Gå til innhold

opelastras Astra F med Rieger infinity || ^^

Ranger emnet

opelastra

Anbefalte innlegg

• Svar 834
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

såtte i sola å målt og spekkulert på hvordan og hvor det skal kappes til cooler.. merket av og kapper litt etter litt i undermål og heller ta etter mere så alt blir fint og ikke store glipper. ser lovende ut etter en lang sjekk nå!

Helt siktig fremgangsmåte! Det er bedre å ta litt for lite enn å ta litt for mye med en gang. Sluttresultatet blir penere om man er nøye første gangen i stedenfor å finne ut av at man har slurvet. Dyrere er det også ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan man si om dette uten å fortelle at man virkelig liker det man ser? Gleder meg til oppstart av bilen din, for da har du visstnok lovet meg en video med motorlyd :P

Det var en liten fugl som kvitret til meg ang denne videoen. (Sier vi.)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan man si om dette uten å fortelle at man virkelig liker det man ser? Gleder meg til oppstart av bilen din, for da har du visstnok lovet meg en video med motorlyd :P

Det var en liten fugl som kvitret til meg ang denne videoen. (Sier vi.)

:) :)

hehe, nja får prøve å lage en video da vettu når jeg har fått montert motor og tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Utrolig fine bilder. Nå må du få slengt nedi en motor snart, sånn at det er ut å cruise litt i gatene. Regner med du ikke kommer til å herje og burne for mye med denne når den er ferdig ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fine bilder. Nå må du få slengt nedi en motor snart, sånn at det er ut å cruise litt i gatene. Regner med du ikke kommer til å herje og burne for mye med denne når den er ferdig ;)

Takk:) er bare et kompaktcamera fra casio med 7,2pix. men synest den fungerer meget bra:) ønsker meg speilreflex så jeg får tatt enda bedre bilder og da har jeg flere muligheter med objektiver.

ja,må få prøvd på det snart..men så er det det at jeg prøver å få ferdig det rundt motoren å og så må jeg passe på at de som skal gjøres med motor blir gjort før jeg har den oppi..bør vel bare skifte regreimen siden den har stått rolig et år snart.. og så var det vel noe med vann eller vasspumpe som var med som ikke var montert..men skal hive meg på det her snarest å få gjort mere...å jeg vil at den skal være ferdig så jeg kan dra på gatebil rudskogen 8juli...

er ikke noe fan av burning igrunn,har bare hatt fremhjulstrekkere også så jeg har synst det bare hadde vert fordumt å herje slik. kommer nok til å kjøre fint med denne ja.. liker jo å tråkke på gassen og kjøre hard i svinger..det er det artigste jeg veit å kjøre hardt i svinger..er jo helt høl i hue men slik er det hehe....liker best svinger og krokete veger..rett fram er bare kjedelig... men fartsgrensen er max 90-100 så blir nok ikke noe grisekjøring nei...:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har flyttet radiator på midten så det ser mere normalt ut pluss at silikonslanger til cooler kommer frem. blir å slipe litt med vinkelsliper på der jeg har kappet fra før og pusse riper i motorrom og lakkere de før det blir montering av cooler,fester,radiator,servorør,osv... så motor og eksos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

lagd fester til cooler, grunnet og skal lakkeres,

lakkert fester nå, vasket div i motorrom, grunnet og lakkert. snart ferdig til å begynne montere div.

men hvor bruker oljekjøler være på astra f? tror den jeg har er fra kadett e, både sandwich og slanger. kansje greit å montere motoren først?

første lag med tectyl påført med kost. på ramme i motorrom og fronten nedre halvdel. fra rammevangene og oppover er det haft på lignende lakk som på bilen.

CIMG3272.jpg

CIMG3271.jpg

CIMG3270.jpg

CIMG3277.jpg

CIMG3276.jpg

CIMG3275.jpg

CIMG3274.jpg

CIMG3273.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider