Gå til innhold

100 quattro fordeling

Ranger emnet


K.Johnsen

Anbefalte innlegg

Den har to sperrer, midten og bak. Med midtdiffen låst har du 50/50 og med bakdiffen låst har du 100%/sperre bak. Fordelinga ellers uten noe innkoblet er jeg litt usikker på.. Men mener det er variabelt fra 30/70-70/30

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare har en knapp, har du torsendiff i midten og 100% sperre bak dersom du kobler den inn, og åpen diff når den ikke er kobla inn.

Torsendiffen kjører 50/50 helt til det trengs noe annet, da er det opp til 75% til den akselen som har mest friksjon.

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare har en knapp, har du torsendiff i midten og 100% sperre bak dersom du kobler den inn, og åpen diff når den ikke er kobla inn.

Torsendiffen kjører 50/50 helt til det trengs noe annet, da er det opp til 75% til den akselen som har mest friksjon.

 

Beklager om jeg stjeler tråden her, men er dette systemet bedre eller dårligere enn det eldre systemet med denne vribryteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare har en knapp, har du torsendiff i midten og 100% sperre bak dersom du kobler den inn, og åpen diff når den ikke er kobla inn.

Torsendiffen kjører 50/50 helt til det trengs noe annet, da er det opp til 75% til den akselen som har mest friksjon.

 

Det er en 85mod. Den har to sperrer.

 

Beklager om jeg stjeler tråden her, men er dette systemet bedre eller dårligere enn det eldre systemet med denne vribryteren?

 

Det kommer vel litt ann på. Men når du låser'n med 50/50 samt 100% bak, så er nok det mer optimalt i skauen og på snøen. Men langs veien er det ikke noe særlig. Er nok derfor de gikk over til torsen midt diff.. Så "slipper" man å tenke ;)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man låse den 100% bak uten at den endrer av seg selv når det er "nødvendig" med det nye systemet?

 

Og når kom det nye systemet?

 

Uten at den endrr av seg selv??? Skjønte ikke spørsmålet jeg.. På Audi V8 fra 89-93 så hadde de torsen bakdiff, altså ikke låsbar.. Og på A6 fra 95.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om at den drar 100% bak.. Den låser bakhjula 100% så begge bakhjula går likt.. Den drar ikke noe mer bak forde..

På den gamle med to sperrer kan man låse 50/50 fordeling på fram og bakhjula, samt låse bakdiffen så bakhjula går likt.. På den nyere kan man kun låse diffen bak, mens fordelinga skjer "automatisk" og er variabel mellom 30-70% bak/forran.. Skjønner?

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår