Gå til innhold

Helv*^#ts høyde "justerbart" senkesett!!!!!!!

Ranger emnet

turbotom

Anbefalte innlegg

Har et høydejusterbart senkesett på min passat 3B, som ble montert i vår. Dette er av det billige slaget og har IKKE rustfrie gjenger til å justere høyden med. Dette tok jeg hensyn til når jeg monterte og klaska på masse kobberpasta og molycote og det som finnes.... MEN, det gikk jævla fort i svingene når jeg monterte, så den ene demperen foran glemte jeg selvfølgelig å smøre inn.....:puke:

Nå sitter den faenimeg som den skulle vært sveisa....Jeg vrei justeringsnøkkelen (halvmåne nøkkelen som fulgte med) tvert i stykker, og tok springfart med en diger rørtang og dro til jeg ble grønn i trynet, men den flytter seg ikke!!!

Er det noen som har noen gode råd til meg??? Et "vidundermiddel" som får løsna på detta??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke varme på en olje eller gassfylt demper?

Noe sier meg at det er lite lurt... kan eksplodere eller du kan ødelegge pakninger.

Rengjør først med stålbørste, kjør så godt på med olje. Bruk deretter en meisel og hammer for å få den løs. Funker ikke det, kan du kutte av mutterene med en sag, renovere gjengene så godt du kan og sette på nye, hvis du får tak i.

Ja, det virker som siste utvei det altså!!!! Et helvete at det er aluminium, men vi får varme med tunga rett i munn!

Thanx for respons!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med stålbørsta, ta en del papir eller ett håndkle som du dynker i parafin og setter stramt rundt jengene, vent ei stund, og så skal det plutselig bli mye lettere;)

Iallefall etter jeg har erfart..

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke varme på en olje eller gassfylt demper?

Noe sier meg at det er lite lurt... kan eksplodere eller du kan ødelegge pakninger.

Rengjør først med stålbørste, kjør så godt på med olje. Bruk deretter en meisel og hammer for å få den løs. Funker ikke det, kan du kutte av mutterene med en sag, renovere gjengene så godt du kan og sette på nye, hvis du får tak i.

Ehh.....Jeg tror ikke jeg kan kutte av mutterene med sag nei, siden det som sitter fast er en aluminiumsskål som er gjenget rundt selve demperen. Denne fungerer som det nederste feste for spiralfjæren, og den må nesten være der! Men jeg skal prøve først med oljer, rustløser og gud veit, men hvis jeg må varme så kan det gå an å bruke en liten turbobrenner (håndholdt gassbrenner) og varme forsiktig.

Det spørs uansett hvordan dette vil gå, ettersom gjengene er i aluminium...er en god sjanse for at gjengene vil bli ødelagt..

Dette er til skrekk og advarsel for alle som skal montere justerbart senkesett!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God rustløser er en god start. Viktig at den har god krypevne slik at den får løst opp rusten i hele gjengepartiet. ICE spray kan være en god ting,. får også ICE spray som også innholder rustløser. Dette er å anbefale. Berner selger en som heter Power ICE. Veldig god på ting som er rustet fast.

Lykke til!

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smør opp med WD 40, bruk stålbørste for å rense gjengene rundt og så bruker du skru trekker av stor flat type og hammer å slå løs med som en slags meisel! slagene vil lettere løsne enn å bruke tang! om du har 2 låsemuttere husk hvem som skal hviliken vei! ene må være lynx!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider