hei28 Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Golf IV, 2001 mod 119 500 km, 16V, 105 HK: Her om dagen begynte "Check" (Feil på avgass / motorstyring) lampen å lyse, ingen unormal oppførsel på motoren. Bilen ble parkert inne over natta. Luftfilteret ble tatt ut og rengjort (utan at jeg tror det har noe med saken å gjøre). Etter litt kjøring dagen etter slokker "Check" lampen. Det samme skjer igjen etter et par dager. I går var jeg på verkstedet å fikk skiftet regreim og fikk avlest feilkoden samtidig. Feil med varmeelement i lambdasonden. Feilen ble nullstillt, og lampen har ikke kommet på igjen ennå. Iom at en lambdasonde koster neste 4000 og det er 2 stk hadde det hvert greit med noen tips før en ev må bytte disse. Har åpnet alle kontakten og rengjort disse. Har målt motstanden på varmeelmentet bak. 4.8 ohm mellom 2 hvite ledere, er det nok motstand? Finnes det noen måte å sjekke lambdasnoden på uavhengig av feilkodene i bilen? Finnes det uorginale lambdasnoder? Vet Biltema har men de har max 4 ladninger. På den som sitter på manifoilen til Golfen er det 5 ledninger. Må feilen nullstilles om den oppstår igjen? Ellers noen tips / råd rundt lamdasnonde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim_R Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Golf IV, 2001 mod 119 500 km, 16V, 105 HK: Her om dagen begynte "Check" (Feil på avgass / motorstyring) lampen å lyse, ingen unormal oppførsel på motoren. Bilen ble parkert inne over natta. Luftfilteret ble tatt ut og rengjort (utan at jeg tror det har noe med saken å gjøre). Etter litt kjøring dagen etter slokker "Check" lampen. Det samme skjer igjen etter et par dager. I går var jeg på verkstedet å fikk skiftet regreim og fikk avlest feilkoden samtidig. Feil med varmeelement i lambdasonden. Feilen ble nullstillt, og lampen har ikke kommet på igjen ennå. Iom at en lambdasonde koster neste 4000 og det er 2 stk hadde det hvert greit med noen tips før en ev må bytte disse. Har åpnet alle kontakten og rengjort disse. Har målt motstanden på varmeelmentet bak. 4.8 ohm mellom 2 hvite ledere, er det nok motstand? Finnes det noen måte å sjekke lambdasnoden på uavhengig av feilkodene i bilen? Finnes det uorginale lambdasnoder? Vet Biltema har men de har max 4 ladninger. På den som sitter på manifoilen til Golfen er det 5 ledninger. Må feilen nullstilles om den oppstår igjen? Ellers noen tips / råd rundt lamdasnonde? kan slette for deg jeg om du ønsker å komme til Notodden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Finn- Skrevet November 15, 2008 Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 lambda sonder på golv IV blir faktisk skiftet altfor ofte uten at dette er nødvendig,i mangen tilfeller er det nok å bare oppgradere styreenheten med ny programvare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg