Gå til innhold

opel astra jukser og "drar ikke",

Ranger emnet

astra1,8,16v

Anbefalte innlegg

hei. Min opel astra 1,8 16v begynte for et par dager siden å humpe(jukse) og da "drar" den ikke i det hele tatt(turtallet går som normalt når jeg prøver å gi gass, bytte gir osv uten at noe skjer), det varer bare i noen sekunder og så kan det være normalt resten av turen. Skjer hver eneste dag. Det lyser også en varsellampe innimellom. Har hatt den på feilsøk på verkstedet men de fant ikke noe galt, for når de skulle se på den, oppførte den seg som normalt. Det hender også at den står og jukser på tomgang. det er helt tilfeldig når det skjer, noen ganger på høyt og noen ganger på lavt turtall, noen ganger når den er varm og noen ganger når den er kald osv.

Noen som har hørt om eller opplevd lignende? Værsåsnill å hjelp meg:)

Camilla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke om det er Astra G eller Astra F? (Årsmod før / etter 1998)?

Min stefar hadde en Astra F som fusket iblant fordi den trakk inn falskluft. Årsaken var sprekk i røret mellom lmm og gasspjeld.

På min bil (Astra G) hadde jeg lignende problematikk, da var det feil i motorens styreenhet.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:) jeg hadde dette problemet før på min astra f 2,0i 8v (c20ne)

den startet og jeg kjørte.. plutselig kunne den begynne å bremse og fjuske og samme om jeg trykkte gassen i bånn så bremsa den og bremsa den og bremsa den og så pluttselig skøyt den ivei igjenn og smalt og styr.. så kunne den plutselig begynne på igjenn å bremse uansett hva jeg trykte på gassen. noen ganger så stoppa bilen nesten helt før den skøyt ivei igjenn... jævli irriterende..

jeg bytta lambdasonde.. og det hjelpa for nå har jeg hatt den i snart ett år uten at den har fjusket.

på verksted så er d ikke altid at dem finner feil på lambdasonde alikevell om den er defekt.. og dem sier d ikke skal ha så masse å si om den er gåen.. men d er pisspreik..

den styrer surheten i avgass og hvis ikke den funker tilstrekkelig så vil ikke bilen gå som den skal..

noen ganger så var den ekstrem og noen ganger så fjuska den nesten ikke.. hehe:D rare greier:):)

bremsa ned og skøyt ivei igjenn som om jeg trykkte in nosen:P

mvh knut olav jacobsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider