Gå til innhold

Bluebird Turbo


Bilteknikeren.com

Anbefalte innlegg

hei

 

Jeg skiftet fra GtiCars til web adressen min, så ingen her missforstår.

 

Alle som har Bluebird Turbo her inne skriv om den her :) gjerne med bilde også.

 

Og trenger noen hjelp med noe, så står jeg til disposisjon.

 

http://www.Bilteknikeren.com

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bluebird Turbo ja!? ;)

1.8i SR Turbo!

 

Skal strippe den helt ned nå, gå over kaosseriet for rust. Stjele noen deler fra en annen bluebird og smekke inni også.

 

Skal prøve å ta masse bilder når jeg skal gjøre dette over vinteren. Forhåpentligvis så skal det stå en -> strøken og nylakkert bluebird klar til kjøring til vårs!

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by Hawkon

ikke helt lik :|

 

hva er den blåe dingsebomsen din oppå blokka? :P

og jeg har 4 plomberte hull i blokka mi for flere tennplugger!

 

Dingsebomsen oppå er vel en AAAATSJOO-ventil (blow off ventil)

4 plomberte hull i toppen har alle Bluebirdene, bortsett i fra 2,0ien som faktisk har 8 tennplugger.;)

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel en forskjell på før 1987 og etter 1987, den før har svart toppdekslel (T12), og den etter har Blå (T72)..

 

prosjekt

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Bollocks

 

Dingsebomsen oppå er vel en AAAATSJOO-ventil (blow off ventil)

4 plomberte hull i toppen har alle Bluebirdene, bortsett i fra 2,0ien som faktisk har 8 tennplugger.;)

 

Ok, har en dumpventil montert lengre ned på høyresiden i rommet jeg (fartsretning).

 

Er ikke 4 plomberte på min bluebird 2.0lx (gasser), dog... går det an å få disse i bruk da? Evt skaffe en coil eller hva som trengs for å få 8 plugger til å funke?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på en ting her....

 

luftmaaler.jpg

 

Er dette luftmassemåleren? Sitter i koblingen foran luftfilteret...

Tenkte å legge om til åpent luftfilter, men må vel ha med den måleren?

 

Vet ikke jeg, men hva gjør egentlig denne? måler lufta som går inn for å kompensere med drivstoff?

Er det noen måte å bypasse denne på e.l? Hva kan jeg gjøre med den? La merke til at det var en skrue under en cap på den boksen som var litt skrudd på fra før...

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Luftmengde måleren må være der, den kan du ikke fjerne.

Så du må bygge om litt om du skal ha åpent filter...

 

Jepp, det jeg tenkte... men kan bli vanskelig? Eller er det enkelt å lage en plate med rørkobling som passer på den der? er jo pakning og diverse påden...

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt kan lages, men er det verdt det? gir det mer effekt på den motoren? innsatsfiler fra KN er kanskje like bra?

 

Det om er viktig er at alt er 100% tett, ikke falsk luft rundt de målera der, da går alt til h............

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

alt kan lages, men er det verdt det? gir det mer effekt på den motoren? innsatsfiler fra KN er kanskje like bra?

 

Det om er viktig er at alt er 100% tett, ikke falsk luft rundt de målera der, da går alt til h............

 

Skjønner...

Vel, trodde kanskje et åpent filter hadde gitt mer til denne bilen, siden åpningen er veldig liten til filteret. Er jo også noe mer hester enn originalt i motoren...

 

Innsatsfilteret koster 800,- så da er ikke et åpent filter særlig mye unna i prisen.

 

De på Kollevold Rally Import AS sa at det ikke var et problem med å lage denne koblingen, men jeg vet ikke hvor mye de tar for å lage ett... de svarte aldri på om de ville gi meg prisoverslag...

 

Får nedprioritere litt istedet, og heller fikse det som trengs for å få bilen på hjula i første omgang :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, ikke fjern luftmassemåleren.. Kan du sveise, eller har en kamerat som kan det, og du tør å prøve deg litt fram, så er ingenting umulig.. Kappe litt, sveise litt, borre litt.. Bruker å si det er de tre nyttigste verktøyene på en gammel bil ;)

Vinkelsliper, Drill og MIG.

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vantage

Som sagt, ikke fjern luftmassemåleren.. Kan du sveise, eller har en kamerat som kan det, og du tør å prøve deg litt fram, så er ingenting umulig.. Kappe litt, sveise litt, borre litt.. Bruker å si det er de tre nyttigste verktøyene på en gammel bil ;)

Vinkelsliper, Drill og MIG.

 

Jau... har jo ikke noe å tape på dette. Vært værre om det hadde vært en '02 Primera elns.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår