opelastra Skrevet April 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2010 Never mind. Ser ikke ut som dette skal være noe problem, siden du har 2 stempler på bremsene. Jeg har bare vært borti bremser med ett stempel på fremsiden. Du kan jo også kontakte brakes norge da, og høre på ebc klosser. De er godkjent på gateregistrerte biler, så det er ikke noe problem. Er ikke så gal pris på dem heller. http://www.brakes.no De har ett bra utvalg av bremsesko til de fleste biler. Bare send dem info om hva slags kaliptere du har, og hvordan du skal bruke bilen, så finner dem nok det som passer deg best. Veldig viktig at du er ærlig med hvordan bilen skal brukes. Tenkte da på gateregistrert bil som også skal brukes på bane under treff o.l Hvordan er forresten bremseskivene dine? Kanskje du også må bytte dem? Bruk ett skyvelær og mål tykkelsen på dem, så hører du etter enten på Opel eller hor brakes hvor tykke dem egentlig skal være. Bremser er en av de viktigste delene du har på bilen, så der lønner det seg å koste på litt penger i stedenfor å drite i dette. Skulle du komme utfor en ulykke av noe slag, f.eks kjøre en annen bil beint i ræva, så er ikke forsikring gyldig hvis du ikke har godkjente bremser. Da koster det deg for dyrt, for når noe sånn skjer. Også kan du banne på at du tok den fineste og dyreste Mercedesen i strøket ditt når du først skulle vrake bil. bak bremsene er fra kadett e gsi 16v for det er ikke skiver på astra f originalt ved 2.0i 8v motor. samme gjelder kaliptere, kjøpte dette her for ikke lenge siden så bør da være bra ellers er det jo fulstendig bortkastet. har kadett e gsi skiver bak og calibra turbo skiver fremme. det fremme veit jeg er bra både skiver,klosser og kaliptere.. skal renspyle kalipterne å få av det stygge røde lakken og skitt..men det som er greia er at jeg aldrig har sett ellr hatt skiver bak før så veit ikke hva jeg mangler nå for veit ikke ossen det skal se ut. men vil tro jeg må ha klosser iallefall. har bestilt reppsett og sko til trommelhuset. kommer ilag med mye annet div. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet April 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2010 denne bilen skal ikke på noe bane. skal kunkjøres etter gata og landevei. ingen banekjøring. så regner med normale klosser holder. bremsene bør jo være bra nokk når det er beregnet til høyere ytelser en jeg har motorytelse. frambremsene er jo originale calibraturbo bremser både calipter og skiver. da det egentlig er mindre bremser her.- bak er det kadett gsi skiver da det egentlig bare er trommelbrems på astra f med 2,0i 8v c20ne- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet April 16, 2010 Rapporter Share Skrevet April 16, 2010 denne bilen skal ikke på noe bane. skal kunkjøres etter gata og landevei. ingen banekjøring. så regner med normale klosser holder. bremsene bør jo være bra nokk når det er beregnet til høyere ytelser en jeg har motorytelse. frambremsene er jo originale calibraturbo bremser både calipter og skiver. da det egentlig er mindre bremser her.- bak er det kadett gsi skiver da det egentlig bare er trommelbrems på astra f med 2,0i 8v c20ne- Så lenge du har tatt bremser fra en bil med mer effekt i originalt, og ikke skal på bane så holder det lenge med originale skiver og klosser. Det er ikke noe problem. Systemet bak er ganske så likt foran, så hvis du har kjennskap til skivebremser foran, så er det ganske logisk hvordan det er bak. Stort sett helt likt. Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet April 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2010 Så lenge du har tatt bremser fra en bil med mer effekt i originalt, og ikke skal på bane så holder det lenge med originale skiver og klosser. Det er ikke noe problem. Systemet bak er ganske så likt foran, så hvis du har kjennskap til skivebremser foran, så er det ganske logisk hvordan det er bak.Stort sett helt likt. aha, jepp mulig det ja=) det ordner seg vel når jeg får deler og får testet litt. men venter på deler fra carparts og kommer ikke før om ca 3 uker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet April 17, 2010 Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 aha, jepp mulig det ja=) det ordner seg vel når jeg får deler og får testet litt. men venter på deler fra carparts og kommer ikke før om ca 3 uker Hva er det du har besstilt for noe denne gangen da? Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet April 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 Hva er det du har besstilt for noe denne gangen da? denne gangen? kompl nye motorforinger. luftfilter coupefilter dørsplinter nye foringskåler til fjørtårn reppsett til kadett e gsi skiver bak clutshwire håndbrekkwire kronemutter fremme i nav. det var vel det for denne gang. må få tak i gode muttre som skruves til lett, så jeg får montert sammen fjørene og det skikkelig for demper stanga går bare irundt og klarer ikke å holde igjenn.. men har brukt dårlige muttre så må skaffe noe nye.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet April 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 skal montere alt på 1 pall, motor undertell og senkesett samt ramma under motor,bærearmer og akslinger. for så å løfte front opp og skyve pallen under motorrom.. men mangler endel deler så lite jeg får gjort akkuratt nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet April 18, 2010 Rapporter Share Skrevet April 18, 2010 denne gangen? kompl nye motorforinger. luftfilter coupefilter dørsplinter nye foringskåler til fjørtårn reppsett til kadett e gsi skiver bak clutshwire håndbrekkwire kronemutter fremme i nav. det var vel det for denne gang. må få tak i gode muttre som skruves til lett, så jeg får montert sammen fjørene og det skikkelig for demper stanga går bare irundt og klarer ikke å holde igjenn.. men har brukt dårlige muttre så må skaffe noe nye.. Høres bra ut dette. Det er i hvertfall fremgang da. Nå vet ikke jeg hvordan det ser ut i dempertårnet ditt, men kan hende du må holde igjen selve demperen mens du skrur fast mutteren med fastnøkkel. Må i hvertfall det på Audi. Der må selve demperstanga holdes fast med umbraco, mens jeg skrur med fastnøkkelen. Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet April 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2010 Høres bra ut dette. Det er i hvertfall fremgang da.Nå vet ikke jeg hvordan det ser ut i dempertårnet ditt, men kan hende du må holde igjen selve demperen mens du skrur fast mutteren med fastnøkkel. Må i hvertfall det på Audi. Der må selve demperstanga holdes fast med umbraco, mens jeg skrur med fastnøkkelen. :D jepp:) er vel en slik umbrako greie for å holde igjenn ja=) men tungt å holde igjenn,men blir sikkert bedre om jeg skaffer nye muttre,smører jengene på demperen godt osv. og sikket lettere også nå som jeg skal montere dette før jeg monter det på bil=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet April 19, 2010 Rapporter Share Skrevet April 19, 2010 :D jepp:) er vel en slik umbrako greie for å holde igjenn ja=) men tungt å holde igjenn,men blir sikkert bedre om jeg skaffer nye muttre,smører jengene på demperen godt osv. og sikket lettere også nå som jeg skal montere dette før jeg monter det på bil=) Er nok en mulighet det ja. Ja, det er noe tungt når man er alene dette her, men det skal gå til slutt. Etter mye banning, irritasjon osv. Håper på å få svar på deler jeg trenger til dempere idag. Må bestille noen nye skruer og gummistopper. Stopperen er utslitt, og alle skruene er borte etter at jeg hadde nysgjerrige katter i garasjen en dag. Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 ellers da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 Er nok en mulighet det ja. Ja, det er noe tungt når man er alene dette her, men det skal gå til slutt. Etter mye banning, irritasjon osv. Håper på å få svar på deler jeg trenger til dempere idag. Må bestille noen nye skruer og gummistopper. Stopperen er utslitt, og alle skruene er borte etter at jeg hadde nysgjerrige katter i garasjen en dag. må evt jenge opp igjenn eller finne gode muttrer. jau, det er helvett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
finntroll Skrevet April 23, 2010 Rapporter Share Skrevet April 23, 2010 Muttertrekker på muttra til støtdemperstanga er en fin ting så slipper du og holde igjen. Evt skru den inn så langt du greier, slipp ut fjæra litt så du får spennet på fjærskåla i toppen og så ta resten med fastnøkkel/skralle:) Siter Det er bare to typer bilister på veiene: idioter som kjører langsommere enn meg, og de svina som kjører fortere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet April 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2010 vurderer dette settet http://www.fk-automotive.de/websale7/FK-Coilover-Kingsport-%2f-K%f6nigsport---fit-for.htm?Ctx=%7bver%2f7%2fver%7d%7bst%2f3eb%2fst%7d%7bcmd%2f0%2fcmd%7d%7bm%2fwebsale%2fm%7d%7bs%2ffk%2dautomotive%2fs%7d%7bl%2fEnglish%2fl%7d%7bmi%2f10%2d10115%2fmi%7d%7bpi%2f1010483%2fpi%7d%7btype%2fabhsuche%2ftype%7d%7bpo%2f1%2fpo%7d%7bsf%2f%3cs11%3eOpel%3c%2fs11%3e%3cs12%3eAstra%20F%3c%2fs12%3e%2fsf%7d%7bp1%2f166c3e2b8ba1f852af24ca35acdadea4%2fp1%7d%7bmd5%2f1620a72eb6d8e35bc1525f780471cae0%2fmd5%7d Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet April 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2010 Muttertrekker på muttra til støtdemperstanga er en fin ting så slipper du og holde igjen.Evt skru den inn så langt du greier, slipp ut fjæra litt så du får spennet på fjærskåla i toppen og så ta resten med fastnøkkel/skralle:) hmm, slippe ut fjæra? ja mulig det går med lufttrekker ja.. får se når jeg begynner=) vurderer kansje nytt justerbart senkesett=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.