Gå til innhold

Rep av rust på panser

Ranger emnet

Znooty

Anbefalte innlegg

Heisann

Har nettopp kjøpt meg en 98 Audi A4 1.8 som trenger litt småfiks.

Blant annet så var det endel rust under grillen på panseret som jeg tenkte jeg skulle fikse.

Glemte selvfølgelig å ta bilder før jeg begynte på jobben noe som irriterer meg grenseløst.

Menmen det er vel ingenting å gjøre med nå.

Startet med å ta av grillen å pussa ned hele feltet under grillen og smurte på noe rustfjerningsmiddel som fikk stå på en 1/2 time. Før jeg pussa ned litt til.

Spraya på 2 lag med grunning, slipa med 800 papir mellom hvert lag.

Resultatet så langt grunning.jpg

Så var jeg å kjøpte orginal lakkboks og klarlakk for best fargematch.

Spraya så 3 lag med farge og 2 lag med klarlakk.

ferdig1.jpg

ferdig2.jpg

Synes det ble ganske greit jeg. Aldrig prøvd på lignende før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når daton er passer, ja da kan du egentlig drite i det...

Men håper herren med lakkboksen oppdaterer oss med hvor mange timer det tar før rusta kommer igjen...:D

hehe.. ingen som forteller sånt etter at de har lagt ut i det vide og brede om at det er enkelt å gjøre selv ;)

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har audi 10 års rustgaranti da.. De går vel ganske strikt på dato,så den er kanskje over 10 år?

det er jo på gjennom rust da og foran der har det mest sannsynlig at det er steinsprut eller noe som har begynt å ruste og da er det ytre påvirkning noe som igjen ikke dekkes av garanti

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider