Gå til innhold

opelastras Astra F med Rieger infinity || ^^

Ranger emnet


opelastra

Anbefalte innlegg

  • Svar 834
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...
fikk besøk av en hyggelig kar i dag fra gundersen motorsport, som tilfeldig er rett over gata her for øyeblikket.. var morro å se at noen intereserer seg for andre bygg, og spessielt fra en som driver med motorsport..

 

gundersen motorsport.no

 

Noe så morro! Det er alltid morsomt når det kommer folk fra motorsport verdenen for å se på bilen man har bygget/driver å bygger :D

 

Gjort noe mer med bilen siden sist da?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp,nja skal skifte clutsch snart...har prøvd bilen en dag og den drar meget godt ja:) men pedalen kom og etterhvert så begynte den å slure,,så jeg må nok ha montert en gammal og dårlig clutsh...bilder av bilen på en side tilbake:)

 

Har sett på bildene fra forrige side. Om du har montert en dårlig clutch, så burde du jo ha sett dette før du satte inn motoren/clutchen ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, var minimalt med spor på plata ja...clutshen kan være flere år gammal foruten ka e veit.. husker ikke om det var den som fulgte med motor eller den som var med f20kassa heller..kan være en gammel og råtten plate som det har reist av lamell da jeg kjørte den..kan ikke skjønne hva annet det kan være en clutshen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, var minimalt med spor på plata ja...clutshen kan være flere år gammal foruten ka e veit.. husker ikke om det var den som fulgte med motor eller den som var med f20kassa heller..kan være en gammel og råtten plate som det har reist av lamell da jeg kjørte den..kan ikke skjønne hva annet det kan være en clutshen...

 

Antageligvis så er det nok rett og slett clutchen som er helt kaputt.

Om du ser på denne clutchen (som forøvrig er til en Sierra 2.0L DOHC) så ser man hva utslitt er for noe. Denne sitter i Sierra'n min nå, og den slurer mer enn nok for å si det sånn.

 

DSC_0166.jpg

 

 

Ville anbefalt deg å kjøpe ny clutch, trykkplate og utløserlager (trustlager) når du først er i gang. Dette sparer deg for mye jobb og frustrasjon senere ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, min hadde spor men det var vel kansje snakk om max 1mm om det i heletatt var så mye.. har 2 trykkplater den ene er i nå og den andre har jeg liggende..2nye utløserlagre + ny ubrukt 228mm sach lamell. så er vel bare jobben som gjenstår..

 

var jo helt slitt å den der da.. jeg kan vel kjøre men skal ingen ting til før den slurer..er vel nesten ikke å komme opp bakker uten å ruse den sinnsykt,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, min hadde spor men det var vel kansje snakk om max 1mm om det i heletatt var så mye.. har 2 trykkplater den ene er i nå og den andre har jeg liggende..2nye utløserlagre + ny ubrukt 228mm sach lamell. så er vel bare jobben som gjenstår..

 

var jo helt slitt å den der da.. jeg kan vel kjøre men skal ingen ting til før den slurer..er vel nesten ikke å komme opp bakker uten å ruse den sinnsykt,,,

 

Etter det du forteller så er det bare en ting å gjøre. Komme seg ut i garasjen og bytte clutchen. Kan garantere deg det at clutchen kommer aldri til å bli bedre i hvertfall. Dette visste du nok garantert fra før av, men måtte bare :P

 

Det koster deg jo også mer bensin enn nødvendig å kjøre med en slik clutch, med tanke på turtallet du har på motoren når clutchen slurer ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det du forteller så er det bare en ting å gjøre. Komme seg ut i garasjen og bytte clutchen. Kan garantere deg det at clutchen kommer aldri til å bli bedre i hvertfall. Dette visste du nok garantert fra før av, men måtte bare :P

 

Det koster deg jo også mer bensin enn nødvendig å kjøre med en slik clutch, med tanke på turtallet du har på motoren når clutchen slurer ;)

 

jepp, veit:P men det er et tiltak...heheh.. nei blir nok ikke bedre nei,men clutsh skal skiftes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår