Gå til innhold

Innsp.Motor - Golf 2 8v Gti '87 HJELP!

Ranger emnet

ojsteiN^

Anbefalte innlegg

Skal prøve og forklare problemet så godt jeg kan :

Det hele begynte da jeg overtok en Gti 8v etter onkelen min, da han ikke hadde brukt for denne.

DA tok bilen inn falskluft, starta ikke på starteren når den var kald, bare på trillestart. Men starta avogtil på starteren når motoren var kald.

Karosseriet var gjennomrustet, så jeg fikk tak i et annet karosseri og begynte da på et aldri så lite motorbytte.

Mens motor var ute av bilen, skifta jeg noen vakumslanger, innsugsmanifoldpakningen og etterstramma skruene med gasspjellet.

Motoren ble putta inn i den "nye" bilen, uten at jeg fikk noe start.Under byttinga ødela jeg "slange mellom toppdeksel og luftbelg/LMM til veivhusventilasjon", som jeg enda ikke har fått tak i ny av.

Har også bytta plugger, og har fått sjekket at det er finnes gnist.

Når jeg nå kinner motoren, høres også en slags høg "skriking" av ei reim som tar borti noe. Plussledningen som er kobla til ved batteriet er like varm som hånda mi etter litt testing.

Noen som kan hjelpe meg med å få start på kjerra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå vet ikke eg hvor lenge du har kinnet men vist du kinner en stund er det ikke unormalt at den kan bli varm som f.

eg ville fått noen til kinne menst du står fremme å hører/se på ka i svarte som tar borti.

det kan være så enkelt som at du har dunket dynamoen i noe å bøyd den kjøle greiene som er der med reimhjulet.

du sier ikke noe om at den er treg å få irundt.

eg ville også set på kaldstart dysa om den virker å får strøm ved kald start.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider