supreme Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Legger ut to bilder av noe jeg lurer på hva er, og på motoren i en VW Passat 1994 mod. stv. 2.0l bensin. den virker som det er en demper som gjør at turtallet ikke går rett i bakken med en gang. jeg sliter med at turtallet går for lavt skjønner dere, så lurte jeg på om jeg kan justere noe på denne, eller om det er fyfy.. Her er et oversiktsbilde så dere skjønner hvor den er.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal B Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Har enn sånn en jeg og. Og det er som du sier. Den forhindrer at turtallet synker kjapt. Men tror ikke den er justerbar Siter Volvo 940 B230FB ---> "960" B230FK prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Ser ut som en vakum klokke eller noe... Hvorfor lurer du på hva det er? plukk løs og se hva som skjer, finner du fort ut hva det er da tenker jeg hehe Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
supreme Skrevet November 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 jeg sliter med at turtallet synker for mye når jeg kommer til stopp. noen ganger går det så lavt at den ikke greier og holde motoren i gang. og den kveler seg. den er festa med en mot-mutter, så må være mulig å justere på. men jeg veit ikke helt hvor bra det er. og er no dritt og komme til mellom der også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Høres ut som du har et typisk symptom for falsk luft inn i innsuget.... Gå etter det enkleste først. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
supreme Skrevet November 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 det er sjekket, og finner ingenting der. ingen forskjell ved bruk av startgass heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Og du har sjekket etter om du har feil koder? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
supreme Skrevet November 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 bilen var inne og fikk motorvarmer for noe uker tilbake. de sjekka da også etter feilkoder, men fant ingenting. nå har fadermeg dritten begynt å henge seg opp på gassen også. trodde først den hadde fryst en dag, men i kveld er det ikke så kaldt, og når jeg skulle til byen i dag hang den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Kanskje EGR ventil sitter fast litt åpent hvis bilen har det. Tomgangs regulatoren Bare kaster noen ideer ut for deg... Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
supreme Skrevet November 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 det er bra, for jeg har ikke peiling på hva det kan være lenger. hmm. hva gjør denne EGR, og eventuelt hvor sitter degn, hvis jeg har det. noe jeg kan sjekke/reparere selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 http://www.google.com/search?client=opera&rls=nb&q=EGR&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8 Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Jeg jobber med Chrysler,og husker vi monterte sånne på noen biler pga turtallet falt så raskt at tomgangsregulatoren ikke klarte å stabilisere turtallet fort nok. Dette kalte de for dash-pot. Den sørger for at gasspjeldet blir dempet så det ikke skal lukkes for fort ved tomgangstilling. Har du problemet både ved kald og varm motor? Du kan ha problemer med tomgangsrgulatoren din,ser ut til at det er den store runde ved vw-merket på toppdekselet. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 bilen var inne og fikk motorvarmer for noe uker tilbake. de sjekka da også etter feilkoder, men fant ingenting. nå har fadermeg dritten begynt å henge seg opp på gassen også. trodde først den hadde fryst en dag, men i kveld er det ikke så kaldt, og når jeg skulle til byen i dag hang den.. Kont vakuumslangen til Bremsekraftforsterkeren,disse har tendens til å sprekke på en del vag-biler Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
supreme Skrevet November 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2008 begynner og dra litt fra denne første delen nå. virker ikke som den burde ha så mye innvirkning på problemet mitt. den ser jo ut til å virke som den skal. tomgangsregulatoren er ikke sjekka, veit ikke helt åssen jeg skal sjekke den, og den er jo hælvetes dyr å bytte. men jeg ville tro at hvis denne er gåen ville bilen ikke gå reint på tomgang, og det gjør den jo. er jo bare når den går fra høyt turtall og den at den fusker. vakumslanger? hmm. noe måte jeg kan sjekke dette på uten å gå over alle slanger visuellt? hvis jeg ikke finner ut noe mer over helga går bilen på verksted mandag, kanskje de kan finne ut hva som feiler tralla der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 7, 2008 Rapporter Share Skrevet November 7, 2008 Hvis du har brukt start gass så burde du merke det til og med på vakum ledningene. Se om det er enkelt og komme til EGR og eventuelt skru opp og se om denne har sota seg til så den står oppe. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.