Gå til innhold

Bremseeffekten kommer og går

Ranger emnet

VW Fanatique

Anbefalte innlegg

En kompis av meg kjøpte min gamle Audi, en '88-modell 100 2.3E

Under en kjøretur forsvant plutselig bremsekraften og han måtte trø beinhardt for å kunne bremse. Dette opplevde jeg også på min nyere 100 (94' 2.5TDI), og da var det servopumpen som var røket.

Men i hans tilfelle begynte plutselig bremsene å virke igjen som de skulle. Hva kan være galt?

Det bør også nevnes at ved bremsing på lavt motorturtall er bremseeffekten noe redusert, samt at varsellyset for bremser blinker i displayet, noe bilen har gjort siden jeg kjøpte den i 2005.

Takker for svar.

1995 Volkswagen Passat CL

*1981 Golf GLS (skrota) *1986 Caravelle C (solgt) *1969 1300 T1 (solgt) *1988 Golf 1.8 (skrota) *1988 Audi 100 2.3E (solgt) *1995 Golf GL 1.8 (solgt) *1994 Audi 100 2.5TDI Avant (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være denne "bomba" til bremsesystemet, som sitter litt i underkant på motoren som vel er den som lager trykket til bremsene som er gåen? Søk litt på forumet her, så finner du noen saker hvor de har byttet denne, fordi den skaper problemer etterhvert....

Eller, gjør som jeg :D spør MikkelBuer her inne på forumet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket priser på trykkakumulator. Møller skal ha 4700,- for en ny, og NBS skal ha 1200,- for en brukt.

Men er feil på disse en gjenganger på Audi? Er det en sjangs å ta å kjøpe brukt? GÅr vel an å benytte Knoksen (høggern) også.

1995 Volkswagen Passat CL

*1981 Golf GLS (skrota) *1986 Caravelle C (solgt) *1969 1300 T1 (solgt) *1988 Golf 1.8 (skrota) *1988 Audi 100 2.3E (solgt) *1995 Golf GL 1.8 (solgt) *1994 Audi 100 2.5TDI Avant (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
Det høres veldig ut som "bomba" ja.. Eller trykkakumulatoren..heh

hva er forskjellen? og og hvor sitter de forskjellige?

har lignende problem med bremsen. litt tendenser på servo styringen også, men den kan jeg fint leve med uten i forhold til bremsen som MÅ ordnes ;)

Audi 100 avant Quattro, 1990 mod. (prosjekt)*Saab 9000 cs, 1992 mod (prosjekt)*Audi 80 sedan, 1991 mod. (plankemat)*Nissan micra, 1993 mod. (totalvraka)*Audi 80 sedan, 1987 mod. (Bilhimmelen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider