beemern Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Lurer på hva folk har av erfaring av motorer på bmw.. Veit jo at toppene til bmw er lett og få skakke. Tenker på en motor som skal i en e30. Jeg tenker litt på en 2.8 fra en e36. Er ikke kjent med motorkoder etter e30, så husker ikke helt hva den motoren heter. Noen innvendinger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Har hatt M42B18 og M50B25 med enkel vanos samt M40B16. M40'n var elendig, mens m42'n og M50b25'n virket som skikkelig motorer. Er nok M52B28 du tenker på. Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet November 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Hehe, gresk for meg de motorkodene der. Modell og volum er det du mener a ? Men er nok veldig mye lettere og få tak i en 2.5 enn en 2.8 tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Hehe, gresk for meg de motorkodene der. Modell og volum er det du mener a ?Men er nok veldig mye lettere og få tak i en 2.5 enn en 2.8 tenker jeg. M50= Motorkoden B25= 2,5Liter m50B25 er altså en 2,5Liters motor av typen m50. M42B18 er en 1,8L motor, best kjent som 318is motoren ;) M52B28 er 328 motoren. forskjellen på M52 og M50 er at M52 har dobbel vanos, altså justerbar ventiltider. M50 er enten uten Vanos eller med enkel vanos. motor kan du kjøper på http://www.koed.no jeg tipper det er ca like vanskelig/enkelt å komme over gode 2,5L som 2,8L Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet November 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Standen på motoren er ikke så viktig, siden det skal byttes det meste. Dette er bare et prosjekt jeg har i hodet mitt i første omgang, siden den M3 e30 jeg hadde lyst på ble solgt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 M50= MotorkodenB25= 2,5Liter m50B25 er altså en 2,5Liters motor av typen m50. M42B18 er en 1,8L motor, best kjent som 318is motoren ;) M52B28 er 328 motoren. forskjellen på M52 og M50 er at M52 har dobbel vanos, altså justerbar ventiltider. M50 er enten uten Vanos eller med enkel vanos. motor kan du kjøper på http://www.koed.no jeg tipper det er ca like vanskelig/enkelt å komme over gode 2,5L som 2,8L E36 328 sin motor heter M52B28 å har ENKEL vanos Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 M50= MotorkodenB25= 2,5Liter m50B25 er altså en 2,5Liters motor av typen m50. M42B18 er en 1,8L motor, best kjent som 318is motoren ;) M52B28 er 328 motoren. forskjellen på M52 og M50 er at M52 har dobbel vanos, altså justerbar ventiltider. M50 er enten uten Vanos eller med enkel vanos. motor kan du kjøper på http://www.koed.no jeg tipper det er ca like vanskelig/enkelt å komme over gode 2,5L som 2,8L M52B28TU har dobbel vanos.. Ellerskjenner jeg meg ikke igjen i trådstarters argument med at BMW sine topper er lette å "få skakke". Har endel kamerater med BMW og ingen jeg kjenner har noensinne slått toppen sin skjev. Tror det har noe med hvor mye man passer på motoren sin :) Ellers kan undertegnede bekrefte at M52B28 motoren er en deilig maskin! :) Men det hadde også vært moro med en S50B30 eller B32 oppi motorrommet. (E36 M3). Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Jeg er overraska over 520i motoren.. Den 12ventilerte.. Den har tålt endel juling den.. Flat fjøl fra start til stopp og motor har gått langt over 300.000km nå.. Ingenting feiler som er kommet hittil.. Litt daff motor kraftmessig, men har tålt mye..! Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 M52B28TU har dobbel vanos.. Ellerskjenner jeg meg ikke igjen i trådstarters argument med at BMW sine topper er lette å "få skakke". Har endel kamerater med BMW og ingen jeg kjenner har noensinne slått toppen sin skjev. Tror det har noe med hvor mye man passer på motoren sin :) Ellers kan undertegnede bekrefte at M52B28 motoren er en deilig maskin! :) Men det hadde også vært moro med en S50B30 eller B32 oppi motorrommet. (E36 M3). Nettopp, M52B28 er å få med enkel å dobbel vanos med TU til slutt. Sånn ellers er M-motorene et smykke av motorer Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonkri Skrevet September 14, 2022 Rapporter Share Skrevet September 14, 2022 Skal kjøpe meg min første bil tenkte på en bmw 1-serie 118d eller 120d, er det noe motor jeg bør styre unna og hva jeg bør se etter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.