tøtta6 Skrevet Oktober 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2011 men det der er NORD-trøndersk!! ikke trondhjemsk. viktig å fremheve :) Æ e trønder æ:D læss - liksom Poinnji - under (f. eks under bordet) Sopinj - sulten Kakskiv - brødskive Koinjt - fitte/ vagina Storfræs - dritbra/kjempebra Sålles - sånn/sådan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Oktober 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2011 Gammel tråd, men litt morsomt likevel. men det der er NORD-trøndersk!! ikke trondhjemsk. viktig å fremheve :) Jeg bruker de ordene, og jeg er fra Sør-Trøndelag, men riktignok ikke fra Trondheim:) Literannj - Litegrann Typpber - Tyttebær Tyttje - Synes, eks "Æ tyttje d e tøft" - "Jeg synes det er tøft" Forbannja skallje - Jævla idiot Fettoter - Idiot Na - Den Ta - Det Sa - De Hodder - Hun Hannjder - Han Sjølo - Mor Sjølinj - Far Opponnj - Oppunder Veddjen - Veggen Tatje - Taket Brotja - Buksa Kjæm ihau - Huske på Har mange fler, men kommer ikke på i farten...kjæm itj ihau nå mer...;) Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg