Gå til innhold

opelastras Astra F med Rieger infinity || ^^

Ranger emnet


opelastra

Anbefalte innlegg

Ser bra ut dette!

Kan du filme litt kjøring, sånn at vi får se den i funksjon?

Hvilke motor hadde du i den igjen? Var det Calibra/vectra turbo? Husker du byttet motor, men husker ikke hvilke motor og om du fikk det godkjent :wonder:

 

ja, kan prøve å få til det så fort jeg får prøveskilt/godkjent bilen.

det er c20xe ( 2,0 16v på 150 hk- 110 kw) like motorer som står i astra f gsi.

ja dem kom jo ut originalt i norge med disse motorene så det går å godkjenne.

i afrikka kom dem jo ut med c20let (kalibra turbo motoren) vil prøve å få godkjent med turbomotor etterhvert, men med konvertert xe og ikke let.

motoren er den samme bare med litt annen inmat, gir kasse og den har jo turbo oppset selvfølgelig.

c20let har 204hk.

 

jeg har: c20xe (2,0 16v på 150hk + EDS ship)

muligens blir det: c20xet (2,0 16v på rundt 200-220hk) med electromotive gt-s sprut. mappet og ordnet hos protrim i valdres. dette blir sikkert ikke denne sommeren for jeg vil prøve å fikse opp noen breddere og lakk i sommer/vinter så det blir skikkelig.. føler alt er bortkasta sålenge det er sprekker og skader i sideskjørt osv.. samt må jeg også få lakkert disse dekslene som skal på dørene i samme farve. alt blir mest sansynlig gjort på samme sted som sist i trondheim. han som lakkerte har fargekoden..

Endret av opelastra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 834
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aha, sånn å forstå ja. Veit ikke hvordan disse reglene er i forhold til godkjenning, så lenge bilen ble levert med denne motoren i Afrika og ikke i Norge. Dette må du evt ta med BT, da dem kan svare helt sikkert på dette. Synes det er drittøft med sugemotor også, så jeg ville nok kanskje holdt meg til den du har nå og evt trimmet opp den litt ;)

 

250hk i denne bilen burde gjøre susen ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare en tanke enda. har endel på mig som omhandler denne afrika versjonen. har printet ut endel spes osv så er godt inn i det.. spør jeg bt får jeg nok et nei med en gang..må nok mere jobb til før jeg tør å nevne dette. blir å godkjenne med den jeg har foreløpig:) men nå det er sagt vet jeg om mange som har fått godkjent det mest utroligste..har mye med dilog og fremgangsmåte å gjøre.

 

ja, og jeg er faktisk ganske fornøyd foreløpig med effekten men klart hadde det vert rått med turbo. vedr effektuttak så er jeg usikker men det må harmonere med ladetrykk å hva dem på protrim ambefaler iht holdbarhet osv. jeg vil ha det holdbart så om det skulle resultere i en lavere effektuttak så er det noe jeg må forholde meg til. men hadde trodd jeg kunne ta ut en kalibra turbo effekt med holdbarhet (ca 204hk)

 

ja 250 hadde vert gromt, men noe videre tror jeg ikke er så mye vits i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo begrenset hvor mye du har behov for i en fwd uansett. Alt over 300hk er idioti, da man ikke får feste uansett til vanlig kjøring eller veien. Går du for sugemotor så tåler den nok 250hk uten noe modifisering i bunndel. Skal du ha turbo så er nok smidde stempler veien å gå. Kanskje også smidde råder. Dette veit nok protrim mest om ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo begrenset hvor mye du har behov for i en fwd uansett. Alt over 300hk er idioti, da man ikke får feste uansett til vanlig kjøring eller veien. Går du for sugemotor så tåler den nok 250hk uten noe modifisering i bunndel. Skal du ha turbo så er nok smidde stempler veien å gå. Kanskje også smidde råder. Dette veit nok protrim mest om ;)

 

nei har ingen planer om så masse hk nei! okai, nei har ikke noen planer om det men er jo et alternativ!

ja er en vei å gå det,men det skal vist være mere en bra nok med original innmat til ca 210hk med cometic 2mm toppakning. vedr smidde så kan dette være et alternativ når en først skal bygge turbo så vil jeg ha det skikkelig.

 

det er evt:

cometic toppakning

følere

sprut etc som protrim leverer.

 

jeg har td40 turbo,manifold,bredbåndslambda,boost måler,315cc dyser etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Ja, må jo holde den i live vettu ;)

 

Er det forresten slik med bakstillingen at man ikke får justert noe særlig på camber/caster på disse bilene? Skal montere senkesett på min Astra F og lurer da på om jeg slipper unna med forstillingskontroll med justering, eller om jeg må da firehjulskontroll.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må jo holde den i live vettu ;)

 

Er det forresten slik med bakstillingen at man ikke får justert noe særlig på camber/caster på disse bilene? Skal montere senkesett på min Astra F og lurer da på om jeg slipper unna med forstillingskontroll med justering, eller om jeg må da firehjulskontroll.

 

jepp;)

 

nix, er fast bakaksel på astra f. når jeg var på forstillingskontrol så mente dem at bakstillingen var feil..hvordan vet jeg ikke men det er ikke mulig å justere noe bak! har aldri hatt noe problem med bakaksel og heller ikke skadet bakaksel.. så gudene må vite.. men ser at det er forskjellig vedr viniklingen bak.den ene siden ligger mere en den andre..hvorfor vet jeg ikke.. men skal på ny forstillingskontrol til et nytt verksted etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemmer det! Vi diskuterte jo dette for en tid tilbake, angående inkompetente folk på diverse verksteder! Nå begynner ting å lyse for meg også ;)

 

Er ikke greit å dra på årene vettu :P

 

Hvor mye koster forresten en forstillingskontroll med justering? Ja, veit prisene kan variere litt, men da har jeg en pekepinn på hva jeg kan forvente ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemmer det! Vi diskuterte jo dette for en tid tilbake, angående inkompetente folk på diverse verksteder! Nå begynner ting å lyse for meg også ;)

 

Er ikke greit å dra på årene vettu :P

 

Hvor mye koster forresten en forstillingskontroll med justering? Ja, veit prisene kan variere litt, men da har jeg en pekepinn på hva jeg kan forvente ;)

 

 

HMmmmm....

 

men nja, er vel alt fra 1.500 - 2000.

 

1750 der jeg skal ta kontrol..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår