Selleri Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Heisann, er ny her på forumet, lurer på å kjøpe en E36 316 -94 mod. Det er jo ingen morsom bil, så jeg lurte på hva som kan gjøres for å få ut mer effekt av den. Vil ikke bytte motor. Grunnen til at jeg kjøper akkuat denne, er prisen for en såpass strøken bil. Spec: 18" M3 felger på 1 år gamle dekk. Gått 200,000 Alle servicer fulgt Inger merker i bilen Nylig tatt en storservice på den Stått i garasje Pris: 35.000 Tror dette er et godt kjøp. Er turbo mulig i disse bilene. Skal ha mest mulig krefter til minstmulig penger med minst mulig lyd. Siter O:99 Saab 9-3 X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 sikkert murlig og sette på turbo men da må du sikkert regne med og betale der etter også. lag en tråd om bilen din med bilder da ;) Siter Bmw 318D 2010 4D Bmw 520i 2000 Stv. (solgt) Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)Bmw 318ic 03 (Solgt)Bmw 318 is 95 (solgtBmw 518 i 84 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikand Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 er ikke et dumt kjøp det! Siter Seat Leon 1,6 Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gofle2 Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 nos? heh. hester er ikke billig og det lager somregel litt lyd.. Siter [08] bmw e91 318d til salgs -x- 99 bmw e46 320i (solgt) -x- 93 Bmw e36 318is (solgt) -x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt) -x- 86 golf2 1,8 gl (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holzmann Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Virker som en bra bil dette:) Men er nok ikke det beste utgangspunktet når det gjelder motortrimming. Spesielt ikke hvis det skal gi mest mulig effekt, koste minst mulig og lage minst mulig lyd.. Chip? Må vel være det eneste som ikke øker lyden?:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Selleri Skrevet November 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Som vanlig en dårlig formulering fra meg ser det ut som. Poenget er at jeg ikke skal ha 12" effektanlegg og biltema powerfilter, for å få 2,5 hk mer, og et støynivå på 300dB. Chip er bra saker, hvor mye hk kan man få ut av dette? Det er nok med rundt 120 hk, men orginal 316 er ikke så veldig festlig. Hvor mye koster det med en OK turbo, og hvor mye får jeg ut av motoren da? Ja, bilen ser grei ut den, henter torsdag eller neste uke vil jeg tro. Bilder will follow når bilen er polert av den lokale viskelærpoleringsmannen. Kan vel reklamere for denne mannen da. Tror han kaller firmaet Knut Bye Bilpleie. Han er den mest pedantiske mannen i historien,han bruker ca 8 timer på å polere en bil, og han bruker en spesiell dyprensingsfille, på 2x1 CM, som han gnir over hele bilen 3 ganger! Resultatet er enestående. Han er Norges største kunde av Swisswax, og Swisswaxs topppoleringsmiddel koster 16.000 kr pr liter. Han tar 3.000 for en komplett polering tror jeg. Dette er et rått resultat! Anbefales, holder til i Søgne. Kommer også før og etter bilder hvis og når bilen er i hus. Siter O:99 Saab 9-3 X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicko Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Turbo på en 316 ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daskekost Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Heisann, er ny her på forumet, lurer på å kjøpe en E36 316 -94 mod. Det er jo ingen morsom bil, så jeg lurte på hva som kan gjøres for å få ut mer effekt av den. Vil ikke bytte motor. Grunnen til at jeg kjøper akkuat denne, er prisen for en såpass strøken bil. Spec: 18" M3 felger på 1 år gamle dekk. Gått 200,000 Alle servicer fulgt Inger merker i bilen Nylig tatt en storservice på den Stått i garasje Pris: 35.000 Tror dette er et godt kjøp. Er turbo mulig i disse bilene. Skal ha mest mulig krefter til minstmulig penger med minst mulig lyd. På en helt vanlig motor så det her må man regne me 1hk - 1000,- sånn generelt.. Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Billigere å kjøpe 218is eller 320 istedet for å begynne med trimming av 316. Edit: Evt. 318is :P Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RichiRich Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Billigere å kjøpe 218is eller 320 istedet for å begynne med trimming av 316. enig der, kjøp 1,8is motor å putt i :) sikkert mindre jobb, og helt sikkert billigere :p Siter [ ]1989 BMW E30 325i Sedan [X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Selleri Skrevet November 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Turbo på en 316 ?? Noen må jo prøve det også, dessuten er lite slagvolum og mye turbo gøy! Noen som vet hvor man får kjøp turbokit? Siter O:99 Saab 9-3 X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holzmann Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Noen må jo prøve det også, dessuten er lite slagvolum og mye turbo gøy! Noen som vet hvor man får kjøp turbokit? http://www.a-dekk.no/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Glem hele bilen. Jeg har hatt både E30 316i og 318i. Disse går BEDRE enn enn en E36 316i, og det er så det knapt rører seg. Men absolutt fin bil å lære seg å håndtere RWD. Sladdene kommer fort, selv med 100hk! Om du kjøper en 94 modell vil du ialleflal få en pålitelig motor (M43 eller M44, litt ettersom). Se helt bort fra turbo! Ta mitt ord på det. Det koster enormt å få til å fungere. MINST 30-40k i deler. Alt annet vil bli ustabilt. Og dette forutser at du kan å passe på bilen, du må alltid følge med på en turbomotor i en helt annen grad enn en sugemotor. Og feilsøking, du har dobbelt så mange mulige feilkilder om det skjer noe. Da skal man vite hva man driver med, eller blir det noen _enorme_ verkstedutgifter. Nei, spar til en større modell. Å evt sette inn en større E36 M3 motor i en vanlig E36 316i vil være problemfritt og billigere enn noen turbo på en 316i motor. Bombesikkert. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Selleri Skrevet November 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Får droppe det da :S Hvordan er det å få 316i ombygget til 318is for eksempel? Godkjenninger osv? Om det er mye arbeid, blir den bare orginal. Siter O:99 Saab 9-3 X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Får droppe det da :S Hvordan er det å få 316i ombygget til 318is for eksempel? Godkjenninger osv? Om det er mye arbeid, blir den bare orginal. Om du har neddi en 318iS motor så sier du ikke noe om det. Sjekker ikke motorkode på EØS(EU) kontroll. Vis du blir stoppa av BT sine stikkontroller så vet jeg ikke hva dem sjekker. Evt. vis du kjører av veien pga fart så KAN dem sjekke motorkoda. Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.