Helios Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Skulle gjerne hatt litt mer effekt enn de 52 som sitter der. og lurte derfor på om noen har noen enkle knep.. sikkert greiest å bytte motor.. men det blir vel fort dyrt.. maks 5-6 tusen var liksom planen.. og da skulle jeg gjerne hatt en bakaksling som sperrer litt mer også.. kan vel hende at det holder med en sperreaksling også for å leke i vinter.. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Originally posted by Helios Skulle gjerne hatt litt mer effekt enn de 52 som sitter der. og lurte derfor på om noen har noen enkle knep.. sikkert greiest å bytte motor.. men det blir vel fort dyrt.. maks 5-6 tusen var liksom planen.. og da skulle jeg gjerne hatt en bakaksling som sperrer litt mer også.. kan vel hende at det holder med en sperreaksling også for å leke i vinter.. Du får fint putta inn en 2 liter med et budsjett på 5000 kr, hvis du gjør jobben selv såklart.. Sperre er veldig dyrt hvis du skal kjøpe det nytt, det er mulig å bruke en korta Manta sperre aksling tror jeg, eller en korta volvo aksling, men tror det er vanskelig å finne noen som passer over uten at du må enten kjøpe "ny" eller modifisere.. Men sikkert andre her enn meg som kan mer om dette.. Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Desember 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 2 liter er jo greit.. men er vel da en hel haug med jobb med å koble og styre. og må vel ha anna girkasse.. og anna mellomaksling.. og andre bremser.. og anna frstilling.. og.. ja.. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Originally posted by Helios 2 liter er jo greit.. men er vel da en hel haug med jobb med å koble og styre. og må vel ha anna girkasse.. og anna mellomaksling.. og andre bremser.. og anna frstilling.. og.. ja.. DU kan jo sette inn en 2.0l gasser motor da, det er jo bare å lempe rett nedi... er litt usikker på åssen det blir med girkassa kontra mellomaksling, men dette kan sikkert fint løses.. Andre tingen du må gjøre er å flytte "girstanga" litt lengre bak i bilen, siden girkassa er større tror jeg.. Men skal fint la seg gjøre... Mvh Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 du må bytte girkasse ja. (og annen mellomaksel) og stabstaget foran tror jeg kommer i veien. og så sitter det annen bakaksel på 1.6-> bilene, og det er vel ikke uten grunn. andre bremser og. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Desember 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 bytte bremser er helt greit det.. dem som sitter der er ikke særlig effektive.. men er den der mellomakslingsdrittjobben som jeg ikke liker ;P hehe.. lage no turbodrit på den motoren som sitter i bilen allerede kanskje.. men skulle gjerne hatt litt sperre i bakakslingen.. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Originally posted by Helios [b.. men skulle gjerne hatt litt sperre i bakakslingen.. [/b] svissa for fan! SVISSA!! :) Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrKadett Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 -79 Opel Kadett City J 1200 (bruksbil/sladdebil) Sveis sperre..! Få på elektrisk vifte.. Det hjelper? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Originally posted by Helios .... lage no turbodrit på den motoren som sitter i bilen allerede kanskje.. Definitivt en artig løsning. kadett 1200 tic Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Desember 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Sveise er uaktuelt da dette ikke er en ren vinterbil.. men en generell bruksbil.. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Originally posted by Helios Sveise er uaktuelt da dette ikke er en ren vinterbil.. men en generell bruksbil.. Går ann å bruke ellers oxo ;) Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrKadett Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 ja det er bare og sveise i vei Jeg gidder ikke, Vits? ingen vits på 1200s.. Eller det er jo vits, Men så lenge det er snø\is trenger du det ikke.. funker jo fett med cityn da.. Men værre på våtasfalt etc... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Desember 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 jeg syns den har en tendes til å spinne på kun et hjul sjøl når det er glatt.. men samma det.. ser ut til at om man skal gjøre noe med en C så blir det dyrt..hehe Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Vill ikke bilen oppføre seg helt mongo med sveist sperr? Blir vell helt jævlig å kjøre? Blir det ikke en del slitasje i foringer,feste på bilen og? Har hørt at karosseriet kan bli skevt? Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 På is og snø er det jo bare moro med sveist sperre. Forsovidt også gøy så lenge man spinner på asfalt også, men å kjøre normalt med sveist sperre på asfalt kan man bare glemme. Også er det det jo liten vits å sveise, for om vinteren spinner man nesten uansett på to hjul. Og hvis man setter seg fast, og det bare spinner på ett hjul, kan man bare dra forsiktig i håndbrekket, sånn at den drar på begge hjula. Skikkelig sperre derimot er noe helt annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.