opelastra Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 (endret) holder på med et prosjekt: div oppdatering av betydning 12.03.12 -c20xe 155hk inkl eds chip (turbo med sprut kommer) -polyforinger over alt (gule) - felger azev typ a 8,5j og 10,0j - ænglelys - 2,5 eksos - div gauge te turbo + widebandlambdakit. - ny lakk - omp stag fremme og bak - calibra turbo bremser fremme - kadett e gsi 16v skiver bak - fk kønigsport coilovers med fast bak og justerbart fremme (hardhetsjusterende dempere fra koni rundom) etc kommer -turbo -sprut -div som hører med -bremsing, runde 210hk en opel astra f combi/coupe motor: 2,0i 8v (c20ne) har nettopp byttet fra 1,4i til 2,0i fra en annen bil jeg hadde som jeg var ueheldig å ødela fronten på så nå er så og si alt ført over i en annen astra jeg kjøpte meg. alt av bremser opphenge, motor interiør stoler og eksosanleg, gsi vinge bak. jeg holder på og pusse på den og sparkle bulker og skader. har planer om å montere på rieger infinity 2 kit med breddere, men det er utrolig mye arbeid med å få på bredderene så jeg har vurdert å kutte ut bredderene og bare ha rieger infinity 2 kittet uten breddere. så jeg får se hva det blir til. ting jeg har fått ordnet på hittil er: gsi vinge bak rieger infinity 2 fanger foran h&r senkesett 40/60 plasmaskive i instrumentpanel med justerbart blått og grønt lys (variabelt mellom grønt og blått og lysstyrke.) har satt i 2,oi8v motoren og alt av oppheng og bremser og div. dtm oval potte bak overført sort dashbord stoler og baksete fra den andre bilen, for det som var der var grått og det er ikke noe pent. sparkla igjenn der opelmerket var bak pluss å sparkla igjenn hullet etter vindusviskeren. pusset og sparklet hele bilen for bulker og skader. osv. vil egentlig ha breddere. med 17"azev typ a med 215/40 17" dekk fram med 17"azev typ a med 245/35 17" dekk bak men jeg får se.. nåværende plan er: rieger infinity || fanger fram rieger infinity || fanger bak rieger sideskjørt rieger infinity grill. azev typ a 16-17" 8,0j med kant, fam og bak. goodyear eagle f1 215/40 er litt usikker på dim pga at jeg vil ha litt strekk i dekka. hellakkering i sort (flerfarget) original sort som var da den kom fra fabrikk. ferdig.... mulig d blir breddere men er ikke sikker enda. prosjekt 2 blir turbokit til c20ne med bremser fra gsi eller calibra turbo eller mulig vectra v6. skifte til bedre toppakning kvassere kam ladetrykk på 0,5-0,8 - vil tro en effekt fra 180 - 200hk ved lading på 0,8bar og beror kansje litt på hur kvass kam jeg velger. her er div bilder.. dette er det jeg har gjort hittil. har noen flere bilder med rieger fanger og grill med lykter på men har ikke fått lagt inn på daten enda.. og vingen har jeg liggende den har jeg heller ikke montert på igjenn.. bør vel være minst mulig da den skal lakkeres, og delene lakkeres sepparat.. kommer mere etterhvert:) knut olav Endret Mars 22, 2012 av opelastra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet November 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 r er litt flere bilder.. legger inn mere når jeg har fått gjort mere med den:) mvh knut olav. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet November 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 heihei, her er faktisk et bilde av en bil som er akkuratt sånn som jeg har planer om at min skal bli. dette er bilen som fikk meg til å tenke opel.. jeg har drømt om å fikse opp en sånn bil helt siden 2003.. så nå er det jammen meg påtide:) er godt i gang nå da:) så jeg har litt jobbing frammover:)men d skal gå fint:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet November 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 dette er et prosjekt det er egentlig en opel astra f 1,4i 8v 1993. men nå en opel astra f 2,0i 8v (c20ne) 1993mod. har flyttet over alt fra den andre bilen som var med i en front mot front ulykke. eksosanlegg,dashbord,stoler,baksete,motor,oppheng,understell,gsi vinge,plasmaskive fra innoparts. planer: styling: rieger infinity 2 kit med breddere som dere ser på bildet. felger: azev typ a 17" 8,5j - 215-40-17" fram 10,0j-245-35-17" bak som dere ser på bilde4t. gsi dekselplate på bakluke hellakkering av bil i sort (flerfarget) som originalt fra fabrikk (en gråsort fin farge) skifte til polyuretan foringer rundt om skifte til stivhetsregulerende dempere fram og bak. prosjekt 2: turbo til c20ne jma.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Dyre planer, men så blir det vanvittig fett også da =) Er så digg den sorte der. Tipper fargen du sikter til heter Nova Sort, lekker farge som er mer som mørkegrå i dagslys og sort om natten, metallicen gir skikkelig fine nyanser i sola =) Stå på, følger med på denne tråden =) den GSI-dekselplata, får man tak i den da? Er det ikke enklere å søke opp en hel bakluke med takvinge inkludert? Skal du også ha den nedre vingen på bakluka, som er tilgjengelig fra Rieger, eller skal du bakluka slik som på bildet? Mvh A.K Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet November 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 hei:) ja huff det blir dyrt, men har ønska meg sån bil siden slutten av 2003. er en kammerat av meg som hadde den der.. han kræsja den hanj:( det var utrolig dumt. jeg satt på med han en gang og han kjørte helt vilt oppover i noen svinger.. det sto litt over 200 på speedometeret husker jeg og jeg satt baki.. fytti rakkern som den bilen satt på veien. han svingte å bilen glapp ikke i d heletatt nesten.. var igrunn litt skummel. det var da jeg så den bilen jeg ble forelska i opel astra.. de er så utrolig råe når du gjør litt med dem, pluss at dem er veldig fine inni og gode å kjøre:) jeg har den vingen som er på bildet der jeg... nei skal ikke ha den andre vingen nederst nei.. d synes jeg ikke er noe fint.. syns den ligner en handlevogn da:) heheh har bakluke og vinge med opelmotorsport merke på bakruta. jeg mangler deksel, men har liggende et deksel på opel som jeg kan kjøpe ut hvis jeg vil. det er et refleksdeksel som er originalt på mange gsi. halve rød og halve sort.. men har mest lyst på gsi deksel som er sort som på bildet.. jeg må bare gå for dette nå, må bare få d gjort. jeg har gått siden 2003 og tenkt på dette her og nå har jeg endelig begynt.. og det skal bli rieger kittet med breddere og azev typ a felger med 215 fram og 245 bak med et 13 eller noe. da blir d bra kant:) det er så utrolig pent med felger med kant. og finner jeg ikke azev typ a felger så er redningen brock b1. og fargen blir E266 nova som du ser på bildet:) ja er e266 nova:) det er utrolig fin farge jah:) liker egentlig ikke når biler er altfor sort med veldig glans.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet November 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 han skled ut i en sving i ganske høy hastighet når det regnet og kjørte ned i grøfta og rev av styling knekte kanten på to felger, pungterte ett dekk og bilen hadde soppas stor fart at bilen fikk godt tak ned i grøfta alikevell om d var jord og gress, så bilen ble skjev.. heldigvis var det klokka 5 om morgenen og ingen biler kjørte forbi. han brukte 10min på å komme seg opp igjen av grøfta og han kjørte en mil på pungterte og ødelagte felger så ikke politiet skulle merke at han hadde kjørt ut.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet November 21, 2008 Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 Håper han tar det litt mer med ro fremover, slik idiotkjøring har jeg absolutt ingen toleranse eller forståelse for, så egentlig skulle jeg ønske at purken hadde funnet han, slept toskerævva hans inn til stasjonen og konfirmert han skikkelig, hehe =) Blir bra fett det oppsettet du har sett deg ut, og dersom du ikke finnes Azev A, kanskje Azev M kan gjøre susen? Lekre de også, og tilgjengelige i nøyaktig de samme størrelsene =) Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet November 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 hehe, nja mulig det.. det var vått på veien og han kjørte fra nashspiel.. så d er egentlig litt verre d en farta. ja, han kan være glad han kom seg opp.. ja, det blir bra det jeg har planer om:) egentlig skulle jeg bare kutte ut bredderne men jeg kommer til å angre på det.. derfor går jeg for breddere og bruker heller litt mere penger og tid på å få det som jeg vil. istede for å gjøre noe man egentlig ikke vil.. d er bare dumt.. og azev typ a felger er jo det jeg aller mest vil ha:) men får se da vettu.. vet iallefall at d skal bli 8,5j - 215/40 17" fram 10,0j - 245/35 17# bak. med lav (ET) for å få mest mulig kant:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet November 22, 2008 Rapporter Share Skrevet November 22, 2008 Må bare få arrestere deg på en ting, innpress har ikke direkte noe med dybden på kanten å gjøre, det er designet på felgen som bstemmer den biten, egentlig ;o) Men når det er sagt, og det er snakk om kantfelger (som det jo er), så blir kanten bredere og bredere etterhvert som felgens bredde øker og innpresset holdes lavt, selvfølgelig =) Mvh A.K Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet November 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 ja det er jo sant da, det er jo noen felger som ikke har kant og har lavt et..:) men dersom jeg skal ha de dimensjonene som beskrevet ovenfor i azev så må jeg ha lav et for å få bra med kant, et13-20 eller noe kansje.. er ikke en reser på sånne ting egentlig mvh knut olav. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trofs Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Ah, satt selv å vurderte kjøp av en Astra med infinity styling for noen måndeder siden jeg. Utrolig fete biler. Hva med c20let istede for turbokonvertering av c20ne'n? Vet ikke hvilken forskjell det blir i pris, men fett blir det! Siter '96 Vectra B 2.0 16v. - Sommerbil. '93 Calibra 4x4 Turbo. '80 Ascona B, 2.0N '94 Omega B 2.0 16v Prosjekttråd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet November 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 ja astra f med rieger styling er fete biler, og spessielt når det er breddere på.. astra f med rieger infinity 2 kit med kant felger.. tenker på det dagen lang!!:) planen det blir rieger infinity 2 kit og kantfelger og opplakkering av bil i e266 nova. turbo blir iallefall i andre omgang, jeg har netopp satt i dene motoren i mitt prosjekt, fra den forige astraen jeg hadde som jeg var uheldig å front skade. så jeg flyttet motor over i en ny astra uten bakdører. da er d mulig å bruke breddere på bilen. har fått tilbud på turbokit til astra f.. 13,500 på jma. men vi får se.. skal få bilen fin og ferdig først før jeg begynner med motor tenkte jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet November 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 her er et bilde av en bil en kompis av meg hadde.. min skal bli sånn.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langemyr Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 hello.. må bytte lykta foran nå.. men må du ha av hele grillen for det? mye arbeid? Siter Opel Astra 94 Hyndai Coupe 03 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg