Gå til innhold

Vinterlagring av bil

Ranger emnet


StreetPower

Anbefalte innlegg

BMW E36 318i

Totota Carina 1.8 **SOLGT**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis du skal ha noe sånt på anbefaler jeg at du legger en sealer eller voks over, ja.. er lakken ubeskyttet har slike topper en tendens til å lage lakkvirvler (swirls)

Et lag eller to med carnaubavoks, eller en god sealer vil beskytte mot dette.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør også bytte olje og filter, samt kjølevæske.. :)

 

Om bilen skal stå urørt hele vinteren, kan det være litt lurt å ha noen vinduer litt åpne.

 

Takk:)

Skal altså et av vinduene på bilen stå åpen under duken ?

 

 

 

Hvis du skal ha noe sånt på anbefaler jeg at du legger en sealer eller voks over, ja.. er lakken ubeskyttet har slike topper en tendens til å lage lakkvirvler (swirls)

Et lag eller to med carnaubavoks, eller en god sealer vil beskytte mot dette.

UPDATE: endret nick av kommentar

 

Takk:)

Noen spesielle produkter du vil anbefale?

Og er det ikke lurt med en sånn duk?

BMW E36 318i

Totota Carina 1.8 **SOLGT**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

Skal altså et av vinduene på bilen stå åpen under duken ?

 

 

 

Takk:)

Noen spesielle produkter du vil anbefale?

Og er det ikke lurt med en sånn duk?

 

 

Hvordan fikk du til å sitere noe jeg ikke hadde sagt..? :p

 

Uansett, ett eller flere vinduer åpne er alltid lurt. Da slipper man den "innestengte" lukta som kommer, samt at det forhindrer mugg etc.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk du til å sitere noe jeg ikke hadde sagt..? :p

 

Uansett, ett eller flere vinduer åpne er alltid lurt. Da slipper man den "innestengte" lukta som kommer, samt at det forhindrer mugg etc.. :)

 

Glemte å bytet nick, hehe;)

 

Takk:)

 

Fyll nok bensin..

Fult opp da?

BMW E36 318i

Totota Carina 1.8 **SOLGT**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

Noen spesielle produkter du vil anbefale?

Og er det ikke lurt med en sånn duk?

 

Masse å velge i der.. jeg bruker Meguiar's MG #21, denne både ser veldig bra ut, beskytter supert og holder lenge.

 

Slike duker er det veldig forskjell på, men den du linket til så ut til å være av relativt høy kvalitet... og da er det ikke noe problem så lenge du har voks eller sealer på bilen.

 

Har faktisk litt lyst på en slik duk selv ;)

 

Men det er veldig dumt å bruke slike duker utendørs, da lager de riper pga vind.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse å velge i der.. jeg bruker Meguiar's MG #21, denne både ser veldig bra ut, beskytter supert og holder lenge.

 

Slike duker er det veldig forskjell på, men den du linket til så ut til å være av relativt høy kvalitet... og da er det ikke noe problem så lenge du har voks eller sealer på bilen.

 

Har faktisk litt lyst på en slik duk selv ;)

 

Men det er veldig dumt å bruke slike duker utendørs, da lager de riper pga vind.

 

Den er god, bilen skal stå i garasjen min viss jeg ikke nevnte det. :) Skal kjøpe en fukt måler for å se at det ikke er fukt der. (Men tror ikke det er det)

BMW E36 318i

Totota Carina 1.8 **SOLGT**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse å velge i der.. jeg bruker Meguiar's MG #21, denne både ser veldig bra ut, beskytter supert og holder lenge.

 

Slike duker er det veldig forskjell på, men den du linket til så ut til å være av relativt høy kvalitet... og da er det ikke noe problem så lenge du har voks eller sealer på bilen.

 

Har faktisk litt lyst på en slik duk selv ;)

 

Men det er veldig dumt å bruke slike duker utendørs, da lager de riper pga vind.

Finner ikke denne.. Finner kun #16

BMW E36 318i

Totota Carina 1.8 **SOLGT**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha full tank bensin ja.. Samme med kjølevannet som jeg nevnte.. Når jeg har vinterlagra biler, f.eks bilcrossbiler, har jeg brukt å fjerne termostaten evt sette i en jeg har borra mange hull i.. Folk sier det er lurt.. Aner ikke hvorfor, men.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha full tank bensin ja.. Samme med kjølevannet som jeg nevnte.. Når jeg har vinterlagra biler, f.eks bilcrossbiler, har jeg brukt å fjerne termostaten evt sette i en jeg har borra mange hull i.. Folk sier det er lurt.. Aner ikke hvorfor, men.. :p

 

Det er ikke nødvendig hvis du har frostvæske på motoren som er tilpasset temperaturen..

Ved frostsprenging er termostaten og svake slanger det første som går.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår