Gå til innhold

Beste halogenpærer på markedet?

Ranger emnet

Zaronn

Anbefalte innlegg

Uff da. Det var dårlig nytt. Jeg har ikke særlig trua på det gulaktige lyset. Etter det jeg selv har prøvd og erfart. (Ref min erfaring med Osram NightVision).

Jeg må virkelig si jeg er kjempefornøyd med Philips BlueVision. Og tror jeg da har funnet den beste pæra etter hva jeg ønsker.

Så sant ingen vet om noe enda mere imba?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Løfter denne gamle tråden..

Ønsker flere innspill på hva som er den "beste" halogenpæren på markedet. Er ute etter best mulig lys, xenon-look driter jeg i :tannløs:

I vinter kjøpte jeg Osram nightbreaker og merket stor forskjell fra vanlige gulaktige H4 pærer. Men jeg synes lyset som først var hvitt har blitt bare mer og mer gul-aktig :shake

Såå.. er det noe nytt på markedet (eller ikke nytt forøvrig) som overgår alt annet? (Xenon er IKKE aktuelt)

'97 BMW 523i

[x]'97 Citroën Xantia 1.8 16v

[x]'94 Mazda 323 LX 1.6 16v

[x]'86 Saab 9000 Turbo (Speedparts steg 2)

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpt ett sett med sånne xenon look pærer fra dybvig trading jeg. de lyser heilt ufattelig bra. det er de beste jeg har vært borti.

har prøvd osram og biltema men merka ikke det granne forskjell på dem, prøvde også disse xstreme blue fra biltema og de var langt i fra så gode som de de har på dybvig.

får ett flott blåskjær i lyktene og lyser bedre opp en vanlige "gule" halogen pærer.

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osram Silverstar er nok den beste Halogenpæra på markedet.

comparisonx450.jpg

Uavhengig av hva folk tror så er det ikke slik at selv om en pære har blått/gult/lilla/grønt glass så gir det automatisk bedre lys.

Silverstar har helt klart glass, ergo mindre filtrering av lyset.

Står veldig mye nyttig info om billys her

Samtidig kan lønne seg å måle hvilken spenning det faktisk er i pæresokkelen før en klager på lyspærene, ideelt sett bør du ha nærmere 14volt, hvis ikke kan det lønne seg å montere relèsatser til lyktene.

10.5V : 510 lumens

11.0V : 597 lumens

11.5V : 695 lumens

12.0V : 803 lumens

12.5V : 923 lumens

12.8V : 1000 lumens ←Rated output voltage

13.0V : 1054 lumens

13.5V : 1198 lumens

14.0V : 1356 lumens ←Rated life voltage

14.5V : 1528 lumens

Hvis du har dårlig lys vil det lønne seg å ta av glasset på lyktene, vaske og eventuellt skifte ut lykten hvis reflektoren er slitt.

Edit: Skrivefeil

Endret av B.T.i

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Osram Silverstar er bedre enn Nightbreaker altså? Har du noen kilder/erfaringer eller er det bare synsing? (som så mange desverre gjør..)

Hva er forskjellen på H4 og HB4?

'97 BMW 523i

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Osram Silverstar er bedre enn Nightbreaker altså? Har du noen kilder/erfaringer eller er det bare synsing? (som så mange desverre gjør..)

Osram Nightbreaker:

osram_nightbreaker.jpg

Osram Silverstar

osramupgrades%20010.jpg

A blue filter removes nonblue components of the light passing through it. Halogen bulbs produce very little light in the blue frequency range. When you put a blue filter on the bulb or lamp, you are reducing the amount of usable light that gets from the glowing filament to the reflector, to the lens and from there to the road. Prove it to yourself using nothing more than the windshield in your car...drive towards a yellow-orange Sodium vapor street light and watch the light as it shines first through the clear portion of the windshield, then through the blue strip at the top. Up there through the blue, it certainly looks "whiter"...but it's also dimmer

OK, So These Extra-White Bulbs Aren't The Best Choice For Maximizing My Headlamps' Performance. What Should I Get Instead?

For those who want the best possible performance from their headlamps and are more concerned with their ability to see rather than the appearance of their headlamps, the major bulb companies offer optimized bulbs without the light-stealing blue glass. Narva RangePower+50 and RangePower+30, GE Night Hawk, and Philips Vision Plus, and Osram Silver Star are the ones to get.

Hele artikkelen ligger her

Hva er forskjellen på H4 og HB4?

HB4

9006.gif

H4

4648p.jpg

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et informativt og oppklarende innlegg! :thumb

Så gjennom den linken men har visst oversett den teksten du quotet.

Har du disse selv kanskje? Merket du stor forskjell fra disse og "vanlige" halogenpærer?

'97 BMW 523i

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du disse selv kanskje? Merket du stor forskjell fra disse og "vanlige" halogenpærer?

Jeg har disse på 2`er Golfen og med skikkelig ledningsnett ble det veldig bra lys.

På 3`er Golfen har jeg nå noen gule pærer fra Luminics, men Silverstar står på menyen til høsten.

Etter jeg postet det første innlegget kom jeg på at Philips har noen tilsvarende pærer som heter Xtreme power, har ikke testet disse, men de har fått god kritikk i flere tester.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg postet det første innlegget kom jeg på at Philips har noen tilsvarende pærer som heter Xtreme power, har ikke testet disse, men de har fått god kritikk i flere tester.

Ja de har jeg også hørt om, men de skulle visst være ganske likt med nightbreaker.

Eneste fordelen med Xtreme Power var at de tåler vanndråpe på pæra når den lyser. Den har quartz glass og sprekker ikke slik vanlige pærer gjør. Ikke at dette er så veldig vesentlig for min del..:P

'97 BMW 523i

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider