roddis Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Ser fram til å få noe ordentlig avfetting...Noen som har bra råd ang. bruk av Prickbort? Som f.eks når det skal sprayes på, før eller etter HT spyling? Siter #04 ST220, loaded! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ognaulf Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Spray på, la virke i 5 min - spyl av. Siter Kjetil.. - Peugoet 406 1.8 2000 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Prickbort kan faktisk brukes på våt bil (den er vannfortrengende) så jeg pleier å spyle bilen først. Men du bruker mindre produkt dersom du sprayer på tørr bil.. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nanolotus Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Prickbort kan faktisk brukes på våt bil (den er vannfortrengende) så jeg pleier å spyle bilen først. Men du bruker mindre produkt dersom du sprayer på tørr bil.. Enig, synes faktisk den funker best på hvåt bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ognaulf Skrevet November 15, 2008 Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 Takker for tips :P aldri tenkt tanken da det funka så bra på tørr bil ;) Siter Kjetil.. - Peugoet 406 1.8 2000 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Meguiar Skrevet Desember 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 Etter produsentens utsagn har den 70% effekt på våt bil! jeg foretrekker den heeeelt klart på tørr bil!! Siter Image is everything! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 tørr bil her også.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roddis Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 Takker for svar. Har fått testet Prickbort på noen vask nå og føler selv at det funker best etter det verste av dritten er spylt bort for deretter å spraye på og la det virke, og så spyle igjen og vaske med vott. Har brukt det på felgene og, men etter jeg begynte å bruke det er felgene fulle av hvite prikker. Kan være tilfeldig og, at det er saltet som tærer på alu felgene. Kjipt, for felgene er bare noen mnd gamle(originale Ford felger). Er merkelig og for de er lakkonservert og de blir vasket regelmessig, 1-2 ganger i uka. Noen som har noe formening om dette? Siter #04 ST220, loaded! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 Det er samme metode som jeg bruker.. det er greit at den ikke er så effektiv på våt bil som tørr, men den er mer effektiv på spylt bil enn på skitten også så jeg tror det kan være mer eller mindre hipp som happ. Er neppe Prickborten som lager prikkene, den er mild mot lakk.. Hva slags lakkonservering er det du har på dem? Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roddis Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 Vet ikke hvilken type de bruker der men, er et lite bilpleie firma. Han brukte det samme stoffet på bilen og det holder bra. Nå er jo de Ford felgene kjente får å være dårlige, men trodde ikke det gikk så fort. Siter #04 ST220, loaded! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 Prøv med Nanoforsegling på felgene, det holder nok lengre. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roddis Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Men de hvite prikkene er rett og slett salt altså? Får det ikke vekk og er ikke steinsprut heller... Skal få tatt et bilde så kan dere se. Siter #04 ST220, loaded! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roddis Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Kjenner prikkene med neglen. Kan jo være korrosjon? Siter #04 ST220, loaded! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Det ser ut som korrosjon ja. Litt mild metallpolish så får du det nok 95% strøkent. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 22, 2009 Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Jeg fikk hvite prikker på vinterfelgene mine, men ikke på sommerfelgene. Lakken på vinterhjula er ganske slitt.. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg