Gå til innhold

krææsj !

Ranger emnet


RichiRich

Anbefalte innlegg

kjørte den ene av to biler som frontkolliderte to uker tilbake (første snøfallet)..

jeg fikk en "rapport" fra bilbergings folka om hastigheter osv..

 

her skal dere få greia, jeg hadde fri fra skolen noen timer, så tok med meg noen kompiser ut for å sladde litt på den nye snøen som hadde kommet natten før. etter noen runder i ei rundkjøring kjører vi ut og får øye på en politibil med blålys. vi tenker at "nå er det sikkert noen som har kjørt ut", så vi kjørte nå etter politibilen (riktignok ikke i samme fart :p). litt oppi veien kommer vi til ei strekke, i enden av strekka kommer det en venstre sving, ca midt på strekka får vi øye på en bil som ligger i grøfta (denne har da kommet gjennom svingen og havnet i grøfta på min side). vi senker farten (til ca 30-35 i følge bilbergerne) i tilfelle de som hadde kjørt ut trengte noe hjelp eller noe, og nærmer oss svingen.

når vi starter på svingen kommer det en helt ny peugeot 407 stasjonsvogn i høy fart (60-70 i følge bilbergerne) og sklir over i mitt kjørefelt og front mot front er et faktum..

 

dagen etter var jeg og to av de som satt på med meg å plukka ut tinga våre fra bilen, og fikk øye på peugeoten, den sto på sommerdekk..

 

Førerkortet mitt ble ikke beslaglagt, og ikke vet jeg om han andre fyren sitt ble det heller, men mitt spørsmål er som følger:

mister han som kjørte peugeoten førerkortet ?

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man mister jo lappen ved uaktsom kjøring. Man skal kjøre etter forholdene. Etter hva som blir beskrevet gjorde han ikke så. Og når vedkommende kjørte med sommerdekk, ligger han ikke bra an.

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte den ene av to biler som frontkolliderte to uker tilbake (første snøfallet)..

jeg fikk en "rapport" fra bilbergings folka om hastigheter osv..

 

her skal dere få greia, jeg hadde fri fra skolen noen timer, så tok med meg noen kompiser ut for å sladde litt på den nye snøen som hadde kommet natten før. etter noen runder i ei rundkjøring kjører vi ut og får øye på en politibil med blålys. vi tenker at "nå er det sikkert noen som har kjørt ut", så vi kjørte nå etter politibilen (riktignok ikke i samme fart :p). litt oppi veien kommer vi til ei strekke, i enden av strekka kommer det en venstre sving, ca midt på strekka får vi øye på en bil som ligger i grøfta (denne har da kommet gjennom svingen og havnet i grøfta på min side). vi senker farten (til ca 30-35 i følge bilbergerne) i tilfelle de som hadde kjørt ut trengte noe hjelp eller noe, og nærmer oss svingen.

når vi starter på svingen kommer det en helt ny peugeot 407 stasjonsvogn i høy fart (60-70 i følge bilbergerne) og sklir over i mitt kjørefelt og front mot front er et faktum..

 

dagen etter var jeg og to av de som satt på med meg å plukka ut tinga våre fra bilen, og fikk øye på peugeoten, den sto på sommerdekk..

 

Førerkortet mitt ble ikke beslaglagt, og ikke vet jeg om han andre fyren sitt ble det heller, men mitt spørsmål er som følger:

mister han som kjørte peugeoten førerkortet ?

Jeg må nok bare beklage, men av alle de gangene jeg har hørt om at folk har kjørt av veien og kresja på sommerdekk så har bare politiet en oppfordring å komme med og det er: legg på vinterdekk nå!

 

Hører aldri noe om førerkortbeslag...

 

Jeg mener bestemt at kombinasjonen sommerdekk + snø(les: vinterføre) burde gi førerkortbeslag automatisk og senere behandles i rettssystemet på LIK LINJE med promillekjøring.

 

På sommerdekk har man NULL kontroll. Det virker jo som om man har det motsatte, nemlig full kontroll problemet er at bilen mister veggrepet så brått og uventet at man har ingen mulighet overhodet til å hente seg inn igjen. Nødbrems og unnamanøver kan man jo bare glemme.

 

Jeg er med på å starte en underskriftsaksjon for tryggere vei ved første snøfall! Folk seiler jo rundt som amøber på sommerdekk de første dagene *flau*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det rene sommerdekk, eller "sommerdekk" merket m+s (slik mange dekk vi omtaler som sommerdekk er)?

 

Sommerdekk er ikke merket M+S, det er det vinterdekk som er.

 

For øvrig tror jeg ikke trådstarter skal lytte så alt for mye til bilbergerne. Mange av dem har ikke bestått videregående skole, engang.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerdekk er ikke merket M+S, det er det vinterdekk som er.

 

For øvrig tror jeg ikke trådstarter skal lytte så alt for mye til bilbergerne. Mange av dem har ikke bestått videregående skole, engang.

 

Mange av Nankang dekkene er merket med M+S...

Dette er jo sommerdekk. Spør meg ikke hvorfor :)

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan noen svare på spørsmålet mitt, anmeldes han automatisk siden det ble personskader, eller må jeg anmelde han ?

Det er det polititjenestemennene på stedet som avgjør. Ring dem, dvs lensmannskontoret eller noe.

 

Men sannsynligheten for at vedkommende sjåfør vil bli straffet for brudd på §3 i veitrafikkloven, er nok ganske høy.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det polititjenestemennene på stedet som avgjør. Ring dem, dvs lensmannskontoret eller noe.

 

Men sannsynligheten for at vedkommende sjåfør vil bli straffet for brudd på §3 i veitrafikkloven, er nok ganske høy.

 

da gjør jeg det i morgen :)

 

håper han mister lappen, er ikke noe interessert i å ha sånne folk på veien..

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan noen svare på spørsmålet mitt, anmeldes han automatisk siden det ble personskader, eller må jeg anmelde han ?

 

EN annen gang så lærer du kanskje at BF IKKE er stedet å spørre om seriøse svar på juridiske spm ;) Kom bare med et synspunkt på noe som ble nevnt.

Ring heller en advokat eller bare rett til politiet neste gang du lurer på noe alvorlig..:)

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EN annen gang så lærer du kanskje at BF IKKE er stedet å spørre om seriøse svar på juridiske spm ;) Kom bare med et synspunkt på noe som ble nevnt.

Ring heller en advokat eller bare rett til politiet neste gang du lurer på noe alvorlig..:)

 

tror det :p

 

tenkte jeg kunne være heldig å treffe på noen seriøse folk av og til ;)

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av Nankang dekkene er merket med M+S...

Dette er jo sommerdekk. Spør meg ikke hvorfor :)

 

M+S er vinterdekk, uten pigger.. Du kan altså bruke dem hele året, men blir ikke mer sommer dekk av det.. Matriel, styrke, møster osv har helt andre krav og forutsetninger..

Med andre ord M+S er vinterdekk, om sommeren har du bedre grep med sommerdekk..

 

Nankang lager nok ikke sommerdekk med M+S merket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår