16vturbo Skrevet Juli 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2011 For en flott bil! Har du noen planer om turbo? c20LET kansje? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2011 Takktakk=) holder med xe for meg i første omgang:) er litt trasig å få godkjent let i en astra f da som ikke kom ut med det originalt. men planer om turbo etterhvert,mest sansynlig til vinteren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Juli 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2011 fikk besøk av en hyggelig kar i dag fra gundersen motorsport, som tilfeldig er rett over gata her for øyeblikket.. var morro å se at noen intereserer seg for andre bygg, og spessielt fra en som driver med motorsport.. gundersen motorsport.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Juli 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2011 fikk besøk av en hyggelig kar i dag fra gundersen motorsport, som tilfeldig er rett over gata her for øyeblikket.. var morro å se at noen intereserer seg for andre bygg, og spessielt fra en som driver med motorsport.. gundersen motorsport.no Noe så morro! Det er alltid morsomt når det kommer folk fra motorsport verdenen for å se på bilen man har bygget/driver å bygger :D Gjort noe mer med bilen siden sist da? Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Juli 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2011 jepp,nja skal skifte clutsch snart...har prøvd bilen en dag og den drar meget godt ja:) men pedalen kom og etterhvert så begynte den å slure,,så jeg må nok ha montert en gammal og dårlig clutsh...bilder av bilen på en side tilbake:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Juli 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2011 jepp,nja skal skifte clutsch snart...har prøvd bilen en dag og den drar meget godt ja:) men pedalen kom og etterhvert så begynte den å slure,,så jeg må nok ha montert en gammal og dårlig clutsh...bilder av bilen på en side tilbake:) Har sett på bildene fra forrige side. Om du har montert en dårlig clutch, så burde du jo ha sett dette før du satte inn motoren/clutchen ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Juli 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2011 nja, var minimalt med spor på plata ja...clutshen kan være flere år gammal foruten ka e veit.. husker ikke om det var den som fulgte med motor eller den som var med f20kassa heller..kan være en gammel og råtten plate som det har reist av lamell da jeg kjørte den..kan ikke skjønne hva annet det kan være en clutshen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Juli 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2011 nja, var minimalt med spor på plata ja...clutshen kan være flere år gammal foruten ka e veit.. husker ikke om det var den som fulgte med motor eller den som var med f20kassa heller..kan være en gammel og råtten plate som det har reist av lamell da jeg kjørte den..kan ikke skjønne hva annet det kan være en clutshen... Antageligvis så er det nok rett og slett clutchen som er helt kaputt. Om du ser på denne clutchen (som forøvrig er til en Sierra 2.0L DOHC) så ser man hva utslitt er for noe. Denne sitter i Sierra'n min nå, og den slurer mer enn nok for å si det sånn. Ville anbefalt deg å kjøpe ny clutch, trykkplate og utløserlager (trustlager) når du først er i gang. Dette sparer deg for mye jobb og frustrasjon senere ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Juli 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2011 oki, min hadde spor men det var vel kansje snakk om max 1mm om det i heletatt var så mye.. har 2 trykkplater den ene er i nå og den andre har jeg liggende..2nye utløserlagre + ny ubrukt 228mm sach lamell. så er vel bare jobben som gjenstår.. var jo helt slitt å den der da.. jeg kan vel kjøre men skal ingen ting til før den slurer..er vel nesten ikke å komme opp bakker uten å ruse den sinnsykt,,, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Juli 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2011 oki, min hadde spor men det var vel kansje snakk om max 1mm om det i heletatt var så mye.. har 2 trykkplater den ene er i nå og den andre har jeg liggende..2nye utløserlagre + ny ubrukt 228mm sach lamell. så er vel bare jobben som gjenstår.. var jo helt slitt å den der da.. jeg kan vel kjøre men skal ingen ting til før den slurer..er vel nesten ikke å komme opp bakker uten å ruse den sinnsykt,,, Etter det du forteller så er det bare en ting å gjøre. Komme seg ut i garasjen og bytte clutchen. Kan garantere deg det at clutchen kommer aldri til å bli bedre i hvertfall. Dette visste du nok garantert fra før av, men måtte bare :P Det koster deg jo også mer bensin enn nødvendig å kjøre med en slik clutch, med tanke på turtallet du har på motoren når clutchen slurer ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Juli 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2011 Etter det du forteller så er det bare en ting å gjøre. Komme seg ut i garasjen og bytte clutchen. Kan garantere deg det at clutchen kommer aldri til å bli bedre i hvertfall. Dette visste du nok garantert fra før av, men måtte bare :P Det koster deg jo også mer bensin enn nødvendig å kjøre med en slik clutch, med tanke på turtallet du har på motoren når clutchen slurer ;) jepp, veit:P men det er et tiltak...heheh.. nei blir nok ikke bedre nei,men clutsh skal skiftes.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Juli 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2011 Regner med du begynner i dag tidlig når du står opp igjen jeg da :P Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Juli 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2011 Regner med du begynner i dag tidlig når du står opp igjen jeg da :P ja ikke sant:P ror det blir det samme som å tro på julenissen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Juli 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2011 Ja, gjør du ikke det du a? Julenissen finnes da han. Jeg så han senese her for 3 uker siden jeg... Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2011 Ja, gjør du ikke det du a? Julenissen finnes da han. Jeg så han senese her for 3 uker siden jeg... hehe...d e no låv å tru... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg