Gå til innhold

Kinsei`s 06 Vw Polo FSI

Ranger emnet

Kinsei

Anbefalte innlegg

Ny jente på forumet! Har ennå ikke forandret noen ting på bilen min siden den ble kjøpt for ca tre år siden. Det er først i det siste at bilinteressen har kommet for fullt, så kan ikke all verden gitt!

Nå er jo vinteren på fremmasj, et dårlig tidspunkt for oppdateringer, men legger ut et par bilder av min originale, kjedelige, lille Polo!

Planer så fort snøen er borte:

Aez Xylo 18"

V-maxx Justerbart senkesett

GTI grill

Soting av ruter (hvis lommeboka tillater det da)

Tips og råd til hva jeg kan/bør gjøre med bilen mottas med et takk og et smil:)

CIMG0105.jpg

CIMG0103.jpg

CIMG0104.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra med litt modds denna :) Men jeg vil IKKE anbefale FK AK om du skal ha 18" hjul! Skal du ha 18 hjul må du ha 205/35 gummi for at det ikke skal for stort, og for at det skal blir pent med så lite gummi må det mye senkt til! Det er der FK AK ikke passer inn... Hadde det på min Polo en sessong, og det er absolutt ikke stivt nok for mye senking og store eller breie hjul...

blir spennende og følge med videre :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra med litt modds denna :) Men jeg vil IKKE anbefale FK AK om du skal ha 18" hjul! Skal du ha 18 hjul må du ha 205/35 gummi for at det ikke skal for stort, og for at det skal blir pent med så lite gummi må det mye senkt til! Det er der FK AK ikke passer inn... Hadde det på min Polo en sessong, og det er absolutt ikke stivt nok for mye senking og store eller breie hjul...

blir spennende og følge med videre :)

Hmm, det er hva jeg har fått anbefalt men....FK AK altså. Hva har du å anbefale i stedet da? Tenkte å ha 215/35 jeg..

Ja kan bli spennende til våren, gleder meg allerede:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt FK AK, og byttet det ut igjen.. Og kommer Aldri til å kjøpe det igjen. Men er et bra sett, om en IKKE skal senke veldig mye.... 215/35 går nok det også, men tror jeg ville kjørt 205, for å få mere klaring, og mindre sjans for subbing :)

(Uten at jeg vet hvor mye plass det er i buene på 9N..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt FK AK, og byttet det ut igjen.. Og kommer Aldri til å kjøpe det igjen. Men er et bra sett, om en IKKE skal senke veldig mye.... 215/35 går nok det også, men tror jeg ville kjørt 205, for å få mere klaring, og mindre sjans for subbing :)

(Uten at jeg vet hvor mye plass det er i buene på 9N..)

Okei, jeg vurderte også V-maxx, men dette er jo noen lapper dyrere da! Vanskelig dette synes jeg, folk har jo så mange ulike synspunkter! Det er forresten 9N3;) (Har lært meg noen ting om bilen min da, hi hi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke lett :p Spørs jo veldig på hva en vil legge i det. V-maxx har jeg ingen erfaring med, men hørt at det er litt for løse dempere bak.. Spørs på hvor mye du skal senke.. skal du legge hjula i buen, bør det kostes på litt ekstra i dempere for å ikke kjøre rundt å subbe konstant..

Jaja :p 9N eller 9N3.. hipp som happ ;) bare facelift, men greit, 9N3 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke lett :p Spørs jo veldig på hva en vil legge i det. V-maxx har jeg ingen erfaring med, men hørt at det er litt for løse dempere bak.. Spørs på hvor mye du skal senke.. skal du legge hjula i buen, bør det kostes på litt ekstra i dempere for å ikke kjøre rundt å subbe konstant..

Er snakk om moderat senking her. ;)

Bilen skal nok garantert brukes på verre veier enn den strengt tatt bør når den senkes og med 18" felger. :driving

senke denne bilen 80mm så er den fortsatt ikke LAV ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke skamsenke bilen nei, den skal være kjørbar også. Fikk beskjed om å ikke kjøpe V-maxx fordi det ble for "sprettete" og for stivt! Hmm...Tror uansett ikke det spiller sååå stor rolle for meg som ikke skal drive med noe spesiell kjøring, eller hva jeg skal kalle det:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvansker er noe dritt! Bilen min har gått under 37.000 km og er ikke akkurat gammel, så nå er jeg litt irritert! Etter at bilen ble kjøpt ny for 3 år siden har det skjedd en fire-fem ganger med noen måneders mellomrom at den har oppført seg litt umulig når det gjelder startinga. I dag da jeg skulle starte begynte den å dra, men døde bare ut igjen etter 1-2 sek. Når jeg ruset den litt ekstra så funket det. Kjørte bort til skolen, og da jeg kom inn på parkeringa og kjørte sakte i 2.gir døde den plutselig ut igjen. Bilen sto på skolen i 5 timer og da jeg skulle starte igjen skjedde samme greia. Måtte prøve tre-fire ganger før den startet, og på rødt i lyskryssene falt turtallet farlig fort, så det var best å holde litt på gassen fant jeg ut. Har nå bestilt time hos Møller i morgen i håp om å finne ut hva det kan være. De nevnte noe om startsperren, men virket ikke som de hadde så mye tro på det selv. Bilen var på serice hos Møller i 2007, nevnte på samme problemet, men da fant de ikke ut noe. Surt! Hadde bilen vært gammel kunne jeg kanskje skjønt det. Det har heller ikke vært noe spesielt kaldt de gangene dette har skjedd. Noen som har opplevd noe liknende eller har noen formening om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom felgene mine i posten:)

Valget falt til slutt på Aez Xylo i 18", som jeg fikk tak i for en billig penge! Under halvparten av nypris er knall, særlig når de var helt strøkne, ikke et eneste hakk eller riper! Storfornøyd!

Nå er det bare å vente på våren, så får de ligge og godgjøre seg i boden i mens! Kommer til å bestille meg 215/35 dekk også!

Litt dårlig kvalitet på mobilbildet, men slenger det med.

DSC00157.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider