Gå til innhold

Lys i fotbrønn bak

Ranger emnet

msandvold

Anbefalte innlegg

Har trøbbel med belysningen inne i bilen.

Når jeg åpner dørene forran så slåes kupebelysningen på.

Men når jeg åpner bakdørene så virker bare varsellysene på dørene, kupebelysningen slåes ikke på, hellere ikke lysene i gulvet bak. (de som er under forsetene, disse skal slåes på individuelt etter hvilken dør som åpnes på lik linje med belysningen i gulvet forran).

Var snakk om en microbryter eller noe, men kan ikke forstå at det skal være den heller, da det vises i dashen at dørene er åpne, er kunn lyset i forbrønnen som ikke virker.

Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro [212HK-450nm]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har målt begge kontaktene bak finner ut at det er styrestrøm eller noe på de måler 6volt på begge, men ingen forandring i volt ved åpning av dørene. Pærene er hele sjekket disse, satte 6volt på pærene da lyser de ikke, men da jeg satte 7volt ble det litt lys, og på 12volt er det bra.

Finnes det noen sikring som går på fotbrønnene bak? Ikke i sikringsboksen, men ett eller annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det jeg kan huske, når vi hadde samme type bil, var at det var en sikring som gikk på alt av interiørbeslysningen, altså forlys, taklys osv.

Jeg har ikke superpeiling på dette, men ut i fra de erfaringene jeg har høres det for meg ut som det er brudd på en ledning til denne kontakten. Dette sjekker dem fort på merkeverkstedet, men det koster jo seff ganske mye :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vag-com_door.jpg

Her set man om dørene er åpne eller ikke.

Når jeg åpner fremdørene og oppdaterer kanalen så står det at de er åpne, gjør jeg det samme med bakdørene så er det noe merkelig som skjer. Passasjerdøren bak venstre side, vises som åpen i dashen (døren blinker i displayet, mens fredørene er konstant), men ikke i VAG-Com. Passasjerdøren bak høyre side vises ikke som åpen i dash og da heller ikke i VAG-Com.

Altså registrere ikke bilen at dørene bak er åpen.

Noen som da vet hva det kan være, er det virkelig begge bryterne dørene bak som har takket for seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider