Gå til innhold

Hvor mye tåler de forskjellige girkassene til rødblokk?

Ranger emnet

alek_88

Anbefalte innlegg

Kjørte med portet 531,VX kam,Haltech,Truetrac diff.,Sachs racing klutsj m/fjæret organisk sportlamell,940 g.rør og t3/04 hybrid 1,5bar...

Rensket m45 på tredje rett som det var. Ikke grunnet mongo giring,men ved fullt pådrag og maks. moment.

Byttet til Getrag for å slippe å bytte kasse hver uke.

Så er vel på lykke og fromme man kjører,med m kassene til volvo. Når man har litt mer effekt enn org.!

De jeg brukte holdt ikke hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen det er da så kjedlig og kjørte rundt og gire med pusehender.

bila skal brukes :D

"nei jeg kan ikke for kassa mi kan ryke" pysete.

det skal sparkes clutch og rives i girspak :P

har man litt effekt så er det ingen av volvokassene som holder noe særlig. kanskje m90.

har røten og sliten giroverføring, den derre nylon foringa i spakstellet eller hva faen det er, så det blir så jeg må krangle med girstanga litt, derav holder den :P

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M90 med sveist synk ring på 3. giret holder plenti...

ringen som skal sveises er ingen synkring, ringen tar opp aksialbelastningen på drevet på 3 giret - altså lite med synkringen og gjøre :driving

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at man sveiser 3 gir på M90 er at ved riv giring på maks pådrag fra andre til tredje er det stor sjangs om man har litt pow at 3. flytter seg fremover i kassen, ikkje så lett å få den i tredje gir då..

Vet om folk med 2,3-16v turbo som har dette og det fungerer svin.. herjer som faen og det holder plenti..

Mitt råd: Kjøp M90, gir normalt og du har kasse lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen det er da så kjedlig og kjørte rundt og gire med pusehender.

bila skal brukes :D

"nei jeg kan ikke for kassa mi kan ryke" pysete.

det skal sparkes clutch og rives i girspak :P

har man litt effekt så er det ingen av volvokassene som holder noe særlig. kanskje m90.

WORD:ratatatat

Lenke til kommentar
Del på andre sider