Gå til innhold

Aktiv sub, hva er galt?

Ranger emnet

cd-marker

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å koble til min nyinkjøpte aktive subwofer i dag, men får det ikke helt til å fungere. Subwoferen lyser når jeg slår på den spilleren, så det er strøm og styrestrømmen fungerer også. Problemet er at jeg ikke får lyd... har koble signalkablene fra to plugger på spilleren som er merket med lavnivåutgang venstre og høyre... + foran og bak... Har trukket to ledninger fra de bak til subwoferen med innebygget forsterker og plugget de inn i lavnivå inngangen merket left og right...

Det er også en annen ingang bakpå subwferen, en håynivåinngang for høytalerene. Denne har ikke jeg gjort noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom bilradiospesialisten i går og de gjorde meg klokere. De målte og herjet på. De fant ut at det var ikke nok strøm på remote kabelen + at det var ikke nok strøm på signalkabelene. Han mente at det enten var brudd på ledningene eller at det var utgangen på spilleren som var dårlig. Etter litt feilsøking fant vi ut at det var tilfellet også...

Den aktive subwooferen er en Blaupunkt ett eller annet... Den er på 8 liter og har 2 stk innebyggete subwoofere. Lyden har jeg ikke hørt enda, men håper å får høre den snart... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på biltema i går og klaget på spilleren, da det må være feilkilden. De var ikke så bli og til tross for at jeg nevnte at kyndige folk hadde sjekket bilen, så mente ekspeditøren at subben måtte være årsaken. Noe som bilradiospesialisten sjekket og avkreftet, etter mye om og men gikk han me dpå å ta den inn til rep, så nå er jeg uten musikk i hvertfall en uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider