Gå til innhold

Hvilken grunning skal jeg velge?

Ranger emnet

maxgets

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mark1

Jeg har ei 3m halvmaske, 6000 serien, med orginal filter, er dette sånn kullfilter?

Hva er prisen for en liter epoksigrunning?

Må den blandes ut eller er det bare å sprøyte på?

Vi bruker 3M masker. Husker ikke helt hvilken serie.. Skal sitte et støvfilter (P2 pleier det å stå på dem) og innenfor der igjen sitter kullfilteret.

Prisen på EP grunningen er jeg usikker på fordi det er ikke jeg som bestiller. Blander den ut 2:1+40%.(40% tynner) Spray tynne strøk. Nok med 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

Hva slags utstyr trenger jeg for å ha på understellsbehandling?

Og hvor stor kompressor anbefaler dere til det og til lakkering?

Hvordan lakksprøyte skal man bruke?

Holder det med sånn gassmaske som de har i forsvaret ol til å lakkere med??

Hva gjør dere i forarbeid?

Altså, nå driver ikke en lakkerer med understelsbehandling så der må du nok høre med noen andre. Vet ikke hvor stor kompressor vi har. Vet bare at det er en skru kompressor.

Vi bruker SATA JET 2000 med 1,3mm dyse, 2bar trykk på manometeret.

Kommer an på hvilke filter som sitter i den forsvaret maska det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

Hva slags utstyr trenger jeg for å ha på understellsbehandling?

Og hvor stor kompressor anbefaler dere til det og til lakkering?

Hvordan lakksprøyte skal man bruke?

Holder det med sånn gassmaske som de har i forsvaret ol til å lakkere med??

Hva gjør dere i forarbeid?

Vil ikke anbefale tectyl på spray boks, denne mener jeg er for tynn og ikke bra nok, kan jo prøve sånn på boks som du må smørre på selv, men pass på at det er riktik tjukkelse på mørja...

men du kan jo høre med et understellsverksted om hva de skal ha for å spraye på noe til deg, tar ikke så mye for det, visst det er bare en liten klatt eller to...

Og for å påfære det selv trenger du en sprøyte som er beregnet for det stoffet og evnt en tillegs pumpe, for tjukkt og seigt er det...

Faren min driver med mercasol, og det er et stoff å anbefale, har holdt på nå siden 1994 og har per dags dato ingen klager på produktet eller arbeidet......

Hans komp. er på 300Liter og 7 hp el 9 hp men du trenger ikke et sånt monster

Kompressor trenger ikke være så altfor stor til hobby lakk. men du trenger en med litt kapasitet... akk hvor stor kan jeg ikke si....

Men for å lakkere trenger du rundt 2,0-3,0 bar +/- ikke noe mere..

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daggis

Kan også anbefale owatrol.. Meget lettpåført og meget effektivt.

Ja kjempe stoff det... :D

Eller et produkt til nordsjø som skal gjøre samme nytten, men det vet jeg ikke om blir bare solgt til firma som driver med sånnt? men men

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf 3 GTD Special

Vil ikke anbefale tectyl på spray boks, denne mener jeg er for tynn og ikke bra nok, kan jo prøve sånn på boks som du må smørre på selv, men pass på at det er riktik tjukkelse på mørja...

men du kan jo høre med et understellsverksted om hva de skal ha for å spraye på noe til deg, tar ikke så mye for det, visst det er bare en liten klatt eller to...

Og for å påfære det selv trenger du en sprøyte som er beregnet for det stoffet og evnt en tillegs pumpe, for tjukkt og seigt er det...

Faren min driver med mercasol, og det er et stoff å anbefale, har holdt på nå siden 1994 og har per dags dato ingen klager på produktet eller arbeidet......

Hans komp. er på 300Liter og 7 hp el 9 hp men du trenger ikke et sånt monster

Kompressor trenger ikke være så altfor stor til hobby lakk. men du trenger en med litt kapasitet... akk hvor stor kan jeg ikke si....

Men for å lakkere trenger du rundt 2,0-3,0 bar +/- ikke noe mere..

mvh

Tror det beste hadde vært om du hadde brukt en tynnere (spraybox) til å påføre småe kroker og ellers andre vanskelige plasser å få en pensel til å smøre på...

Er vel anbefalt å bruke pensel og tjukk smørje der du kan, det holder lenger og du får en tykkere/hardere beskyttelse enn det som er på sprayflaske..

GT-R: Finn prisen på den epoksien din ferdigblanda, så kan det hende jeg kjøper en liter eller to! :D

Handler også div annet lakk til lakkering, alt fra spakkel til grunning og evt. sinklakk(?) på sprayboks... (uten tectylen da, som må være god og fet) :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

Tror det beste hadde vært om du hadde brukt en tynnere (spraybox) til å påføre småe kroker og ellers andre vanskelige plasser å få en pensel til å smøre på...

Er vel anbefalt å bruke pensel og tjukk smørje der du kan, det holder lenger og du får en tykkere/hardere beskyttelse enn det som er på sprayflaske..

GT-R: Finn prisen på den epoksien din ferdigblanda, så kan det hende jeg kjøper en liter eller to! :D

Handler også div annet lakk til lakkering, alt fra spakkel til grunning og evt. sinklakk(?) på sprayboks... (uten tectylen da, som må være god og fet) :)

Nå er det læreren som bestiller materialer og jeg tror ikke vi selger til privatkunder. Kan sjekke det opp. Men den EP`n fikk man ikke lenger tak i butikken. Det beste er jo å blande selv fordi når en EP grunning er ferdigblandet så har den en Potlife (varighet) på 8timer. Altså, du må bruken innen den tid.

Så det beste er nok å stikke innom et lakkeringsverksted rundt der du bor og høre om du kan få kjøpt litt der, men den EP`n var dyr sa læreren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider