Gå til innhold

opelastras Astra F med Rieger infinity || ^^

Ranger emnet

opelastra

Anbefalte innlegg

Skal du laste opp bilder her så må du bruke f.eks photobucket og legge inn url her. Da kommer bildene opp uansett. Bare å kopiere url fra PB og legge inn her det.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 834
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

her er bilde av at jeg har p� plater p� vegg.

?action=view&current=CIMG2993.jpg

motoren som skal i bilen. c20xe med eds chip.

CIMG2982.jpg?t=1296072195

bilde fra f�r jeg begynte med bilen igjenn og f�r jeg hadde p� plater p� vegg

CIMG2978.jpg?t=1296072195

l�ftebukken min og div.

CIMG3009.jpg?t=1296072195

plater er kommet opp p� vegg og motoren skal l�ftes ut.

CIMG3013.jpg?t=1296072195

oljekj�leren til motoren

CIMG3022.jpg?t=1296072195

motoren er l�ftet ut og den nye skal inn (til venstre)

CIMG3026.jpg?t=1296072195

motorrommet er tomt:D

CIMG3027.jpg?t=1296072195

isolert ene porten, motoren er ute og driver med endel rydding.

CIMG3029.jpg?t=1296072195

div deler demontert.

CIMG3030.jpg?t=1296072195

Endret av opelastra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjerna eldre hjerne og erstattet med hjerne til xe. har skjøtet ledninger nede ved gulv. har ført nytt ledningsnett gjennom torpedovegg og ned mot hjerne.

har vasket ledningsnettet før montering, var endel fett og lort på koplinger og ledningen generelt. har vasket kaliptere i diesel og dem har ligget over natten fra i går og er rene nå,mulig dem skal pusses mere for å få bort den oransje rustfarven før lakkering. skal skifte til nye pakkninger i dem.,,

CIMG3032.jpg?t=1296090001

CIMG3042.jpg?t=1296090083

CIMG3041.jpg?t=1296090083

CIMG3043.jpg?t=1296090201

disse pakkningene!, skal den runde pakningen være med å?? var ikke slik på når jeg tok av de gamle som var på!

CIMG3044.jpg?t=1296090310

tror det er riktig koplet nede ved gulv har førs ledningene sammen ved lik farvekombinasjon og tykkelse.

gjort dette før å ved motorbtte og da fungerte alt jeg merka som det skulle.

ble noen til overs som ikke ble koplet. rød med hvit stripe,svart med blå stripe mere husker jeg ikke.

CIMG3038.jpg?t=1296090387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har montert fanger og grill og målt meg frem om hvordan cooleren ca skal være. den skal gå litt inn i fangeren på nederste brettet under lufting samt inn i midtplata på fangeren. og litt inn i toppen ovenfor lufting på grill.

det blir ca 1 ca opp i grillen over lufting samt ca 1 cm ned i brettet under lufting på fanger.

cooleren skal stå midt i,

det blir så cooleren i hovedsak ligger på fremsiden av fronten (mellom front og fanger(inn i fanger en del. ikke helt ut men noen få cm inn. samt skal den ligge ca paralelt med utsiden av grillen.

skal også prøve og flytte radiator nermere midten.

CIMG3050.jpg?t=1296164916

CIMG3049.jpg?t=1296164916

CIMG3048.jpg?t=1296164916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å ligne noe dette ja. Skulle helst ha fått lakkert blokka og div deler ellers på motoren men ;)

jepp skule gjort det... ville isåfall hatt blokka svart og toppdekselet i samme farve som bilen samt pluggdekselet. og kansje opel skriften i en annen farve=) mørkeblå kansje!

blir blåe silikonslanger til turbo, skulle kansje vurdert blåe siliconslanger til resten av motorrommet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp skule gjort det... ville isåfall hatt blokka svart og toppdekselet i samme farve som bilen samt pluggdekselet. og kansje opel skriften i en annen farve=) mørkeblå kansje!

blir blåe silikonslanger til turbo, skulle kansje vurdert blåe siliconslanger til resten av motorrommet også.

Du kan jo alltids høre med Viper Performance i statene da. De har siliconslanger i alle regnbuens farger, i tillegg til at prisene dems er utrolig gode. http://www.viperperformance.co.uk/

Der finner du det meste ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, den er god.... Er mye smaatteri som maa gjores for mototen skal i og veit ikkje kva eg skal byrja med:-] hehe

Slik er det for oss alle. Men man må bare begynne en plass, så kommer det seg etter hvert. Skriv opp ei "how to do" liste, så begynner du på den. Strek over alt som er blitt gjort, så ser du det at ting går fortere enn du kanskje hadde trodd i første omgang ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider