opelastra Skrevet Februar 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2011 Slik er det for oss alle. Men man må bare begynne en plass, så kommer det seg etter hvert. Skriv opp ei "how to do" liste, så begynner du på den. Strek over alt som er blitt gjort, så ser du det at ting går fortere enn du kanskje hadde trodd i første omgang ;) jepp, sant så sant..=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Februar 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2011 begynte å tilpasse cooler i går.. ferdig med å kutte ut av grillen.. og teste dette på bilen, måtte kutte ut en liten del av de korte frontstykket som går fra plata til å feste fanger og opp mot panserplaten. biltema i morgen å kjøpe lakk til kalipterne samt masse annet forskjellig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2011 Vert paa biltema i dag aa kjopt div..:-) endel kjemi og brenner osv. Blei noen kroner.. Skal faa gjoet endel meir med bilen nAa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Februar 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2011 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Februar 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2011 demontering av kalippere.. lakkering og montering av nye pakkninger og nippler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Mars 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2011 garret r48 m24 , 250cc dyser, tial popp off, og noe slanger samt oljeslange på vei prøve å få bruke noe av dette på min xe etterhvert.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 i dag fikk jeg turbo,dyser, oljeslange og dial popp off.. skal prøve å få brukt noe av dette på min xe! turbo er garrett m24 r/a48 dyser 250cc stålomspunnet oljeslange og 50mm dial popp off. div siliconslanger. tenker turbo på min xe mot vinteren/våren 2011/2012. skal være holdbart så regner med en økning fra ca 155-> 200 hk.. regner med denne turboen er bra nok til mitt formål, litt usikker på dysene men på en c20ne med turbo gikk bilen finere med 250cc mot 315cc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Mars 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 Dette høres bra ut. Blir morro å se hvordan bilen blir med snurre :D Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 xD det er flottt!! googla den litt men virka som den er liten etter hva folk skriver,men er fra en nissan 200sx og brukes på 2,0 16v så regner med den er bra nok til mitt formål.. håper dysene vil funke like bra på xe som på en c20net.. dial poppen er jo mere universal så den funker nok.. =) blir nok ikke nå til sommeren men mere mot vinteren når den blir stående..kansje jeg finner ut at jeg vil oppgradere litt inni motor å.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Mars 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 Kan nok være en fordel å høre med folk som har prøvd seg på turbotrim på disse motorene først. Ale kommer jo ann på hvor mye du skal lade også. Om du ikke skal lade så altfor mye så kan du alltids dreie ned stemplene litt for å senke kompresjonen. MEN, dette er absolutt ikke ideelt om du er ute etter noe ordentlig holdbart. Da er det bedre å kjøpe smidde stempler eller plukke dette fra en motor med turbo om du finner noen stempler som er identiske med dine og som tåler mer. Jeg kan anbefale deg å håre med Protrim i Valdres, for dem driver med Opel. Eller så kan du jo ringe Jan Vidar Jahrmann på Jaren å høre med han ang donorstempler. Nr hans er: 92 66 67 40. Han er blitt brukt av Alm brødrene, VS-Motor og mange av de store kjente i Gatebilmiljøet. Gode priser har han også ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 oki, ja men ble fortalt at denne skulle virke fint på min xe av han jeg handlet av og han er på opel forumet og har drevet med bil og motor i en årrekke.. er også beregnet på 2.0 16v motorer og kommer fra nissan 200sx skulle det bli for feil alikevel selger jeg bare dette igjenn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Mars 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 Du burde uansett sjekke litt rundt om og høre fra andre folk sier. Alle kan si at en ting funker, bare for å få solgt deler. Det er mange som har drevet med biler og motorer i en årrekke, men det er ikke dermed sagt at alt dem sier stemmer. Når det gjelder det med å kjøpe deler eller høre på privatfolk ang trimming så kan man i mange tilfeller ta det dem sier med en klype salt. Det beste er å høre med ett firma som driver med trimming, og helst noen som har spesialisert seg på ett bestemt merke. Da har du større sjangs for å få noe som holder lenge også. Det er greit nok morro om det går noe inni gamprævva bra, men ikke fullt så morro om motoren raser etter 2 uker, pga overlading og brente støpte stempler. Sier ikke dette for å være vrang, motbydelig eller jævlig. Bare for å kunne hjelpe deg med å bygge noe som faktisk fungerer optimalt og er holdbart. Mitt tips er i hvertfall å høre med kjente trimmere. Du kan si det slik at du kan følge fjellvettregelen "Lytt til erfarne fjellfolk" når du skal bygge motor. "Lytt til erfarne trimmere" de har som regel prøvd det du skal prøve og kan fortelle deg hva du bør og ikke bør gjøre for å få dette til å holde skikkelig ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 jepp,jepp ser den :) nei jeg skal forhøre meg om dette etterhvert, for blir uansett ikke noe bygg enda..skal godkjennes med original motor først og fremst. kan evt bruke dette på min c20ne senere også for veit dette er brukt på en c20ne før jeg kjøpte det.. planer om å sette i c20neń i bruksbilen istedenfor 1,4 16v hehe... så kansje jeg kan mixe turbo på den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2011 begynt på igjenn å tilpasse grill og ic. fremfanger skal tilpasses så ic flyter delvis inn i fanger. er litt av en jobb for å få det skikkelig. ic skal vises i grill og luftingen i fremfanger. er endel som står igjenn på bilen, men det er meningen å få den kjørbar til 10 juni. men problemet er at jeg har 1000 andre ting å gjøre som det fleste andre.. så får se hvor fort det går! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.