Gå til innhold

Kjøpt meg Passat 35i

Ranger emnet

passat kara

Anbefalte innlegg

var det jeg tenkte på, for da hadde du kanskje fått det i vognkortet - vist man ikke må på biltilsynet og vise det der for at det skal stå i vognkortet... var det jeg tenkte litt på. men trodde det fulgte med nye sånne bæljer til senkedemperene dine serru, derfor jeg ikke helt skjønte hvorfor du ikke gjorde der... :)

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 340
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by [kj]

var det jeg tenkte på, for da hadde du kanskje fått det i vognkortet - vist man ikke må på biltilsynet og vise det der for at det skal stå i vognkortet... var det jeg tenkte litt på. men trodde det fulgte med nye sånne bæljer til senkedemperene dine serru, derfor jeg ikke helt skjønte hvorfor du ikke gjorde der... :)

han på naf sa at jeg måtte på bil tilsynet og få det skrevet i vogn kortet. om det er tilfelle veit jeg ikke.. finner man et vanlig litt verksted som tar eu kontrollen og skjønner at du har papirene i orden regner jeg med at det funker..

uanset.. noen som har peiling på om nummeret på fjørene ikke stemmer med tuv papirene har noe å si?

for stemmer jo med nummeret på fjørene..

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da står det heller ikke i vognkortet.

jeg bare la ved TüV og papirene på at jeg har tatt forstillingskontroll og min ble godkjent på verksted.

Greit nok der og da, men blir man stoppet i teknisk kontroll har man ikke noe man skulle sagt.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

da står det heller ikke i vognkortet.

jeg bare la ved TüV og papirene på at jeg har tatt forstillingskontroll og min ble godkjent på verksted.

Greit nok der og da, men blir man stoppet i teknisk kontroll har man ikke noe man skulle sagt.

Ok, skjønner.

men så hvis jeg tar forstillings kontroll og tar med papirene på det, tar med tuv papirene og drar på bil tilsynet så skriver de det inn uten problemer ?

men du.. nr på fjørene stemmer med papiret men ikke nummeret på demperne foran.. kan det ha noe å si mon tro?

for de kan jeg jo ha bytta i etter tid og da er det jo ikke sikkert jeg fikk samme type feks. bare tenker sånn så de ikke har noe de sku ha sagt..

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei bra det der.. Få litt lakk på fangere, lister og speil osv.. Så blir det fett! :)

Ta forstillingskontroll på verkstedet, ta den og Tüv papirene med deg ut til biltilsynet og om alt går i boks, så får du det godkjent i vognkortet..

Husk: Om du har noe som 'hjemmesotete' lykter, for store felger, osv osv på.. Så blir dem å klage på det..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Blei bra det der.. Få litt lakk på fangere, lister og speil osv.. Så blir det fett! :)

Ta forstillingskontroll på verkstedet, ta den og Tüv papirene med deg ut til biltilsynet og om alt går i boks, så får du det godkjent i vognkortet..

Husk: Om du har noe som 'hjemmesotete' lykter, for store felger, osv osv på.. Så blir dem å klage på det..

ser bedre ut på bildet en det virkelig er. . er farge forskjell og ikke 100% strøken sparkling men ska dra over et lag i helga.. uansett. ska lakke fangerne snart men tru e tar nedre del først.. speila ska også under boksen.. har litt lyst til og lakke hele fangere og hele lister også.. jævli pent det da :D

veit biltilsynet kjem til og klage hvis e kjem med for mye tull ball :( men må jeg strengt tatt dra på biltilsynet og få det skrevet inn? har alle dere andre her gjort det?

Vemund

EDIT: når man senker bilen.. står i boka at man må bytte skruene som fester dempern mot navet og den oppå toppen som sitt rundt den umbraco jæver.. er dette tilfelle? sto også at man må bytte noe bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei å hå bolle frø!!

Dette er min post 600 har ikke posta på lenge nå for jeg ville svare på post 600 til jeg hadde fått senka foran og bak.. vel blei lei av og vente.. har senka foran men ikke bak enda.. ska gjøre det til uka..

har mekka litt ellers også, bytta fram lykt, tatt av grillen den ska pusses og lakkes opp igjen.. pusse ned fanger foran skulle lakkeres i dag var planen men jeg sitter med bandasje på foten etter gårdagens fuktige fest.. så lakkering blir det nok ikke i dag.. har også lakka speilene mine.. jeg syns IKKE bilen ble lav nok .. har vurdert om jeg har fått feil fjører men jeg syns det virker rart da nummeret på fjørene stemte overens med nummeret på papiret og at nummeret på boksen stemte overens med det som sto på nettet på hjemmesia demmers..

mitt første intrykk når jeg letta den ned etter senkinga var.. tøft lavt for fikk ikke ut jekken under leppa.. men det er MYE!! luft i hjul buene.. men jeg lurer på om det kan være fordi jeg så små hjul.. for før i tråden her ligger det bilder med vinter hjul og da fikk jeg ei flat hånt mellom bue og hjul, med sommer dekk var det STOR Plass der.... ska muligens og se på 16" i dag...

jaja nok piss prat.. legger ut noen bilder jeg så kan dere se på kjerra.. men detta med senkinga irritere meg.. stiv er den i alle fall.. men lav.. nei nei nei nei nei nie nie nie nie kan den bli lavere etter hvert? erfaringer? har jeg fått feil fjører ska e faen stære meg ................. stylingtech

Vemund

riba.jpgmotor.jpglakk.jpginni.jpggrillen.jpg

grill.jpgfrasia2.jpgfrasia.jpgdeler.jpgbilen.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dissey

Er bilen din å se på gatebil til helga da ?? Drar vel en tur dit på lørdagen tenkte jeg.

Hvor er dette treffet da? tvile på at e ska no treff med bilen enda.. må få den finere først..

desutten kjem søster at fra guatomala vært der i ca 9 måneder så glede meg som en liten unge til å se ho at :D

men du ser jo sånn nogenlunde lav ut her ?

bilen.jpg

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider