Gå til innhold

mer effekt i city'n

Ranger emnet


Helios

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne hatt litt mer effekt enn de 52 som sitter der. og lurte derfor på om noen har noen enkle knep.. sikkert greiest å bytte motor.. men det blir vel fort dyrt.. maks 5-6 tusen var liksom planen.. og da skulle jeg gjerne hatt en bakaksling som sperrer litt mer også.. kan vel hende at det holder med en sperreaksling også for å leke i vinter..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Helios

Skulle gjerne hatt litt mer effekt enn de 52 som sitter der. og lurte derfor på om noen har noen enkle knep.. sikkert greiest å bytte motor.. men det blir vel fort dyrt.. maks 5-6 tusen var liksom planen.. og da skulle jeg gjerne hatt en bakaksling som sperrer litt mer også.. kan vel hende at det holder med en sperreaksling også for å leke i vinter..

Du får fint putta inn en 2 liter med et budsjett på 5000 kr, hvis du gjør jobben selv såklart..

 

Sperre er veldig dyrt hvis du skal kjøpe det nytt, det er mulig å bruke en korta Manta sperre aksling tror jeg, eller en korta volvo aksling, men tror det er vanskelig å finne noen som passer over uten at du må enten kjøpe "ny" eller modifisere..

Men sikkert andre her enn meg som kan mer om dette..

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 liter er jo greit.. men er vel da en hel haug med jobb med å koble og styre. og må vel ha anna girkasse.. og anna mellomaksling.. og andre bremser.. og anna frstilling.. og.. ja..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Helios

2 liter er jo greit.. men er vel da en hel haug med jobb med å koble og styre. og må vel ha anna girkasse.. og anna mellomaksling.. og andre bremser.. og anna frstilling.. og.. ja..

DU kan jo sette inn en 2.0l gasser motor da, det er jo bare å lempe rett nedi... er litt usikker på åssen det blir med girkassa kontra mellomaksling, men dette kan sikkert fint løses..

Andre tingen du må gjøre er å flytte "girstanga" litt lengre bak i bilen, siden girkassa er større tror jeg..

 

Men skal fint la seg gjøre...

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytte bremser er helt greit det.. dem som sitter der er ikke særlig effektive.. men er den der mellomakslingsdrittjobben som jeg ikke liker ;P hehe.. lage no turbodrit på den motoren som sitter i bilen allerede kanskje.. men skulle gjerne hatt litt sperre i bakakslingen..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Helios

Sveise er uaktuelt da dette ikke er en ren vinterbil.. men en generell bruksbil..

Går ann å bruke ellers oxo ;)

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns den har en tendes til å spinne på kun et hjul sjøl når det er glatt.. men samma det.. ser ut til at om man skal gjøre noe med en C så blir det dyrt..hehe

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På is og snø er det jo bare moro med sveist sperre. Forsovidt også gøy så lenge man spinner på asfalt også, men å kjøre normalt med sveist sperre på asfalt kan man bare glemme.

 

Også er det det jo liten vits å sveise, for om vinteren spinner man nesten uansett på to hjul.

Og hvis man setter seg fast, og det bare spinner på ett hjul, kan man bare dra forsiktig i håndbrekket, sånn at den drar på begge hjula.

 

Skikkelig sperre derimot er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår