanden ca 660kohm.

jeg hadde en slik 88mod i 1993 og på den røk giveren på fordeleren støtt.tror det var pulsgiver den het.er så og si samme bilen selv om dette var en hørmann h200.dvs med kompressor og 200hk

mvh

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt en 130TC en gang. På min måtte jeg lage til en ståltrådløsning på kontakten på tenningsmodulen for å få den til å gå, var noe brudd på printkortet inni der... Prøv å fikle litt med kontakten og se om du får noen reaksjon!

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Er det denne motoren som passer rett inn i en Lada?

Det er snakk om ekte sleeper:cool:

ja, denne motorn skal vel passe rett på lada 1500 kassa.

en kompis hadde en slik lada 1500 med esab-diff og 130tc motor!

morro!

top-gear lot jo lotus sette en sånn motor i en lada de hora opp for en kar som hadde vunnet en konkuranse de hadde.

mener de plukka ca . 180hk ut av motorn jeg?

(da med dobble gassere, andre kammer og litt til)

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider