Gå til innhold

Kjøpt meg Passat 35i

Ranger emnet

passat kara

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jonte

Hvilke NA biler er det du egentlig får veldig mye effekt ut av effektanlegg på?

Er du en som trur man får 25 hk av effektanlegg og 15hk av luftfilter. Slik at du har 165hk i din bil nå liksom?

Der er ikke mye effekt å hente i et effektanlegg, og kanskje du får 2-3hk av et Simons, og 5hk av et som er 3-4 ganger dyrere. Er det verdt det? Nei. Ikke i mine øyne.

Effekt har mye å si for meg, men det er jo ikke akkurat noe særlig å hente i et effektanlegg på en NA bil, da får man heller gå på kam, porting osv.

Det jeg mener om effektanlegg på NA biler som skal piffes opp litt. Er at det er en obligatorisk modifikasjon. Like obligatorisk som feite felger og senking liksom. For med et effektanlegg får du grom lyd, du får også et tøffere utseende en den stygge vanlige sugerør potta som er orginalt. Og du får kanskje litt effekt.

Og simons er vel ikke så jalla er det det? Det er faktisk ganske okei, bra og billig. Bra passform og diverse. Ingen problemer med det jeg. Men, det er vel jalla siden det ikke koster over 10000kr?

hei..

skal ikke ha effekt anlegg for å få mere effekt.. hehe er ikke så opptat av mye hk osv..

er jo bare for å få bedre lyd og et mye finere utsendet uten å måtte si det bare er ende tuten :)

vært tøffere og hatt supersprint anlegg men det er så dyrt.. kosta jo (tru det var 4 tusen ) for bare bak potta!!

Nå gleder jeg meg til jule ferien, håper jeg får alarmen så e får mekka noe i jula.. polere, alarm osv-

må stikke en som true me å trekke ut kontakta.. er på fest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 340
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilke NA biler er det du egentlig får veldig mye effekt ut av effektanlegg på?

Er du en som trur man får 25 hk av effektanlegg og 15hk av luftfilter. Slik at du har 165hk i din bil nå liksom?

Der er ikke mye effekt å hente i et effektanlegg, og kanskje du får 2-3hk av et Simons, og 5hk av et som er 3-4 ganger dyrere. Er det verdt det? Nei. Ikke i mine øyne.

Effekt har mye å si for meg, men det er jo ikke akkurat noe særlig å hente i et effektanlegg på en NA bil, da får man heller gå på kam, porting osv.

Det jeg mener om effektanlegg på NA biler som skal piffes opp litt. Er at det er en obligatorisk modifikasjon. Like obligatorisk som feite felger og senking liksom. For med et effektanlegg får du grom lyd, du får også et tøffere utseende en den stygge vanlige sugerør potta som er orginalt. Og du får kanskje litt effekt.

Og simons er vel ikke så jalla er det det? Det er faktisk ganske okei, bra og billig. Bra passform og diverse. Ingen problemer med det jeg. Men, det er vel jalla siden det ikke koster over 10000kr?

gidder ikke ødelegge denne tråden med enda en diskusjon med deg.

Jeg vet at jeg ikke får noe effekt i min bil av effektanlegg. Les hva jeg skrev: _NOEN_

Simons ruster vel ganske fort.. og ja det er billig.. man får det man betaler for.. trenger ikke nødvendigvis å koste over 10k nei.

Men vil du snakke effektanlegg med meg så ta gjerne kontakt på PM. :D

(sorry Vemund :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

gidder ikke ødelegge denne tråden med enda en diskusjon med deg.

Jeg vet at jeg ikke får noe effekt i min bil av effektanlegg. Les hva jeg skrev: _NOEN_

Simons ruster vel ganske fort.. og ja det er billig.. man får det man betaler for.. trenger ikke nødvendigvis å koste over 10k nei.

Men vil du snakke effektanlegg med meg så ta gjerne kontakt på PM. :D

(sorry Vemund :) )

Diskusjoner er bra. Noen? Hvilke?

Har aldri vært borti at Simons har rustet.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis av meg hadde Simons på en 205 Gti. Det satt ikke lenge der for å si det sånn. Han sier at han har aldri vært borti dårligere kvalitet på eksos en Simons. Han byttet til komplett Supersprint med grenrør. Forskjellen i finishen på de to anleggene var enorm.

MEN: Problemet med både Supersprint og Simons, er at de bråker alt for mye!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Simonsen anlegg på BMWen min, kan ikke si at jeg var mye plaget med for mye bråk, heller for lite. Anlegget var det forsåvidt fin passform på, om det ruster fort eller ikke tør jeg ikke uttale meg om, da jeg solgte bilen ikke lenge etter. En får jo det en betaler for, tror jeg betalte ca. 1500.- for alt etter katalysatoren, kan ikke klage på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul alle sammen!

har fått pakka fra bilradio spesialisten, monterte høytallerne på dash bordet (tok bort ørene på høytallerne for at de sku passe rett ned og limte dem med noe slags kit som fulgte med)

fått i rulle gardina og en liten bikkje (bamse) jeg fikk til jul i hatthylla.. den skal i bagasje rommet etterhvert med VW merke på hals båndet... "passe" på anlegget mitt messom den da :)

slo ut at bulken i framskjermen i forrigårs og lakka, ska sparkle litt mere og lakke i dag ell i morra tru e... tar jo litt tid.

ble først og slå ut bulken, pusse ned, bruke 2-3 lag med rust fjerning, 2 med grunning, 3 med lakk og 2-3 med klarlakk oppå der at.

prøvde og ta av tilhenger feste (som er etter montert) men da viste det seg at e måtte ha av bak fangern og da venter jeg litt med det til en dag e som sagt har bedre tid..

nå må e prøve og få kommet meg inn et sted hvor det er grav ell bukk for e sku hatt i motor varmern snart.. blir jo kansje litt kaldt på ny året.. hvem vet.

nå må e studere litt haynes boka til bilen min.. ska legge opp noen ledninger til alarmen.. bare bruke strøm tyver og koble opp på lyset i bagasje rommet , kupe lyster og blinkers osv.. men litt usikker på hvor det blir enkleste og koble inn på blinkersene.

før en gang kobla vi på bak lysene, var veldig enklet og komme til.. men er vel like så greit og bare ta det like etter blinkers relet.. slipper jeg og trekke så mye ledninger i bilen også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye som skal til for å få dem tøffe da, senk, felger og badlook grill.

Få tak i en golf3 vr6 leppe og monter på bilen, det er tøfft.

270802.jpg

en norsk pen 35i

http://www.home.no/gtpassat/pa-002-1.jpg

Pen sedan

http://www.home.no/gtpassat/Passat%20burgunder%20foran.jpg

men må innrømme at jeg liker stv'en mye bedre enn sedanen.

2000 Vw bora slow and soon to bee low edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mere - mere!!!

Kan hende jeg blir en 35i eier også, bilen er vrak, så må bygges opp igjen.. har tenkt litt på og montere den nyere 35i fronten, men vet ikke helt, syns liksom at den gamle er litt tøff og;)

tar imot alle mulige stylingforslag :) please help me out !!

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [kj]

mere - mere!!!

Kan hende jeg blir en 35i eier også, bilen er vrak, så må bygges opp igjen.. har tenkt litt på og montere den nyere 35i fronten, men vet ikke helt, syns liksom at den gamle er litt tøff og;)

tar imot alle mulige stylingforslag :) please help me out !!

Den nyere fronten mener du da B4 fronten?

syns ikke den er noe fin jeg.. faktisk.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vell godt gjøres med en b4 på en 35i vell ;) tenkte mest på den ifra 94 og nyere, eller er det 93? vaffal så er det faceliften til 35i... men har funnet ut med meg selv at den gode gamle er penest....

correct me if I'm wrong - men er ikke dette en B3? http://217.7.84.246/rt/en/Modelshow/Volkswagen/Passat/RE324.pdf

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vell godt gjøres med en b4 på en 35i vell ;) tenkte mest på den ifra 94 og nyere, eller er det 93? vaffal så er det faceliften til 35i... men har funnet ut med meg selv at den gode gamle er penest....

correct me if I'm wrong - men er ikke dette en B3? http://217.7.84.246/rt/en/Modelshow/Volkswagen/Passat/RE324.pdf

Den urlen du pasta der, er iallefall en passat 3B. Den er vel fra 97 ->.

35i b3 er 8.88 - 93.

Så har du b4 fra 94-97.

07 BMW 530xdat

07 Mercedes E220 CDI

x-02 Volvo V70 2.4d

x-98 Audi A8 2.5 tdiQ

x-95 Audi A6 2.5 tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaahhh... da blire litt beedre :) lurer på om ikke det er noen som har forvekslet 3B og B3 ;) hehe da ble jeg plutselig MYE klokere!!!

hehe. *my mistake* ere noe og hente med konfilter på bilen..?? Er en 2liter :) 115hk 90mod.

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaahhh... da blire litt beedre :) lurer på om ikke det er noen som har forvekslet 3B og B3 ;) hehe da ble jeg plutselig MYE klokere!!!

hehe. *my mistake* ere noe og hente med konfilter på bilen..?? Er en 2liter :) 115hk 90mod.

fort gjort og forveksle ja.. hehe

jeg har bare 1.8 litern med 90 hester jeg :(

er vel ikke så mye og hente på kon filter... men tøff lyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider