Gå til innhold

Beste halogenpærer på markedet?

Ranger emnet

Zaronn

Anbefalte innlegg

Tittel sier sitt. Noen som har god erfaring med pærer? Eller kan vise til noen tester? Har prøvd å lete litt, men finner lite.

Jeg er ute etter "xenonlook" halogen, i H7, H4, H3 og HB4. Har prøvd Osram Cool Blue, og er ganske fornøyd med de.Forsøkte Osram Nightvision, og de skuffet meg faktisk.Så smokket tilbake Cool Blue.Men nå har det gått noen pærer og jeg ønsker prøve noe nytt.Om det finnes noe uberbra som regnes som #1 av halogen? Har sett at det finnes blant annet Mtec og Ari pærer. Men inntrykket mitt er at det er litt jalla-merker.. men vet ikke. Håper noen har noe skikkelig greie på pærer her inne som kan bidra. Forhånd mange takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Biltema pære på venstre sida og Osram på høyre sida. Eller motsatt. Ser uansett ikke forskjell på dem.

Det er harry. Kjør uansett med samme type pære på begge sider. Og det er ikke noe vits i å bytte en av pærene. Da de har tilnærmet lik levetid og teoretisk vil ryke nogenlunde likt.

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Harry med to like pærer fra forskjellige produsent? Den må du begrunne.

For øvrig er det så trangt og jævlig å bytte på bilen min, så jeg bytter ikke pærer før de ryker.

Selvom de lyser tilsynelatende likt, så er de nok ikke helt like. i så fall har du ei jævlig dårlig osram pære.

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 100watts blue greier fra biltema jeg :) de lyser mye bedre enn noe annet jeg har prøvd. har ikke prøvd xenon enda, vet det er bedre.

Joda, dem lyser vel greit. Har prøvd dem selv, men syns ikke de er så gode når det blir våt asfalt.

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, dem lyser vel greit. Har prøvd dem selv, men syns ikke de er så gode når det blir våt asfalt.

Nei, sant det. Men har egentlig ikke vært borti noe som er strålende på våt asfalt :) jeg er ihvertfall veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sant det. Men har egentlig ikke vært borti noe som er strålende på våt asfalt :) jeg er ihvertfall veldig fornøyd!

Dem er absolutt brukbare, og ser litt xenon aktig ut. (Mer enn lys fra tidlig 90-tallet i allefall) Og er forholdsvis billige.

Trenger ikke 154 tilbakemeldinger om at dem ikke ligner xenon. De lyser ganske blått, men selvfølgelig ikke helt som xenon. :)

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem er absolutt brukbare, og ser litt xenon aktig ut. (Mer enn lys fra tidlig 90-tallet i allefall) Og er forholdsvis billige.

Trenger ikke 154 tilbakemeldinger om at dem ikke ligner xenon. De lyser ganske blått, men selvfølgelig ikke helt som xenon. :)

Helt enig med deg der :)

Faktisk de peneste halogen pærene jeg har sett sålangt! :)

Eneste som er med de, er at det er visst ikke alle ledningsnett som tåler 100watt. En kompis av meg som har A4 har fått ledningene sine smelta ned, og den plastikktingen som holder pæra er helt smelta.

Har ikke sett noe til det enda på min, heldigvis :) og kjørt med dem i et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Da var jeg her igjen. Noen erfaringer rikere.

Som jeg nevnte i starten av tråden så hadde jeg prøvd Osram Nightbreaker med tvilende resultat. Og har fått prøvd de enda litt mere, for jeg synes det var rart at de var så "dårlige". Men, jeg opplever det samme. De lyser kanskje en liten tanke lengre, men synes lyset "drepes" veldig lett. Jeg må si at Osram Cool Blue gjør en bedre jobb. De lyser hvitere, og reflekterer veibanen (og alt annet forsåvidt) bedre enn de pissgule Osram Nightbreakerne. Men det kan såklart være at den type reflektor jeg har ikke drar nytte av Osram Nightbreaker også. Men.. er skeptisk til at de lyser såpass "gult"...og holdbarheten er elendig. De holdt bare noen få måneder.

Så tok jeg sjansen på å prøve Luminics. Og det var jo bare oppskrytt. De er jo direkte livsfarlig å kjøre med. De lyser så dårlig at det har ingen sammenheng mellom lys og sikkerhet overhodet. De lyser kult og passer best til utstilling eller råneparkering. Det er min mening. Også prøvde jeg en annen umerket "kinapære" som skulle være super imba dimba mega white. Men samma der og, de glir over skalen for hvitt og går over i blått, og tilsvarende mindre lyseffekt. På mørke bløte veier lyser det så godt som ingenting. Så, ha med lommelykt om du har slike pærer og kommer utfor en regnværsdag :-) (Eller det beste er å ikke kjøp slike pærer!)

Så var det tilbake til Osram Cool Blue. De lyser meget greit. Beste hittil, syntes jeg. MEN, så opplever jeg at pærene ryker hele tiden. De holder jo ikke mer enn 2-3 mnd. Tragisk.. Og ja, har sjekket spenningen på bilen for å være sikker.

Og nå har jeg gått over til Philips Blue Vision. Og wooow de er dritrå. De lyser enda bedre enn Osrams Cool Blue! Jeg er kjempefornøyd jeg! Og disse skal vistnok ha vesentlig bedre holdbarhet. De har blant annet quartsglass. Noe Osram ikke har.

Ligger en snutt på Youtube, der de heller på noen dråper vann på Philipspæren, som ikke tar skade, mens Osramen eksploder....

Så jeg begynner å gjøre oppp en mening om at det er Philips som er tingen.

De eneste pærene jeg ikke har prøvd, men som jeg gjerne skulle prøvd er Philips X-Treme Power. Noen her som har prøvd disse?

De har vunnet mange tester og fått masse masse bra omtale. Men er litt skeptisk da jeg antar at de har samme farge som "standard" pærer. Eller tar jeg helt feil? Noen som kan bekrefte om de lyser hvitt eller om de er "pissgule"? Jeg er ikke opptatt av at det skal se tøft ut, men jeg opplever at hvitt lys (da mener jeg hvitt og ikke blått) lyser bedre opp og reflekterer lyset veldig mye bedre enn standard "gult".

Og 100 watt er ikke løsningen. Hvorfor er vel innlysende. (For de fleste...)

Endret av Zaronn
Lenke til kommentar
Del på andre sider