Gå til innhold

Volvo 142 RCN

Ranger emnet


'67 144

Anbefalte innlegg

Du slipper å støpe selv. Ta med bilen til Rune Hansen. Han støper glassfiberen for dere uten no problem. Dere får da valgfri bredding med på kjøpet. ;-)

Jeg skulle bygge en RCN Ascona A for noen år siden og kontaktet han om den. Det skulle ikke være noe problem, sa han den gangen værtfall. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Tillater meg å legge ut et par bilder fra tiden med volvo 142:

 

 

 

pappaslipermaling2.jpg

 

volvobak.jpg

 

volvoovenfra.jpg

 

skryteplata214.jpg

 

Tøffe biler, flott at det kjøres med dem fremdeles. Ble litt for tungvindt og gammeldags etter min smak, men det er de som får til å ratte disse bilene også :)

Endret av evopower

Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde vel noen bakkeløpstider som du ikke akkurat trenger å skjemmes over med 142'n din du heller, da.. Hehe

 

Ble fin den 142'n din, men synd med den kranglete B20'n!

 

Var nedi garasjen heromdagen å rydda opp litt i verktøy og slikt. Så litt på 142'n min, og så faktisk ikke fullt så mørkt på det nå som jeg gjorde sist jeg så den. Hehe

Mye jobb, og det koster skjorta å bygge bra! Derfor blir det nok en trenings-ræser av den gitt...

Får heller kjøpe en klar bil om jeg skal tulle meg utti RCN for alor trur jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Tillater meg å legge ut et par bilder fra tiden med volvo 142:

 

 

 

pappaslipermaling2.jpg

 

volvobak.jpg

 

volvoovenfra.jpg

 

skryteplata214.jpg

 

Tøffe biler, flott at det kjøres med dem fremdeles. Ble litt for tungvindt og gammeldags etter min smak, men det er de som får til å ratte disse bilene også :)

Den husker jeg fra et løp i Vikedal, og det er noe av det råeste jeg har sett! Fine sladder i alle svingene, og grom lyd, men det virket som motoren var litt daff i forhold til de andre? Beklager viss jeg fornærmet deg nå :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Dette prosjektet går noe vannvittig sakte fremover. Litt for mye biler å gjøre istand, og skrantende arbeidslyst..

Men, har gjort klar 2 crossbiler i tilegg til 142'n, så litt har da skjedd. Boble-B20 prosjektet er solgt videre, for det får jaggu være måte på hva en skal kukke med også.. Hehe

 

VolvoRCN63.jpg

Fikk da endelig ut den jævla B21ET'n som satt i denne bilen. Vannvittig trangt å få ut! Måtte ha av gearkassa for å ha sjans på å få lurt motoren forbi torpedoen og over traversen. Og da var traversen omsveiset på toppen for å gi bedre plass.

 

VolvoRCN65.jpg

Innerskjerm modifisert for å få plass til turbo'n, omsveiset innerskjerm i front for å få plass til 240-radiator og 740 Intercooler, massert inngang til tunell ved torpedo for å få plass til starteren i bakkant og omsveiset travers.. Dette er noe jeg aldri i verden hadde giddet å sette sammen sjøl.. Veldig stor tvil på hva jeg skal ha nedi her igjen etterhvert.. Har en smårå B20 med langslaget veiv og slik, men hadde jo vært smågromt med en 2.5 også.. Men, da må jeg finna på noe lurt med bremsekraftforsterkeren. Er den største utgaven fra 240, så litt synd å måtte plukke bort den også, egentlig..

 

VolvoRCN67.jpg

 

Ei god inspirasjonskilde i bakgrunnen. Skal bli gromt når 142'n er så langt på vei som 745'n ja.. :checkflag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, jeg skjønner ikke att folk gidder jeg! Hehe

 

Men, det å få plass til Turbo'n ser ut til å ha blitt løst greit med en sleggehammer, men alt det andre av modifiseringer har strengt talt vært nødvendig for i det heletatt å få en skakking nedi der virker det som! Enten det, eller så har de brukt unødvendig lave motorfester. Så jo veldig pent ut det motorrommet, og dette har nok vært ett veldig godt planlakt og gjennomført bygg. Det skal byggherren ha! Hehe Sikkert mange entusiaster som får lyst til å slå meg ihjæl for å bygge banevogn av denne, men sånn er det og sånn blir det. Dette var mer enn 240 enn en 140, og da er mye av sjarmen borte rett og slett..

 

Men, dette skal bli en jævli morsom 142 det, og brukes opp skal den slettes ikke. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår