Gå til innhold

opelastras Astra F med Rieger infinity || ^^

Ranger emnet


opelastra

Anbefalte innlegg

ja, skal selvfølgelig ta 4hjulskontroll:) men viste bare ikke om det kvitteringsgreiene, men kan da ikke være så vanskelig når bilen uansett ikke er i bruk mellom 4hjulskontroll og bt så tror jeg ikke det skal ha så mye å si hvor lag tid det er imellom.

 

Akkurat dette er jeg usikker på, da jeg ikke har ventet med godkjenning av senkesett før.

 

Men dem vil helst ha ganske ferske papirer uansett.

 

Godkjenning koster rundt 500,- da det må lages nytt vognkort.

Det lønner seg å få dette inn i vognkort, da man kan få mangel på EU-kontroll og få utstedt mangellapp av politiet for senking av bil uten godkjent papir. Da går det fort noen arbeidstimer da, for å bytte til originalt igjen for så å vise bilen.

 

Blir du først stoppet så må originalt monteres på, visning av bilen, så kan du montere coilovers igjen og skrive dette inn i vognkort. Er en del jeg kjenner som har slitt med dette da dem har "ventet til i morra" med godkjenning.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 834
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

oki, jau.. men blir nok ikke bt før til våren uansett. kansje 4hjul og lys blir før vinteren. vi får se!

me uanset bra info her:)

 

ang høyde så kan jeg jo justere fram, og tror ikke det da skal ta nedi noen plasser for den er jo ikke lav bak..

 

kjenner jeg deg foresten?:D var det ikke deg jeg møtte i går da?

 

lurer igrunn på hvor det er best å dra! krsund eller molde?

 

 

 

 

 

haha, ja enig der. skrur evt opp fremme og bak er den uansett ikke for lav! er dette mot selve gulvet og konstruksjoner?? ike eksos og slik?

 

Mener å huske at dem går etter laveste punktet på bilen, uansett hva. I de fleste tilfeller vil det si eksos eller drivverk på AWD og RWD biler.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette er jeg usikker på, da jeg ikke har ventet med godkjenning av senkesett før.

 

Men dem vil helst ha ganske ferske papirer uansett.

 

Godkjenning koster rundt 500,- da det må lages nytt vognkort.

Det lønner seg å få dette inn i vognkort, da man kan få mangel på EU-kontroll og få utstedt mangellapp av politiet for senking av bil uten godkjent papir. Da går det fort noen arbeidstimer da, for å bytte til originalt igjen for så å vise bilen.

 

Blir du først stoppet så må originalt monteres på, visning av bilen, så kan du montere coilovers igjen og skrive dette inn i vognkort. Er en del jeg kjenner som har slitt med dette da dem har "ventet til i morra" med godkjenning.

 

 

har ikke skilter på bilen, så alt blir evt godkjent før jeg skal kjøre med bilen. ikke bet årsavgift ikke forsikring og skilter er levert fr 2 år siden så alt må evt godkjennes før jeg får igjenn skilta så kommer nok ikke til å bli stoppa ulovlig.

 

hva mener du med ferske pappirer? jeg har tuv på senkesettet! dem trenger vel ikke være ferk? kun 4hul og lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke skilter på bilen, så alt blir evt godkjent før jeg skal kjøre med bilen. ikke bet årsavgift ikke forsikring og skilter er levert fr 2 år siden så alt må evt godkjennes før jeg får igjenn skilta så kommer nok ikke til å bli stoppa ulovlig.

 

hva mener du med ferske pappirer? jeg har tuv på senkesettet! dem trenger vel ikke være ferk? kun 4hul og lys.

 

Tûv papirene kan gjerne være 4år gamle, da de er spesifisert for ett type sett og bilmerke.

 

Kontrollappen fra verkstedet ang 4hjulskontrollen bør være så nye som mulig. Helst innen de siste 14 dagene til du skal på BT.

 

Hvorfor vet jeg ikke, men det er nå slik det er her i landet da.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tûv papirene kan gjerne være 4år gamle, da de er spesifisert for ett type sett og bilmerke.

 

Kontrollappen fra verkstedet ang 4hjulskontrollen bør være så nye som mulig. Helst innen de siste 14 dagene til du skal på BT.

 

Hvorfor vet jeg ikke, men det er nå slik det er her i landet da.

 

hmm, jammen da blir det nok ikke 4hjul før tilvåren for tror ikke jeg gidder å godkjenne bilen i år da jeg har en annen bil som er 1pri.

 

så da blir vel alt til neste år siden det er så jævla nye med pappirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, jammen da blir det nok ikke 4hjul før tilvåren for tror ikke jeg gidder å godkjenne bilen i år da jeg har en annen bil som er 1pri.

 

så da blir vel alt til neste år siden det er så jævla nye med pappirene.

 

Er nok det lureste, sånn at dem ikke kommer med ett eller annet argument om bla bla bla, blæ blæ blæ, og atter en gang bla bla bla....lover...bla bla bla...regler....bla bla bla....sikkerhet...osv osv.:rules:

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ene nippelen bak knakk , men den er fast så lekker ikke en dråpe!

lufta ved å løstne nippelen som er på bremserøret inn mot kalipter, ellers så har jeg lufta på vanlig vis.

 

 

har lufta idag igjenn, iallefall 10 ganger på hver kalipter. starta bak og lufta bak,kom nesten bare veske uten noe rask sprut og luft, kom bare veske det 5 siste gangene ca.

 

pumpa 4-5 ganger sakte til det ble bra trykk så satte jeg en jernstang mellom bremsen og seteramma og det var uten å slippe pedalen etter siste gamng jeg trykte inn.

 

gjorde dette ca minst 10 ganger per kalipter til det bare kom veske uten noe sprut eller luft av noe synlig grad.

 

begynte bak, 10 ganger på ene og 10 ganger på den andre så begynte jeg fram på samme måte. lot vesken renne oppi flasken. fylte etter uten at det ble tomt,bare rett under max.

 

virker ikke som pedalen er skikkelig god enda heller verken når jeg starter bilen eller ikke.

 

prøvde bilen i går å da hendte det den ikke bremsa skikkelig før jeg trykte helt inn.. kan jeg ha monter skøtene ølitt skjevt på bremserør/kalipter/flexislange osv. har også to forskjellige sorter skruer som ser ut som den ene sorten har større hull på siden og på tuppen, altså dem man skrur slangen på kaliptere fram.. er dette viktig blir riktig? er det forskjeller på skruene på 2.0astra f og calibra turbo bremser?

 

lekker ingen plass iallefall. lagg et pappir under hele bremsekraftforsterkjeren og holderen til veska men null lekkasje, kun det jeg søla når jeg fylte på-

 

jeg har bremsekraftforsterker til 2.0i astra f. calibra turbo bremser fremme og kadett gsi skiver og kaliptere bak.

 

kan det være man må lufte veldig mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror rett og slett det at du bare skulle fått lurt med deg en kompis til å trykke på pedalen. Når du pumper den, så blir den til slutt hard. Da er den ikke helt inne for å si det sånn. Kompisen din skal da gå frem på denne måten: Pump til pedalen er hard, og hold den der. Når du skrur opp luftenippelen og bremseveske kommer inn så går pedalen i bånn. Skru igjen luftenippel og si ifra til kompisen når dette er gjort. Da kan han slippe pedalen. Gjenta dette ett par ganger. Begynn alltid med bremsen som er lengst unna bremsekraftforsterkeren. Altså, sitter den på venstre side (Sfåførsiden) så begynner du på høyre bak, videre til venstre bak, høyre foran og venstre foran. Det er ikke værre enn dette. Det kan være derfor pedalen din er litt rar. Har du kjøpt nye skiver også? Husket du å smøre dem inn med hvitesprit så du fikk vekk antirustbellegget som var på dem? Kan hende dette også har en innvirkning på hvorfor bremsene dine ikke er i orde.

 

Nye luftenipler får du billig på Biltema. Dette er universaldeler, så det spiller ikke noe rolle hva slags bil det er tatt av, utenom at det kan være forskjellig str på 2 forskjellige biler. Dette vet dem på Opel.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror rett og slett det at du bare skulle fått lurt med deg en kompis til å trykke på pedalen. Når du pumper den, så blir den til slutt hard. Da er den ikke helt inne for å si det sånn. Kompisen din skal da gå frem på denne måten: Pump til pedalen er hard, og hold den der. Når du skrur opp luftenippelen og bremseveske kommer inn så går pedalen i bånn. Skru igjen luftenippel og si ifra til kompisen når dette er gjort. Da kan han slippe pedalen. Gjenta dette ett par ganger. Begynn alltid med bremsen som er lengst unna bremsekraftforsterkeren. Altså, sitter den på venstre side (Sfåførsiden) så begynner du på høyre bak, videre til venstre bak, høyre foran og venstre foran. Det er ikke værre enn dette. Det kan være derfor pedalen din er litt rar. Har du kjøpt nye skiver også? Husket du å smøre dem inn med hvitesprit så du fikk vekk antirustbellegget som var på dem? Kan hende dette også har en innvirkning på hvorfor bremsene dine ikke er i orde.

 

Nye luftenipler får du billig på Biltema. Dette er universaldeler, så det spiller ikke noe rolle hva slags bil det er tatt av, utenom at det kan være forskjellig str på 2 forskjellige biler. Dette vet dem på Opel.

 

 

den er knekt inni på en måte så blir vanskelig å få ut igjenn:/ satt en stang mellom pedalen og ramma på setet etter jeg pumpa opp trykk(slapp ikke pedalen, for jeg brukte stanga til å pumpe med 4-5 ganger for så på sidte gang jeg trykte inn så pressa jeg stanga inn mot seteramma og der satt den hardt fast... for hver gang etter jeg åpna og låste nippelen igjenn så hadde ikke stanga løstna men var lettere å få av, men tror derfor ikke pedalen gikk ut igjen.

 

men får prøve på nytt..

 

jeg måtte jo åpne mutteren på bremserøret på ene calipteren bak og da rant det ut veske..for nippelen er jo ødelagt og sitter inni kalipteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lufta igjenn i går..til slutt lufta jeg høyre bakhjul(6 pump) så venstre bakhjul så høyre forhjul så venstre forhjul. alle med 6 pump og 5 ganger per kalipter, brukte flaske med slange ned i veska på alle kalipterne untatt den med knekt nippel for der lufta jeg rett og slett bare med nippelen som er på bremserøret inn mot kalipter.

 

nå blei den hardere, men kansje ikke optimal.. skal prøve bilen litt å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver å fikse forstilling så det går ant å prøve bilen litt før vinteren.

 

begge dekka stod inn på skrå litt. regner med bakstillingen er ben på samme måte som det skal være fremme? så nå har jeg brukt en rettholt som går helt fra bakerst på bakfelgen og helt fremfor fremdekka. selvfølgelig ligger rettholten lengre ut bak en forhjula men måler med tommestokk inn mot felgen fra rettholten og regner med det skal bli beint nok til å kjøre en dag med, da jeg måler både framkant og bakkant av felgene og ut mot rettholt.

 

så måler jeg under bilen til slutt fra innersiden av felg til andre felgens innerside altså på begge sider for å se om dem står like bent fremmover.både fremkant og bakkant på hverfelg altså fra bakkant på ene felgen til bakkant på andre felgen og med justering så skal det bli så og si samme avstand mellom felgene både på fremkant og bakkant av felgene.

 

styreleddene er noe prekker i gummien på osv så skal skiftes i vinter. men tenkte dette var en løsning så jeg får prøvd bilen litt. så skifter jeg heller til nye deler i vinter og sender den på forhjulskontrol til våren.

 

hvordan justerer dem på en 4hjulskontrol? laser/maskiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg vaska bilen skikkelig utvendig etter mye støv og lort samt mye brunt vann etter ene vannslangen for av mens motoren var i gang. **** å det dampa hehe...

 

rydda i garasjen så det er lettere å jobbe der +++

 

prøvde bilen igjenn i dag tar ikke inni noen steder å ble bedre på styringa men uansett ikka bra da ene skruen knakk den på selve styreleddet så den er rett og slett svingbar og ikke serlig bra å kjøre med, men skal få fiksa begge leddene og ny justeringsbolter og justere spissinga igjenn å prøve bilen da men uansett julstillingskontrol til høsten igjenn. tenkte bare jeg skulle gjøre det selv foreløpig så jeg evt kan bruke bilen en dag på prøveskilter før vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår