Gå til innhold

Quattro på A4

Ranger emnet


Beamer Screamer

Anbefalte innlegg

Hvordan funker quattrosystemet på Audi A4 (1999-modell)?

 

Er det permanent 4x4 med 50/50 moment foran og bak, eller justeres kraften på for og bakaksel automatisk som BMW's X-Drive?

 

A3 og TT har jo denne Haldex-koblingen men systemet på de større modellene er vel annerledes. Prøvde en TT en gang og vil si denne oppførte seg nesten som en 100% forhjulsdrevet bil, men A4'en kjennes forskjellig.

 

A4'en jeg har kjørt (1999 1,8TQ) har ingen knapp for ESP, betyr det at den ikke har dette?

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Beamer Screamer

Hvordan funker quattrosystemet på Audi A4 (1999-modell)?

 

Er det permanent 4x4 med 50/50 moment foran og bak, eller justeres kraften på for og bakaksel automatisk som BMW's X-Drive?

 

A3 og TT har jo denne Haldex-koblingen men systemet på de større modellene er vel annerledes. Prøvde en TT en gang og vil si denne oppførte seg nesten som en 100% forhjulsdrevet bil, men A4'en kjennes forskjellig.

 

A4'en jeg har kjørt (1999 1,8TQ) har ingen knapp for ESP, betyr det at den ikke har dette?

 

er 50/50 , men kan variere pga torsen senterdiff.. Er ingen god sladdevogn akkurat..;)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

 

På hvilket grunnlag kan du si dette?

 

eier faktisk en a4 quattro 1.8 t... det er grunnlaget mitt... kjører 30 k i året med den... 15k på godt vinterføre og sammenlignet med en 4wd sierra cossie så er det slettes ikke en god sladdevogn..

 

har en escort mk 2 rs 2000 gr2/4/nasjonal rallybil i garasjen, oxo kjørt noen rally med den og vil herved påstå at grunnlaget mitt for å påstå dette er godt.. Men kan ikke sammenligne det mot en rwd..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den må nok provoseres litt... når jeg tenker etter.... er så vant med det at jeg tenker ikke på det... :-)

Men er du først i en rolig sving å bare cruiser... så er det bare på "plante" gassen for at rompa skal komme ut.... da kommer den vel ikke mer enn 30 cm... men bi effekten er at hastigheten fort går såpass opp at traktorhjertet (TDI) ikke klarer å etterfylle med hjulspinn... 1.8T er nok bedre på det området....

110 hestern trives bedre brett i området under 60kmt.... mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JHU

Ja den må nok provoseres litt... når jeg tenker etter.... er så vant med det at jeg tenker ikke på det... :-)

Men er du først i en rolig sving å bare cruiser... så er det bare på "plante" gassen for at rompa skal komme ut.... da kommer den vel ikke mer enn 30 cm... men bi effekten er at hastigheten fort går såpass opp at traktorhjertet (TDI) ikke klarer å etterfylle med hjulspinn... 1.8T er nok bedre på det området....

110 hestern trives bedre brett i området under 60kmt.... mener jeg...

 

Problemet mitt er at skal jeg bruke noe særlig mer enn 2gir så er det blir det veldig høy fart her oxo.(Ofte 70-80 km/t på 2gir når jeg får litt turtall såvidt jeg husker)

 

Men hender at fler gir brukes da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår