Gå til innhold

Ny sub

Ranger emnet

TheMadDog

Anbefalte innlegg

Bil: Omega A

Forsterker: Hifonics Brutus 2600watt 1 Ohm

Strøm: To 82 aH Kinetik

Så nå er jeg alstå på jakt etter en ny sub.

Har sett på de to største pioneer subbene, GZ Nuclear, og dynabel (gule).

Er usikker på om jeg vil ha 12" eller 15".

Men jeg er sikker på at jeg vil ha noe som river bilen i stykker!

Hva bør jeg gå for? Merke, størrelse.

Prisklasse, helst ikke over 5000 for elementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de du nevner, så ville jeg helt klart valgt GZ... så dynabel, og til sist pioneer ;)

2stk av denne, så blir det mer enn nok bass... Du skal ha SKIKKELIG høyttalere resten av veien, for å holde følge med dem ;) http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_150_152&products_id=452&osCsid=328380d1715da2ebf485cdd661b071b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp 2 gule dynabel 12" du feite subber men nye bass som spiller høyt, ikkje bestelydkvaliteten men råå subber, har selv 2 x 15" av dem, og er mange som har spurt om hva anlegg eg har hehe

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, en kompis av meg har hatt en 12 og en 15, og jeg vil påstå at de spiller ganske greitt;P

hvor høyt spiller de? Er ute etter noe som greier helst over 142db

det meste klarer over 142 dB så lenge du har bygd kassa i riktig volum. har 2 stk spl dynamics ( type veldig billige) som jeg har brukt til dbdrag i år og har spilt 154 dB.... og snart mer :)

Team Re-Loud Stian

NM mester 2008 Street A 155,5 dB

2010..sannsynligvis Street A

B2, Atomic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva bør jeg gå for? Hvor store og hvor mange og hvilke elementer har dere hørt og/eller sett at duger! som ville Passet det oppsette jeg har?:)

Hva som helst liksom:P

I 5000 kroners klassen:)

Du sier jo ikke hvilket oppsett du har,bare hvilken forsterker du har ;)

Er du kun ute etter (for mye) bass? eller skal det låte bra også? skal du bruke utstyret til db-drag, eller til daglig bruk?

Skal du over 130db, så må du jo ha hørselvern, og det ser jo ikke så smart ut når du er ute å kjører, lol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt strøm og amp er ikke det største problemet.

Og for å sitere første innlegg: "..jeg vil ha noe som river bilen i stykker!

Men for og nevne resten av oppsette og så har jeg et Hifonics 6,5" Frontsett, og Coacial bak, drevet av en Hifonics amp i samme serie som monoblokka.

Så ja, jeg vil ha noe som virkelig kan skremme gørra ut av de jeg kjører forbi, har tidligere hatt stroker,2x mojo, noen Ma Audio subber, Phoenix gold og litt slik pjask.

Men jeg vil ha et element som det også går ant å høre musikk med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider