Peugeot-406 Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Sør-trøndersk: Fittjhælvett - Faen i helvette sjø - skjønner du åtå - spise værre - vært(har vært) jokka/pilla/færre på - pult/har pult snytskaft - nese raffelkaku - vaffel tykjleng - tyttebær ganklabb - brunost rettle - skikkelig tykkje'u? - syns du? kakuski'iv - brødskive snåva - datt/går sikksakk bashe dritings - veldig full Møkkle - Ufordragelig full kjillar - kjeller kjillarvattn - hjemmebrent knehø'øn - sparke under beltestedet ørtæv - juling spøla - burna fettoter/di fittj/næpskræv - idiot/tåsk fittj/hønhus/mus - kvinnens kjønnsorgan brø - pupper gnelderhø'øn/maskråk - høylytt/masette/innpåsliten jente heksterhø'øn/fittjhæl - drittkjerring kjæftsmellj - en/ei som kjefter mye skjev - homofil noen av di mest brukte :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet November 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Er trøndersk en vanskelig dialekt..? synes ikke det selv da selfølgelig.. men om andre synes det?:p Siter Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoccy Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Iallefall ikke vanskelig å parodiere, noe som toten-dialekta er ;) Siter - 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 æ - jegæ - er a - av edår - spiser som i feks den kjente setninga "æ æ a å edår" (jeg er borte/av å spiser) javell - mye brukt som Hei Hei - mye brukt som hadet i liemåde - i like måte ikke akkurat kristiansand ord men vennesla: dykke - Dere ounlig - kjedeilig/trassig skåb - skap mysnene - musene kan brukes i steninger som feks dykke dykke dypt når dykke dykke? (dykker dere dypt når dere dykker) Kan legge til et par stk: gåosli - koselig. kjæme - kommer. Kjæme dykken? konsti - merkelig/kunstig/rart. D va konsti!!! jårr - gjøre he - har. Æ he lide å jårr åffår - hvorfor myse - se/titte. Æ bare myse litt.. De jeg kommer på atm, kommer muligens sterkt tilbake! Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 "An" på bergensk betyr annen. "Det vakje den, det va en an" Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Fleir enn mæ som like rutatkak me ganklabb? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 på et kløvvent fett hår betyr også: dæ va faenme så vidt eg velta drammen Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øvrekleiv'n Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Fær leggje inn nøkø eg au då: Høtt= hva Hæn= hvor He= har Øffer= hvorfor Høtt-fe= hvorfor Jordeple= potet Kvæn= hvem Æ= er Øssen= hvordan Øst= ost Hågt= høyt ikønn= ekorn pråmsvødd= båtis Østesmerkajkeskive= ostesmørbrød (Dei to siste var litt vel, me seier ikkje det altså;) ) "He nøkøn styvd eit tre på deg el?" "Har noen trykt et tre på deg?" (Viss du seier nøkø dumt, ein kompis av meg som fant det på det uttykket for ei stund sidan) Siter Old Kadetts never die! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Fleir enn mæ som like rutatkak me ganklabb? Jeg liker, godt mæ smær å tykjleng attåt å da. Glas kusaft på sia så bli det :yummy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kazzy Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 "Innbrodd i fødeheimen" Siter Volvo 245 86' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wahl Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Breitrøndersk: "Bættre brettj d 7" Dette er skikkelig brett det skjønner du:titties: Siter Kjøretøy: 1988 Volvo 740 GL V8 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Temur Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Månebedotten er jo et fint ord.. Noe som veldig overasket.. Noe jeg tror alle ville blitt om de fikk månen på seg ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 "Innbrodd i fødeheimen" det er voldtekt :P Kom på et annet jævla arti ord trønderne bruker og som jeg selv har misforstått så til de grader!! KLAR. Trøndere sier åpenbart det når de er SLITNE, men jeg klarte å misforstå det når typen brukte det ordet noen dager etter at vi møttes første gangen.. ''Faan, æ e så jævla klar'' og da var det en som fikk høye forhåpninger kan du si :P Ler av det der ennå jeg! Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twogees Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 noen morsome fra da jeg bodde i romsdalen :D i hære bære på æne ære... Jeg hører bare på det ene øret eller når man skal trøbble.. ska i blæse me opp å trøkke de neått? standard rånesvar når bilen står... det e inkvart med koila! (åndalsnes, romsdalen) Siter Mb 190E, jakter på AMG motor :) Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom Audi S6 4.2 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 dask flatkoinjt - lesbesex Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg