...... Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 Noen som har erfaring med å montere stor turteller fra VDO? Hva trenger man av givere o.l. for å få dette til å funke? Er det en mulighet å koble den til bakakselen som originalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
...... Skrevet November 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 Faen, mente selvfølgelig speedometer, og ikke turteller. Link: Nest nederste av instrumentene......... http://www.pedersens-racing.no/bil/VDO/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 du må ha en giver i bakakslingen. Om du har en som er nyere enn 86 mod så er det giver der, sitter i lokket bak der. om du har gamlere aksling, må du skaffe deg en speedometer-ring å sette inn, samt et lokk med giver i. Så greit å vite hva slags modell du har. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
...... Skrevet November 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 Har en gammel 1030 aksling på bilen nå, men denne skal byttes til fordel for 1031 engang. Men er disse speedometrene bare å bruke rett på en aksling med originalt giver uten noe mer dilldall, er ikke noe spesial givere som trengs for å passe sammen med det nye speedometret? Tenkte kanskje VDO klokkene hadde egne givere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 Det er iallfall egen giver på oljetrykk, ville vært rart om ikke de ander målerne krevde egne givere. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdaturbo Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 Hei har dette speedometeret i min 242 og du kan bruke org giver.. Jeg har tatt ut signalet fra et abs giver på fjærbeinet.. Du kan koble opp dette med flere typer givere. Så går du inn i en meny som heter autocal også skal du kjøre nøyaktig 1 km så har instrumentet kalibrert seg etter hva slags pulser det får.. du har vel enten 12 el 48 i bakakselen din vel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 giveren i lokket på akslingen er en VDO giver, så vil tro det skal gå veldig greit. Men på den 1030-akslingen så er det vel ikke noe giver nei, ikke alle 1031 som har det heller. men fra 86 og oppover er det standard Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
...... Skrevet November 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 Hei har dette speedometeret i min 242 og du kan bruke org giver..Jeg har tatt ut signalet fra et abs giver på fjærbeinet.. Du kan koble opp dette med flere typer givere. Så går du inn i en meny som heter autocal også skal du kjøre nøyaktig 1 km så har instrumentet kalibrert seg etter hva slags pulser det får.. du har vel enten 12 el 48 i bakakselen din vel.. Takker for alle svar. Men hva mener du med det siste? Vil speedometret justere seg inn selv? Vet ikke hva som er vanlig på 1031 akslingene, har ikke handlet inn enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.