Gå til innhold

Speedometer VDO

Ranger emnet

......

Anbefalte innlegg

du må ha en giver i bakakslingen.

Om du har en som er nyere enn 86 mod så er det giver der, sitter i lokket bak der.

om du har gamlere aksling, må du skaffe deg en speedometer-ring å sette inn, samt et lokk med giver i.

Så greit å vite hva slags modell du har.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gammel 1030 aksling på bilen nå, men denne skal byttes til fordel for 1031 engang.

Men er disse speedometrene bare å bruke rett på en aksling med originalt giver uten noe mer dilldall, er ikke noe spesial givere som trengs for å passe sammen med det nye speedometret? Tenkte kanskje VDO klokkene hadde egne givere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har dette speedometeret i min 242 og du kan bruke org giver..

Jeg har tatt ut signalet fra et abs giver på fjærbeinet..

Du kan koble opp dette med flere typer givere.

Så går du inn i en meny som heter autocal også skal du kjøre nøyaktig 1 km så har instrumentet kalibrert seg etter hva slags pulser det får.. du har vel enten 12 el 48 i bakakselen din vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

giveren i lokket på akslingen er en VDO giver, så vil tro det skal gå veldig greit.

Men på den 1030-akslingen så er det vel ikke noe giver nei, ikke alle 1031 som har det heller. men fra 86 og oppover er det standard

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har dette speedometeret i min 242 og du kan bruke org giver..

Jeg har tatt ut signalet fra et abs giver på fjærbeinet..

Du kan koble opp dette med flere typer givere.

Så går du inn i en meny som heter autocal også skal du kjøre nøyaktig 1 km så har instrumentet kalibrert seg etter hva slags pulser det får.. du har vel enten 12 el 48 i bakakselen din vel..

Takker for alle svar.

Men hva mener du med det siste? Vil speedometret justere seg inn selv?

Vet ikke hva som er vanlig på 1031 akslingene, har ikke handlet inn enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider