Gå til innhold

Råde bank på 327 motor

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Som jeg trodde så fant jeg et temmelig flatt rådelager i bunnpanna på 327 motoren da jeg løftet, eller rettere sakt trillet motoren ut i dag (slapp ned ramme, den skal sandblåses)

råde nr 3 på venstre side manglet rådelager og har rukket å slite temmelig mye på veiva/råde tror jeg, har ikke målt enda (usikker på hva målene skal være). Resten av rådene har ikke slark når jeg prøver å rikke på de for hånd.

 

tok en kompresjonstest på motoren, det var veldig varierende målinger :-).. fra 9.5 bar på det beste til 7 bar, den verste, sylinder nr 3 på vs såklart var på 5 bar.

 

Motoren skal ikke inn i bilen igjen, men jeg har lyst til å "fikse" den uten å ta helt av å sette den inn i en annen bil, kanskje lage en eller annen "drifte bil"

 

Hva burde jeg gjøre minimum for å bruke motoren igjen? Kan jeg sette inn et større rådelager evt? Veiva må vel evt slipes? og jeg trenger vel en ny råde? Jeg er litt grønn på dette området, har ikke holdt på så mye inni motorer enda.

 

får man ikke Klutsjhus til Volvo manuelle girkasser som passer Chevy smallblock? Jeg er ikke så glad i Volvo, men kanskje jeg bruker en volvo kasse m 350 i en eller annen annen bil etterhvert..

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for i går hyggelig og treffes.

 

Tror du må slipe veiva den var rimelig ripete den tappen.

 

Chevy kan ha flere under dim men finn ut om den er slipt før osv.

Eventuelt kjøp ny smid veiv i USA og send den men motoren.

 

Men en hyggelig kan er 327 en artig motor.

 

Jeg hadde Mira frest/slipa ventiler og seter samt bytta lager og ringer stempel kun hvis du må.

Ny olje pumpe er altid og anbefale samt stål aksel til denne.

 

Ang manuel bruk chevy kasse så sparer du deg masse pes.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hyggelig ja, flott du tok turen opp i det kalde verkstedet vårt å prata litt LS1, lærerikt.

 

Ny veiv er sikkert ikke dumt. Tror de toppene på 327n min er ganske dårlige, var en som sa at de var fra 80 tallet en gang. har ikke noe særlig peil på v8 topper men 9.5 bar i komp test var litt lavt. mye kjipe topper fra 80 tallet også..

 

Har jo også en grei 350/th350 motor i en chevy van fra 82. 93 modell blokk. 2.2 ton van på 0-100 på 9.5 sek, tror den hadde gjort seg i en liten lett bil kanskje :-), vet ikke så mye mere om den annet enn at det er 650 holley på den.

 

Chevrolet manuell kasse ville jo vært best, men de vokser jo ikke på trær i norge. så fikk jeg lyst til å sett sammen en lavbudsjettsbil ved siden av Camaro, men først må jeg komme ordentlig i gang med Camaron, typisk meg å ha for mange baller i lufta. !.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Hei, hyggelig ja, flott du tok turen opp i det kalde verkstedet vårt å prata litt LS1, lærerikt.

 

Ny veiv er sikkert ikke dumt. Tror de toppene på 327n min er ganske dårlige, var en som sa at de var fra 80 tallet en gang. har ikke noe særlig peil på v8 topper men 9.5 bar i komp test var litt lavt. mye kjipe topper fra 80 tallet også..

 

Har jo også en grei 350/th350 motor i en chevy van fra 82. 93 modell blokk. 2.2 ton van på 0-100 på 9.5 sek, tror den hadde gjort seg i en liten lett bil kanskje :-), vet ikke så mye mere om den annet enn at det er 650 holley på den.

 

Chevrolet manuell kasse ville jo vært best, men de vokser jo ikke på trær i norge. så fikk jeg lyst til å sett sammen en lavbudsjettsbil ved siden av Camaro, men først må jeg komme ordentlig i gang med Camaron, typisk meg å ha for mange baller i lufta. !.

 

Mye lav komp topper med trange kanaler fra 80 tallet men med stempler med kul på så gir de toppane høy gass hastighet som igjen gir bra moment så man kan lage en artig billig motor på rundt 300hk lett.

 

Det finnes endel manuelle kasser billig men de er 4 trinns de med 5 er dårlige og dyre men det finnes bra også men da for mye mere kr...

 

Mange prosjekter ja det vet jeg alt om.

 

Har en Alfa som skal fikses litt på før vintern veit jeg.

 

Erik A

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår