twogees Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Kom til å tenke på en ting når jeg satt i bilen min her om dagen. Jeg får jo ikke inn en dritt på tven i bilen etter at NRK slo av det analoge bakkenettet. Da burde det jo ikke være lisensbelagt heller? jeg mener... plasmatven min har jo ikke annet enn analog mottaker. kan nrk kreve lisens for et nett de har lagt ned???? Siter Mb 190E, jakter på AMG motor :) Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom Audi S6 4.2 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Du betaler for å ha fjernsynsmottaker, uavhengig av hvilken du har og hvilke kanaler du kan se eller velger å se på. http://www.lovdata.no/for/sf/kk/kk-19801023-8798.html Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Loven sier man må betale, så da må man betale. Men ja: det er idioti at man må betale nå når de har tatt bakkenettet, for da betaler man for ingening. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twogees Skrevet November 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Syns det er en skandale!!! dersom man har kun en analog motaker som ikke på noen måte alene kan motta tv er det jo bare for dumt!!!! svindel vil jeg kalle det. Jeg er jo iflg loven pliktig til å melde at jeg har Tv i bilen min, selv om det ikke er mulig å se tv på den!!! Siter Mb 190E, jakter på AMG motor :) Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom Audi S6 4.2 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Kom til å tenke på en ting når jeg satt i bilen min her om dagen. Jeg får jo ikke inn en dritt på tven i bilen etter at NRK slo av det analoge bakkenettet. Da burde det jo ikke være lisensbelagt heller? jeg mener... plasmatven min har jo ikke annet enn analog mottaker. kan nrk kreve lisens for et nett de har lagt ned???? Jeg har aldri meldt fra om at jeg har TV i bilen. Ingen gjør vel det? Off-topic; Ble litt overrasket da jeg fortsatt fikk inn nær-tv på TV-en i bilen min. Trodde alt var skrudd av jeg.. Men noen lokale små sender analogt fortsatt. Og danskene har tydeligvis ikke kuttet analoge sendinger..for de får jeg også inn når passert Gøteborg sørover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twogees Skrevet November 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Dette er on topic, men jeg ble litt overrasket da jeg fortsatt fikk inn nær-tv på TV-en i bilen min. Trodde alt var skrudd av jeg.. Men noen lokale små sender analogt fortsatt. Og danskene har tydeligvis ikke kuttet analoge sendinger..for de får jeg også inn når passert Gøteborg sørover. Det er sikkert ikke nokring som drifter lokaltv senderne. Lurer på om jeg kan sette inn sånn rikstv motaker i bilen jeg.. hadde vært morro med 12 kanaler i bilen lissom :P Siter Mb 190E, jakter på AMG motor :) Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom Audi S6 4.2 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Det er sikkert ikke nokring som drifter lokaltv senderne. Lurer på om jeg kan sette inn sånn rikstv motaker i bilen jeg.. hadde vært morro med 12 kanaler i bilen lissom :P Nøyaktig hvordan det funker med å ta inn riks-tv på våre biler vet jeg ikke. Men finnes jo biler som kan ta inn digitale sendinger.. Så burde jo være mulig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twogees Skrevet November 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Nøyaktig hvordan det funker med å ta inn riks-tv på våre biler vet jeg ikke.Men finnes jo biler som kan ta inn digitale sendinger.. Så burde jo være mulig :) hmm.... sikkert mulig å bruke AUX video inngangen da... hvor nå den befinner seg :D Siter Mb 190E, jakter på AMG motor :) Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom Audi S6 4.2 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 hmm.... sikkert mulig å bruke AUX video inngangen da... hvor nå den befinner seg :D Den skal være tilgjengelig et eller annet sted i bilen (har jeg lest), men jeg aner ikke hvor den befinner seg ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twogees Skrevet November 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Den skal være tilgjengelig et eller annet sted i bilen (har jeg lest), men jeg aner ikke hvor den befinner seg ;) får høre med møller... hmmm... Siter Mb 190E, jakter på AMG motor :) Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom Audi S6 4.2 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Kunne tatt inn avgiften under den vanlige skatten, da får man avgifts belagt alle skatte ytere og regninga blir mindre per person, og husstand vil jeg annta. En annen ting er at det heter kringkastingsavgift og ikke NRK lisens.. Det som uansett blir HELT feil her er at avgiften går så godt som uavkortet til NRK.. som så langt i fra er reklame fri.. smak på ordet kringkastingsavgifft.. Det ligger litt i ordet at dette er en avgift man må betale for og få lov til og kringkaste noe..(http://no.wikipedia.org/wiki/Kringkasting) Mao det er TV kanalene som skulle betalt dette... Men det skjer nok ikke.. Kan vel konkludere med at ordet som ble laget i 1922 er utgått på dato.. flisespikkeri? ja det er det sikkert.. MEN.. 1.Gi avgiften nytt navn 2:Krev den inn gjennom den vanlige måten staten krever penger på, jevnt og trutt gjennom hele året ved form av skatt på lønnslippen.. 3:Fordel den mellom alle kanalene Alternativt kan man jo reklame finansier NRK også.. Fordi de allerede har reklame, før og etter etter programmer som er sponset f.eks, sports sendinger overøses av reklame i form av plakater osv på arenaene. Og fordi alle andre kanaler er reklame finansierte, så om den siste bastionen blir det også blir liksom ett fett.. Det værste her er at de påtvinger folk en Ny regning på ca 3000kr første året, så 189kr mnd etter det.. Man kan selvsagt komme biligre unna men da KUN med NRK, men det er vi ikke interesert i.. Bruker rikstv som utgangspunkt i og med at den har basicen som trengs, og ikke alt mulig anna rart dill dall. Det andre er jo at TV2 og TVN i utgangs punktet er gratis, nå ble det jammen "avgift" på de og.. og ja, i værste fall er det 6 mnd fensel for og ikke betale avgiften med det ganske gode klenge navnet NRK avgift.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
str88 Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Det er jo helt håpløst at vi først skal betale for TV'n, så for kanaler og så TV-lisens.. Og har du ingen kanaler må du betale allikevel.. Har du ingen kanaler, kjøper dvd spiller og filmer må du også betale for å se på dem...... Nei, får kaste ut TV'n å dra på kino:p Siter ~Sarah~ http://junglegreenedition.blogspot.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Neste år (mener jeg det var) kommer TV2 også til å kreve en avgift da konsesjonen de har nå går ut. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Så folkens, mottoet er: Kjøp brukt 6-7 mnd gammel TV fra folk som ikke melder eierskifte :D Da blir det ingen lisens. Da lisensmannen kommer på døra tar man med han ut i gangen og tar en prat. Selvfølgelig må man ta litt forhåndsregler med en svær lysende TV (...) Har hatt TV i evigheter og aldri betalt en eneste kringkastingsavgift. Jeg føler meg ikke særlig skyldig heller, siden jeg aldri (aldri) ser på NRK. Faktisk bruker jeg 95% av tida foran TVn med ratt og pedaler, og en gang i blant en nyhetssending. Andre programmer har vi PCn til. Tok en morsom diskusjon med en lisensmann jeg tilfeldigvis møtte i en komersiell setting. Da jeg sa at jeg aldri betalte og kom aldri til å betale ble han veldig opptatt av å vite hva jeg het, og hvor jeg var fra...:hellothere: INGEN skal føle dårlig samvittighet over å ikke betale kringkastingsavgift. Gir man penger til ALLE kanaler blir det noe helt annet. Og NRK er jo direkte patetisk når det gjelder reklame, snakk om å skyte seg selv i foten. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twogees Skrevet November 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Så folkens, mottoet er: Kjøp brukt 6-7 mnd gammel TV fra folk som ikke melder eierskifte :D Da blir det ingen lisens. Da lisensmannen kommer på døra tar man med han ut i gangen og tar en prat. Selvfølgelig må man ta litt forhåndsregler med en svær lysende TV (...) Har hatt TV i evigheter og aldri betalt en eneste kringkastingsavgift. Jeg føler meg ikke særlig skyldig heller, siden jeg aldri (aldri) ser på NRK. Faktisk bruker jeg 95% av tida foran TVn med ratt og pedaler, og en gang i blant en nyhetssending. Andre programmer har vi PCn til. Tok en morsom diskusjon med en lisensmann jeg tilfeldigvis møtte i en komersiell setting. Da jeg sa at jeg aldri betalte og kom aldri til å betale ble han veldig opptatt av å vite hva jeg het, og hvor jeg var fra...:hellothere: INGEN skal føle dårlig samvittighet over å ikke betale kringkastingsavgift. Gir man penger til ALLE kanaler blir det noe helt annet. Og NRK er jo direkte patetisk når det gjelder reklame, snakk om å skyte seg selv i foten. Det eneste er jo at man også betaler for NRK radio da, men ipoden er vel det som blir mest spilt her i gården.. Siter Mb 190E, jakter på AMG motor :) Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom Audi S6 4.2 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg