Razer Skrevet Desember 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 Da lurer jeg på hvor du har sjekket priser... Såvidt jeg vet, er ikke Ofna noe spesielt dyrt i forhold til Kyosho... Siter Martin Sørlie, 1985. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Metro^ Skrevet Desember 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 Originally posted by Razer Da lurer jeg på hvor du har sjekket priser... Såvidt jeg vet, er ikke Ofna noe spesielt dyrt i forhold til Kyosho... Da lurer jeg på hvor du har sjekket priser, for kyosho er ikke så dyrt, kan være enig i at tamiya er dyrt men... jeg tenker priser generelt i norge og sverige, fra butikk i sandefjord, og endel nettsider, som de jeg nevnte + hobbex i sverige og noen andre nettsider.... Men kan ha noe med at ofna har bare ordentlig fete biler, og kyosho har mange billig modeller og... eneste sted jeg har sett priser på ofna biler er da: http://www.micromonsters.no/ Siter '00 Honda S2000 '96 BMW 540 M5 (til salgs) '76 Audi 80 GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Razer Skrevet Desember 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 Jeg skal innrømme at jeg ikke har sjekket så nøye, men etter en del år i konkurransedelen av denne hobbyen, vet jeg at kyosho kan være farlig dyrt, og at du som med Tamiya får med alle delene du ikke trenger.... Siter Martin Sørlie, 1985. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Desember 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 Originally posted by solid http://www.teknisk-hobby.no/maindesign.asp?aid=1498&gid=898 Jeg har den XGB Subaru Impreza bilen som er på den siden der, er faktisk vedig fornøyd med bilen. Men tuned pipe og annet ekstrautsyr har jeg ikke funnet til den ennå, noen som vet hvor det finnes? Tamiya har jo sinnsykt detaljerte karrosseri i forhold til eks. HPI og kyosho. Mange entusiaster plukker jo over f,eks speil og sånt fra tamiya biler. Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet Desember 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 Originally posted by Metro^ Ofna ER dyrt... Men er antaglig d beste merket.. Hm'.... kyosho mp 7,5 sport koster 3995 hos smalzise (begrenset tilbuds periode !!! ) en ofna ultra lx pro koster 2995 hos micromonsters (fast pris ) Meget like biler dette , største forskjellen er vel at på kyoshoèn så får du en 21 motor mens hos ofna får du en 26 ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Metro^ Skrevet Desember 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 kjenner ikke noe særlig til ofna, har aldri vært borti dem, men kyosho'n er jo verdensmesterbilen inferno.. er sikkert litt dyrere pga det... Kyosho Inferno skal jo være de beste bilene.. men der fant du også den billigste ofna bilen og den dyreste kyosho bilen... Kommer ikke bare ann på kubikk, hest og turtall har noe og si + avstemt eksos så du får ut de hestene som er i motoren og... Siter '00 Honda S2000 '96 BMW 540 M5 (til salgs) '76 Audi 80 GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Razer Skrevet Desember 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 jeg vet ikke hvor peiling du har Metro, men det var den billigste Infernoen.... ofna er bra og billig, hva som er best skal jeg ikke si noe om... Siter Martin Sørlie, 1985. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Metro^ Skrevet Desember 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 Originally posted by Razer jeg vet ikke hvor peiling du har Metro, men det var den billigste Infernoen.... ofna er bra og billig, hva som er best skal jeg ikke si noe om... jeg skal inrømme jeg ikke har peiling i d hele tatt på ofna, aldri vært borti det... tamiya har jeg peiling på, det jeg har hatt selv i over 10 år, forskjellige biler, men har kamerater som har hatt kyosho og traxxas som jeg har skrudd på, og kamerater som har hatt schumacher og carson, så d er de merkene jeg kan... Og jeg skjekka ikke prisene på inferno bilene, bare vet de er dyre som du sikta til... Siter '00 Honda S2000 '96 BMW 540 M5 (til salgs) '76 Audi 80 GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet Desember 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 Originally posted by Razer jeg vet ikke hvor peiling du har Metro, men det var den billigste Infernoen.... ofna er bra og billig, hva som er best skal jeg ikke si noe om... Helt enig. Begge bilene er "billig" utgaver av byggyer, men det jeg prøver å si er at du får i hverfall like mye for 2995 hos micromonsters som for 3995 hos smalzize Uansett så har jeg en kompis som har en inferno mp et eller annet kanei edition noe (værst). bilen ble nr 2 i nm 2003 bilen kosta 5 ganger bilen min. Kan ikke si han har det 5 ganger morsomere en meg da vi kjører sammne Bilen hans går sef bra, men ikke så mye bedre . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Metro^ Skrevet Desember 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 d er klart.. men det lille ekstra er dyrt... Siter '00 Honda S2000 '96 BMW 540 M5 (til salgs) '76 Audi 80 GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Metro^ Skrevet Desember 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2003 Ja, da har jeg vært en tur i oslo og kjøpt meg en OFNA Ultra LX pro, de hadde 3 biler til jule tilbud, så jeg og en kamerat kjøpte vær vår... Da gjenstår det og se hvorden den er... Så mulig dette var og bøye meg i støvet... Siter '00 Honda S2000 '96 BMW 540 M5 (til salgs) '76 Audi 80 GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet Desember 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2003 Bøye seg i støvet ? neida .... Håper du blir fornøyd ! PS: Det er opprettet et micromonsters form http://www.micromonsters.no/forum/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Februar 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Har enda noen spørsmål: Hvis man kjøper det "TG10-Mk.1 Chassis Kit (Long Sus Arm)" understellet, følger det med motor da? Det kom på ca. 1650,- hos 1999.co.jp. Det er vel billigere enn i Norge? Passer alle 1:10 karroserier fra Tamiya på dette? Passer karroseriene fra f.eks Kyosho på dette? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Metro^ Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 trur nok d følger med motor.. TG10 Mk.1 er jo et vanlig understell og ikke noe som blir brukt i racing.. ser ikke no grunn til at d ikke skal følge med motor da.. Og når d gjelder karossene... alle tamiya karosserier passer ikke, få kjøpt deg en katalog. så kan du skjekke ut akselavstand på d karosseriet du vil ha... for tamiya har 1:10 akselavstand på bilene sine.. dvs at f.eks porsche som i virkligheten har kort akselavstand har også d på modell bilen.. dette opererer svært få andre merker med og kjører en akselavstand på 26 cm, noe som er d mest vanlige på biler.. dette gjelder og tamiya at fleste parten har dette... TG10 MK.1 har 26 cm. men merker som f.eks kyosho har endel bredere karosserier og passer dermed ikke... men protoform passer og HPI passer... og HPI og Tamiya har også de peneste karosseriene... http://www.pro-lineracing.com/ http://www.hpieurope.com/mbar.php?lang=en PS: jeg har mange tamiya kataloger, lurer du på et spesielt karosseri, kan du spørre meg så kan jeg skjekke det for deg... Siter '00 Honda S2000 '96 BMW 540 M5 (til salgs) '76 Audi 80 GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg