eirik med volvo Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 hva er kvalitetsforskjellen/prisforskjellen på det settet pedersens racing har kommet med, kontra det som blir diskutert her? Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Høres ut som han er av samma sorten som han jeg bestillte veiv og stempel av for ett år tilbake det der.De er forsåvidt kompiser også såvidt jeg vet. R-242tic: har du fått montert og prøvd bilen med coilovers? Jepp, ble montert i vår. Fungerer helt greit hvis du ikke skal senke mye, da den øvre fjærskåla botner i mutteren som holder demperen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Er det da vits med coilovers om man ikke skal senke mye? Synst det settet til Pedersen ser greit ut, billigere er det og. Dessuten er det skit lett å lage til tipper jeg. Jeg kjøpte K-Sport coilovers til M3en, bare skærte bort fjærskåla og satte gjengene nedpå og skrudde de fast med z-skruer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Ville bare fraråde folk å handle fra denne fyren. jeg mener overhodet ikke at vi skal boikotte han, som sagt han lager mye gromt til gamle volvos som er bolt on.. Denne posten var for å opplyse andre om hva de går til. Hmmm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Er det da vits med coilovers om man ikke skal senke mye? Synst det settet til Pedersen ser greit ut, billigere er det og. Dessuten er det skit lett å lage til tipper jeg. Jeg kjøpte K-Sport coilovers til M3en, bare skærte bort fjærskåla og satte gjengene nedpå og skrudde de fast med z-skruer. Problemet blir at du botner den øvre fjærskåla i mutteren til demperen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet November 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 Hmmm... skrevet i vill frustrasjon :) Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 vectra_turbo: Snakket med Ben nå, han sier pakken din er på vei! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet November 20, 2008 Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 Feil å kalle fyren useriøs...., heller mangel på butikkerfaring. Tviler på at han er ute etter å lure noen. Kjenner selv til problemet med underleverandører som svikter, treg postgang og manko på råvarer. Hvis man ikke driver stort og ikke har noe lager kan ukene gå fort for å få til produktene som ofte produseres på bestilling. Men da bør han selvfølgelig opplyse om leveringstiden ved en bestilling... Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet November 20, 2008 Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 Problemet blir at du botner den øvre fjærskåla i mutteren til demperen. Det problemet går enkelt å fixe med litt modifisering av fjærbeins hylsene, og hylsene du har utenpå demperen. Det forutsetter at du har opp-ned dempere..... Da går det fint å senke så mye at bilen blir ukjørbar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet November 20, 2008 Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 Det problemet går enkelt å fixe med litt modifisering av fjærbeins hylsene, og hylsene du har utenpå demperen. Det forutsetter at du har opp-ned dempere..... Da går det fint å senke så mye at bilen blir ukjørbar. jepp, det fikset nå. har flyttet ned hylsen 4,5 cm. så regner med at det problemet er løst nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet November 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 Feil å kalle fyren useriøs...., heller mangel på butikkerfaring.Tviler på at han er ute etter å lure noen. Kjenner selv til problemet med underleverandører som svikter, treg postgang og manko på råvarer. Hvis man ikke driver stort og ikke har noe lager kan ukene gå fort for å få til produktene som ofte produseres på bestilling. Men da bør han selvfølgelig opplyse om leveringstiden ved en bestilling... Jeg vil absolutt kalle ham useriøs, han har vertfall opptrådt useriøst ovenfor meg.. For eks. etter ca 2 mnd når jeg spurte om hvordan det gikk med varene, var alt klart men han venta på dempere fra Koni. Forrige uke var det ei foring han venta på. Så var vel ikke alt klart likevel da... og han kunne som du sier, sagt ifra om leveringstid når han merka at det kom til å ta tid.. Men nå er visst varene på vei, så det "løser seg".. men man bør ha good tid når man skal handle fra han, Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg