Gå til innhold

Sport Utility Vehicle - en diskusjonstråd om SUVer

Ranger emnet

KristianG

Anbefalte innlegg

God kveld i stua!

De siste dagene har jeg kikket en del på forskjellige SUV-er. Hovedsaklig Subaru Forester, men også andre. Jeg tenkte derfor jeg kunne opprette en tråd her på bilforumet hvor vi kan diskutere disse ofte, blant byfolk, uglesette bilene.

Kan også legge ut bilder av deres egne, eller fremmedes SUVer.

Jeg starter med Foresteren jeg er blitt så glad i å kikke på:

2860580992_591c022a77_o.jpg

CanonS5IS013-1.jpg

Hva tenker dere om disse bilene, og om du ikke ha en, kunne du tenkt deg en selv?

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tillater jeg meg å være negativ til SUVer;

Eneste positive med en SUV kontra tilsvarende modell i stasjonsvognsutgave er at de som regel har litt høyere bakkeklaring, ellers er det ingen fordeler.

Mindre innvendig plass, større forbruk, latere osv.

Skulle jeg først ha hatt en slike type bil hadde jeg tatt steget enda et høyere hakk og gått for noe alà Hilux/Navarra som kan brukes til å svinge en tur innom grøfta hvis en vil.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld i stua!

De siste dagene har jeg kikket en del på forskjellige SUV-er. Hovedsaklig Subaru Forester, men også andre. Jeg tenkte derfor jeg kunne opprette en tråd her på bilforumet hvor vi kan diskutere disse ofte, blant byfolk, uglesette bilene.

Kan også legge ut bilder av deres egne, eller fremmedes SUVer.

Jeg starter med Foresteren jeg er blitt så glad i å kikke på:

Hva tenker dere om disse bilene, og om du ikke ha en, kunne du tenkt deg en selv?

Forester kvalifiserer dessverre ikke til kategorien SUV, men STW FTW!

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det kan godt hende den ikke kvalifiserer som skikkelig SUV, men den har i hvert fall litt mer bakkeklaring enn vanlige personbiler. Jeg har blitt litt trollbundet av SUVer med store felger og gjerne litt senk. Hvor mye større er forbruket på slike monsterbiler enn vanlige personbiler? Er det noen som har statistikk på dette? :)

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på jobben prøve kjørte en sånn her om dagen, og det er den kuleste merca jeg har sett på lenge. 550nm og 224 hk med 320cdi Er vel ikke helt bortkasta med 272hk og 350 bensin Nm heller. Prislappen som person bil derimot den ER bortkasta.. 750.000kr(320cdi 4matic+utstyr) :(

http://www.mercedes-benz.no/content/norway/mpc/mpc_norway_website/no/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/glk-class/x204.flash.html#chapter=1

Forester er kul ja. Går en herover med Fmic (sikkert en del anna små snacks også..) senket en god del, og later til og gå godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider